• ekke

Vi som ska göra IVF hösten 2011

queen skrev 2011-09-26 19:52:44 följande:
    Jag fuskade lite och testade tidigare, jag har fått ett svagt plus:))))) tog ett till och fick ett svagt plus igen:))). Jag tror knappast att det är snat. Någon mer som har testat tidigt?
    solanum, det låter ju lovande. Vilken ruvardag är du på?
  • ekke

Solanum: Har du testat negativt en gång först efter ägglossningssprutan? Hos vissa sitter den i i 10-12 dagar. Min satt inte i 7 dagar efter (testade neg då).  

Håller tummarna för att det är er tur nu 

• ekke
    g l i m r a skrev 2011-09-27 08:48:46 följande:
    Jag har faktiskt inte ringt dom, finns det nåt o göra liksom så länge man inte blir dödssjuk?
    lika bra att ringa och förklara läget! krya på dig
  • ekke

lycka till till alla som hade ÄP nu i veckan! Nu måste vi fylla tråden med fina + och bli mammor till sommaren allihop!

• ekke

Sofisen: stor kram till dig, så tufft besked att få!! På rmc Malmö räknas det som ett försök när man får tillbaka ett embryo. Hoppas det är så där du går också!

• ekke

Frida: ooops, det är säkert inte först gången det händer! Det finns de som går på så hög dos varje dag, det är säkert ingen fara! Du får kanske gå på en extra koll.

• ekke
    Mami längtan skrev 2011-09-28 13:31:45 följande:
    Hemma efter ÄP! Väldigt skönt, då timmarna kändes som en evighet...Hade inte fått information om att väntetiden, efter provinlämnandet, skulle ta 3 timmar...Men men, nu är det gjort.

Känner mig stolt! Äp kändes och jag började gråta men det gick över på två sekunder. Det kunde ha varit mycket värre. Allt gick så snabbt och det är ju tur! Grät lite efteråt också, eftersom allt blir så känslosamt!
    Morfinet gjorde susen, tur att det finns!
    Efter ingreppet känns det som om man har mensvärk, en stund men det är väl förstås individuellt.
    Ett tips, åk i mjukisbyxor!
    Nu hoppas jag och min man att det blir insättning på fredag och allt går bra framöver!

Lycka till, alla ni andra!!!

Kram Mami längtan
    Skönt att det fick bra! Hur många ägg blev det?  
    Vad var det för test det tog? Jag tog inga blodprover alls under behandlingen, förutom det som gjordes för att kolla om jag var gravid. Jag var där i 1 1/2 timme totalt vid mitt ÄP. 
  • ekke
    JoB skrev 2011-09-29 06:45:31 följande:
    Ojojoj nu är det dags för ÄP om ca 1 timma och nervositeten börjar komma.
    Håll tummarna för mig nu tjejer!
    det kommer att gå bra!! lycka till
  • ekke
    Jordgubbe1 skrev 2011-09-29 18:54:53 följande:
    Hej alla gulliga tjejer!

Vill ge er lite hopp efter en tuff dag. Idag plussade jag efter 6 ICSI-försök och 1 FET, fryst embryo som jag fick tillbaka. Helt otroligt, jag kan fortfarande inte fatta det.

Vi står i adoptionsköer och hade i princip gett upp allt, det är ingen lek att genomgå 5 IVF:er utan ett enda till frysen. Men, plötsligt händer det. I våras lyckades vi frysa 1 embryo, och det är den rackaren som nu blivit ett plus.

Vill med detta ger er hopp om att det faktiskt kan gå om man är lite envis.

Stor kram, hoppas detta blir en riktig plus-tråd snart!
    STORT STORT GRATTIS!!!!
  • ekke

JoB:lycka till idag!!
    Sukiojag: håller tummarna för att ett försök är allt som behövs :)

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011