• ekke

Vi som ska göra IVF hösten 2011

ljusgläntan3030 skrev 2011-09-02 17:51:13 följande:

ekke - men då växer de säkert till sig till nästa vecka.. !!
    Picasso - vi har ju samma äp-dag!

Ja nu har förhoppningen ökat något men det är fortfarande ett par hinder kvar...

Väntrummet
    - Carolina1: väntar på att få göra ET 
    - fef: behandling/ väntar på start 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10 
    - Ylviz: väntar på start  
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem: ska på IVF info 31/8 
    - Frida 1980: Spraystart 5/9, första försöket
    - bubbel: Ska på IVF info 5/9 
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden. 
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9 
    - Nu snart så: väntar på spraystart ca 3/9
    - Igelkott: väntar på spraystart 10/9 

Sprayare 
     - snufflan75: ÄP nr 2, spraystart 22/8
    - Lakrids: IVF nr 1, spraystart 25/8, långa metoden, ÄP v39   

Sprutare: 
    - Colourful: Sprutstart 18/8 
    - studsboll: IVF 1 sprutstart 27/8, korta metoden
    - ekke: sprutstart 28/8, korta metoden. äp v 36 

Äggplockning: 
    -  Picasso: IVF 1, sprutstart (pregnyl) 4/9 ÄP 6/9   
    - Dahlia82: IVF 1, sprutstart Gonal-f 18/8 ÄP 30/8 
    - ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8, sprutstart 24/8 , ÄP 6/9

ET/FET:   
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37 

Ruvare: 
    - Benved: TD- 31/8 
    - Justan: TD- 8/9 
    - PCO: ICSI nr2 TD-4/9 
    - Susmar: IVF/ICSI nr 1 TD 4/9 
    - Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), TD 9/9   
    - Dealiy TD 1/9 
    - MissCat TD 11/9
    - kjameme: TD 15/9
    - Dahlia82: IVF 1, ÄP 30/8  , ET 1/9, TD 16/9
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon)  ET 31/8 TD 14/9

Gravida: 
     - Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9 
      -Turitella: IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8

jag hoppas det :) Om en vecka är vi förhoppningsvis ruvare!!! Så häftligt
  • ekke
    Mami längtan skrev 2011-09-02 21:15:29 följande:
    När man har börjat spraya ska man sedan ringa när blödningen kommit. Om det är lite brunt då, ska jag ringa då eller ska jag vänta tills det är riktigt rött?? Tacksam för svar!!
    På RMC malmö var det när mensen kommit på riktigt, alltså bruna flytningar räckte inte.
  • ekke

Snäckan: välkommen! Håller tummarna för att det är er tur nu

• ekke
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-03 18:16:00 följande:
    Jag börjar märka att det närmar sig äp, mår illa nu och magen är svullen.. Längtar tills torsdag då jag förhoppningsvis är en ruvare!

Hur mår ni andra?
    jag mår också illa och har molvärk från och till. har också ont i huvudet och känner mig deppig. Men det är svårt att veta var som beror på medicinerna och vad som beror på situationen i sig. Hoppas sååå att mina äggblåsor växt till sig över helgen så att det blir äp på onsdag. Ska på bröllop på lördag så jag vill vara ruvare innan dess. 
  • ekke

Jag slutade med alkohol två veckor innan sprutstart. Vill känna mig ren i kroppen. Mannen har dragit ner på sitt intag också.

Försöker också låta bli att äta sådant som inte ska ätas vid en ev. graviditet

• ekke

Åh, då hoppas jag på att kvällens sprutor blir de sista innan äp-sprutan, får svar på det imorgon!

• ekke
    Snäckan skrev 2011-09-04 21:28:03 följande:
    Är på RD 10 och skulle vilja testa, men kanske lika bra att vänta.. Känner att jag vill veta nu och det beror nog på att jag inte känner nåt alls förutom öm i brösten vilket jag alltid blir en vecka innan mens och har dessutom varit det konstant nu sen alla sprutor började. Känns som att jag vet att det kommer bli minus den här gången också, var positiv i början men ju mer det närmar sig så känns det inte som det ska lyckas. Har aldrig varit gravid, aldrig sett ett plustecken och alltid fått mensen varje månad men ändå säger läkarna att vi har alla bästa förutsättningar.. Vilka fler är som mig??
    vi kunde varit samma person ;) Fast jag ligger två veckor efter. Har aldrig heller fått ett plus på någon sticka i världen. Läkarna hyllar våra förutsättningar, ALLT ser så himla bra ut.... men varför går det då inte? 

När har du TD? Håller tummarna såååå för att det är plus för er för första gången nu!!!  
  • ekke

jag har tänkte precis samma som dig, har nästan önskat mig ett fel (även om jag vet att det är heldumt att tänka så). Hoppas att veckan går snabbt fram till fredag och att ni får ett plus då!!

Tack, japp första IVF-en för oss. Man vill ju sååå mycket och har höga förhoppningar dessutom. Är det ert första också? 

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011