• näbben

Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11

YIPPIIIII!

Jag har kommit in på min drömutbildning till hösten! Skall bli alldeles underbart!

Är det någon mer som har kommit in? Oavsett var ni har kommit in så hade det varit roligt och kanske lite nyttigt att utbyta erfarenheter?!

/jennysan

• Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11
  • näbben

Någon måste väl ha kommit in? Puffar upp tråden lite så kanske någon ser den :)

• Mölndalstjej 83

Hej! Jag har också kommit in Är så lycklig just nu!
    Jag undrar när skolan börjar för jag har lovat att jobba hela aug....

• mkt hemligt

Jag har också kommit in i Gbg! SÅ roligt! Trodde inte jag skulle komma in på första urvalet... Funderar också över när terminen börjar? Enl hemsidan (gu) så startar terminen 1 sept- men vet inte om det gäller alla program...

• Mölndalstjej 83

Då kommer vi gå i samma klass Jag var inte alls säker på att jag skulle komma in, jag skulle till och med börja på ett nytt jobb i sept.,. Men jag fick tjänstledigt i alla fall som tur var.
    1 sept passar bra för mig även om jag längtar och vill börja nu på en gång!

• Barajaghär

Här är en till som ska gå i gbg! Jag hoppas att terminen börjar den 1 sept (slutar mitt jobb den 31:e Aug..). Det ska bli så kul att få läsa något man verkligen är intresserad av

• näbben

Vad roliligt att det är flera härifrån som har kommit in! Fattar det inte riktigt ännu. Att JAG skall få läsa till BM :)
    Trodde inte heller att jag skulle komma in.
    Hur länge har ni jobbat som syrror och var?
    Om vi nu troligtvis skall tillbringa de nästkommande 1 ½ åren tillsammans så kan vi lika gärna börja lära känna varandra, eller vad tycker ni? :)

Om man går in på GU:s hemsida och sedan på GUL:s öppna sidor får man upp att terminen startar v. 34 (22/8). Sedan vet jag ju inte om det startar på måndag men det kan ju vara bra att ha ett hum i alla fall.

• näbben

Hmmm, det hade jag inte sett tidigare. Någon gång under v. 34-35 verkar det ju börja i alla fall :)
    Galet glad är jag och fortfarande svårt att förstå :)

Jag blev färdig våren -04. Fick Vilda i Augusti så jag hann inte jobba så mycket då. Började jobba Jan. -06 på Mölndals sjukhus på geriatriken och har blivit kvar sedan dess. Mycket av bekvämlighetsskäl gissar jag ;) Det är skönt att vara den som vet hur saker funkar.
    Har kännt att jag har jobbat med fel sida livet ett tag nu. Fick Max Aug. -07 så då var jag borta i 9 månader.

Vilket sjukhus jobbar du på?

• Mölndalstjej 83

Jag har varit ssk i 5 år och arbetat på medicinavd. och medicinmott. Två barn har jag fått under den tiden också så jag har varit f-ledig en del.  Min minsta är bara 1.5 år så det kommer bli en hektisk period tror jag med studier och småbarnsliv... Har ni barn? I så fall hur gamla?

• näbben

Vilda är ju född aug. -04 så hon fyller 7 år till hösten och Max är född aug. -07 så han blir fyra till hösten.

Vilket/vilka sjukhus har du jobbat på?

Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11