• näbben

Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11

YIPPIIIII!

Jag har kommit in på min drömutbildning till hösten! Skall bli alldeles underbart!

Är det någon mer som har kommit in? Oavsett var ni har kommit in så hade det varit roligt och kanske lite nyttigt att utbyta erfarenheter?!

/jennysan

• Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11
  • Mölndalstjej 83

och jag med! Ses snart

• mtb sara

Hej! Jag fick precis en plats i utbildnigen efter att att stått som reserv nr.7!

• Mölndalstjej 83
    mtb sara skrev 2011-08-19 22:27:37 följande:
    Hej! Jag fick precis en plats i utbildnigen efter att att stått som reserv nr.7!
    GRATTIS! Då ses vi på fredag
  • mtb sara

Tack! Känns galet roligt, är riktigt motiverad att läsa utbildningen efter att ha läst kurser under ett år för att höja mina högskolepoäng och därmed chanserna att komma in!

Har kikat lite på schemat, relativt intensivt från början känns det som. Cool

• Mölndalstjej 83
    mtb sara skrev 2011-08-20 09:37:02 följande:
    Tack! Känns galet roligt, är riktigt motiverad att läsa utbildningen efter att ha läst kurser under ett år för att höja mina högskolepoäng och därmed chanserna att komma in!

Har kikat lite på schemat, relativt intensivt från början känns det som. Cool
    Ja verkligen, första terminen är nog väldigt intensiv hela tiden känns det som. Jag har inte läst på högskolan sedan ssk utb -06 så jag kommer nog få en chock
  • Barajaghär

Tack för en trevlig fika! längtar tills på fred när allt börjar! Bara 4 dagar kvar att jobba.... Fick hem min "bibel" igår, kan dock inte säga att jag blev direk lugnare... Mtb Sara: Grattis! Då gjorde du som jag med poängen - 1 års intensivt pluggande Var har du jobbat innan?

• Barajaghär

Ledsen om mina inlägg kanske ser konstiga ut! Min ipad o jag har inte riktigt blivit kompisar än

• mtb sara
    Barajaghär skrev 2011-08-20 20:55:40 följande:
    Tack för en trevlig fika! längtar tills på fred när allt börjar! Bara 4 dagar kvar att jobba.... Fick hem min "bibel" igår, kan dock inte säga att jag blev direk lugnare... Mtb Sara: Grattis! Då gjorde du som jag med poängen - 1 års intensivt pluggande Var har du jobbat innan?

Jag har jobbat 1 år på barnsjukhuset östra och några år på halvfart med egen firma i friskvårdsbranchen. Blev färdig -08 i gbg och fick barn -07 och -09.

Roligt initiativ att ni träffades för en fika inför utbildningen!

"Barajaghär": kanske har vi läst någon kurs tillsammans under året som gått?! Jag har läst 20+19 poäng i Borås, bland annat kurserna Gynekologi, obstetrik och neonatologi på 6 resp. 4 hskp. Hoppas ev. på att ha dessa två kurser tillgodo på något sätt...

Precis som ni ovan beskriver får man hoppas järnet att barnen håller sig friska framöver! Detta känns mycket vitalt. Ska bli kul att ses!

• Syster Anni

Mtb sara: Hur många högskolepoäng hade du totalt nu? Jag vill så gärna komma in nästa höst. Har 190,5hp nu och ska läsa akutmedicin 12 hp i vår. Hoppas på att komma in på det! Åh vad jag är avundsjuk på er som börjat läsa nu.

• Syster Anni

Har ni lagt ner denna tråden??

Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11