• näbben

Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11

YIPPIIIII!

Jag har kommit in på min drömutbildning till hösten! Skall bli alldeles underbart!

Är det någon mer som har kommit in? Oavsett var ni har kommit in så hade det varit roligt och kanske lite nyttigt att utbyta erfarenheter?!

/jennysan

• Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11
  • Mölndalstjej 83
    näbben skrev 2011-07-16 22:39:54 följande:
    Hmmm, det hade jag inte sett tidigare. Någon gång under v. 34-35 verkar det ju börja i alla fall :)
    Galet glad är jag och fortfarande svårt att förstå :)

Jag blev färdig våren -04. Fick Vilda i Augusti så jag hann inte jobba så mycket då. Började jobba Jan. -06 på Mölndals sjukhus på geriatriken och har blivit kvar sedan dess. Mycket av bekvämlighetsskäl gissar jag ;) Det är skönt att vara den som vet hur saker funkar.
    Har kännt att jag har jobbat med fel sida livet ett tag nu. Fick Max Aug. -07 så då var jag borta i 9 månader.

Vilket sjukhus jobbar du på?
    Såg ditt svar efter jag skrivit...
    Jag jobbar på Östra, men känner några som jobbar på geriatriken Mölndal.  Känns skönt med en "nystart" i yrkeslivet tycker jag
  • Mölndalstjej 83

:) Vet inte vilket nr, men ortopedigeriatrik jobbade den ena på, hon heter Maria och har nyss slutat. Där jobbar även min granne Katarina :) Sen på en annan geriatrik avd jobbar min kompis Anna som nyss fått barn. Någon du känner? :)

• näbben

Bor Katarina möjligtvis i Mölndal vid sjön (vad den nu heter). runt 60+ år? Längtar till pensionen om ett par månader ;)  ?

Är Maria rödhårig och alldeles krulligt och lockigt?

Maria ljushårig längre hår? Har ett barn sedan tidigare?

• näbben

Eller Maria som har Kara, Axel och nu en till (glömt vad han heter) som flyttat till Vrångö?

• Mölndalstjej 83

hihi. Japp Katarina stämmer och Maria den långa rödkrulliga :)  Hon och jag läste ssk ihop. Världen är liten!

• näbben

Kul! Jag och Katarina har jobbat ihop en kort period. Hon trivdes inte vår vår dysfunktionella avdelning :/
    Maria känner jag inte mer än att jag har lånat en del läkemedel av hennes avdelning och tyckte att hennes hår är fantastiskt (tycker hon antagligen inte själv ;) ) och på så sätt lade märke till namnet :)
    Maria och Katarina har ju jobbat tillsammans då.

Som sagt, världen är bra liten :)

Har Maria lite längre ljust hår och har ett barn sedan tidigare? Skrev fel i tidigare inlägg. Skrev ju Maria två gånger...

• Mölndalstjej 83
    näbben skrev 2011-07-16 23:20:12 följande:
    Kul! Jag och Katarina har jobbat ihop en kort period. Hon trivdes inte vår vår dysfunktionella avdelning :/
    Maria känner jag inte mer än att jag har lånat en del läkemedel av hennes avdelning och tyckte att hennes hår är fantastiskt (tycker hon antagligen inte själv ;) ) och på så sätt lade märke till namnet :)
    Maria och Katarina har ju jobbat tillsammans då.

Som sagt, världen är bra liten :)

Har Maria lite längre ljust hår och har ett barn sedan tidigare? Skrev fel i tidigare inlägg. Skrev ju Maria två gånger...
    menar du anna? Hon har en flicka sedan tidigare och nu en liten flicka för en månad sen ungefär....ganska kort med ljust hår. Bor i Lerum.  Jobbar ni på samma avd?
  • näbben

Haha! Ja, jag menar Anna :D Det vill sig tydligen inte med att skriva Anna.

Men jag tror inte att jag tänker på samma Anna. Känns som om denna Anna borde ha fått tidigare än för ca en månad sedan. Nåja, två av tre är inte så illa :)

Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11