• Anonym (mia)

Löner SSK, vad har ni? (behöver hjälp!)

Min syster har inte FL, och jag vill gärna hjälpa henne...hon är nyutexad ssk och ska söka ett vik inom landstinget nu. Vad har ni andra ssk haft i ingångslön?

Hur ändras lönen efter ca 5 år?

Är det smartare om hon läser en vub, vad ger det för lönepåslag efter några år??

Behöver alla tips jag kan få!

TACK!!

/Storesyrran    

• Svar på tråden Löner SSK, vad har ni? (behöver hjälp!)
  • Anonym (mia)

Hmm, så bara vissa vub lönar sig?

• Lindis1974

Vad betyder VUB? Sorry ... Hänger inte med...

• Sanningsdan

Gick in på 17800:- för 7 år sedan. Har 24600 idag, ingen vub, arbetar inom psykiatrin.

• Frila2
    Anonym (mia) skrev 2011-07-15 23:20:18 följande:

Hmm, så bara vissa vub lönar sig?

Exakt.
    Lindis1974 skrev 2011-07-15 23:20:57 följande:
    Vad betyder VUB? Sorry ... Hänger inte med...
    Vidareutbildning
  • Lindis1974

He he. Borde jag förstått. Har tyvärr inget svar att ge. Mest nyfiken då min syster håller på och utbildar sig till SSK.

• Solaika

Scream - har kollegor och vänner som vubat till ambssk.. Alla har gått upp avsevärt i lön. Har oxå en kollega på jobbet som e gift med en som e ambssk.. Det är ett risk- och ansvarstillägg som jag har förstått det.

• Anonym (mia)

Syrran har en bekants mamma som är facklig representant på sitt jobb, hon hade tydligen sagt att lönen bör öka med tiden... Men jag förstog ej hur mycket.

Ja, efter 4 års högskola tycker jag att man ska ha minst 28'-30'..... Men det verkar som att vissa vidareutbildningar ändå inte värdesätts?  

• Scream2
    Solaika skrev 2011-07-16 01:01:03 följande:
    Scream - har kollegor och vänner som vubat till ambssk.. Alla har gått upp avsevärt i lön. Har oxå en kollega på jobbet som e gift med en som e ambssk.. Det är ett risk- och ansvarstillägg som jag har förstått det.

Ja då är det på nåt enstaka ställe i Sverige....jag har inget risk och ansvarstillägg och har aldrig hört om nån som fått det heller, tvärtom, det finns så mkt blåljuskåta 25 åringar så ambulanslönerna har legat lågt. Det börjar gå uppåt, bla i Stockholm där det krävs vub. Men det spelar ju ingen roll om det är ambulansvubb eller psykvubb...knäppt...
    1000 kr....det var vad jag fick....är det avsevärt....några av de jag pluggade med fick nada.... 
  • Anonym (mia)

Hm, tokigt... Scream,lands hur mkt fick du i ingångslön och hur mkt har du nu? Är det landsting? Och du hade ambulans vub?

• Scream2
    Anonym (mia) skrev 2011-07-16 01:52:44 följande:
    Hm, tokigt... Scream,lands hur mkt fick du i ingångslön och hur mkt har du nu? Är det landsting? Och du hade ambulans vub?
    15 800 för 13 år sen....23 300 nu, MED amb vub...privat
Svar på tråden Löner SSK, vad har ni? (behöver hjälp!)