amisej skrev 2011-11-27 23:22:20 följande:
Det här med barn som sover olika länge under dagarna är mog ganska vanligt.
Dom har sina stunder dom med. Ibland behöver dom sova ut men ibland räcker det med en lite power nap.
Jag lägger lillen ungefär vid samma tidpunkt under dagen. Kan skilja 30 min hit i dit.
Sen vet jag aldrig ifall han sover länge el tre kvart. Men han är lika pigg och glad oavsett så jag försöker aldrig sova om honom.
Men inför kvällens nattning går vi och tar på oss pyjamas, busar på skötbordet lite. Sen matas, rapar och lägger honom i sin säng med snutten och tutten och går därifrån.
Han brukar då mummla lite för sig själv. Ifall han tappar nappen gnäller han till lite. Går in stoppar in den och ut igen.
Efter 10-20 min somnar han.
Nu låter det kanske som om jag skryter men absolut inte.
Om de hjälper någon där "ute" med mina rutiner el "trix" blir hag bara glad.
Men ge inte upp tjejer och glöm inte bort att ta hand om er själva och eran partner ;)
Det later ju kanon! Jag onskar att jag hade lite mer rutiner under dagen. Men klarar din bebis att vara upp lika lange om han nu vaknar efter 45 minuter mot om han sovit i tva timmar. Min lilla tjej verkar vara vaken i ca 2 timmar efter det hon sovit oavsett om hon sovit i 20 minuter eller 2 timmar. Darfor ar det sa svart att fa in fasta sovtider under dagen. Hon vaknar dessutom vid olika tidpunkter varje morgon sa vissa dagar sover hon 4 ganger (om hon vaknat tidigt) och andra dagar 3 ganger. Det anda som ar ganska fast ar egentligen nattningen som ar mellan 19 och 20. Vilka tider sover din son om dagen?