auo skrev 2012-02-26 21:53:06 följande:
haha jag känner igen det .. fast vi har våran vid mig ändå ... hon pressar sig mycket när mig så att även jag måste kolla att jag själva ska ha lite andrum i sängen . nu när vårt 7 tänd började titta ut har vi haft en hel månad liknande . inga riktiga sömnstunder vid dagen sen på natten vaknade hon hela tiden 2-3 gånger och då va det oftast 1 timme vakentid . sen började hon helt blötsligt att vakna kl5 eller 6 på morgonen . och va vaken nästan hela dan .. och mycket arg när det var dax att vila men övrigt har det vart roligt att se hur hon utvecklar hela tiden . fast vi har haft strul igen med d vitaminer .. magen blev hård igen med detta .. gav hel månad nytt sort av dvitaminen men nähhe vi kan inte helt enkelt . allt har jag försökt .. även med kiwi .. men det tyckte hon inte ens om . men nu har jag börja ge extra olja i maten . köper burkmat . och till lägger en matsked extra till ..jaja tänder dom är roliga .. räknade . att det är bara 13 kvar ..

Oj 7 tander! Har ar vi fortfarande tandlosa!! Sa jag har allt det dar roliga framfor mig!
Alexa har ocksa vart gnallig i helgen sa vet vad du menar SamsonS med att det tar en massa energi. Men vet inte om det berodde pa att jag at en kaka med mjolk och smor i eller om det var nagot annat.
Vi hade 8 manaders koll forra veckan och hon ar nu 70 cm lang och 7,3 kilo tung. Var son var ungefar lika lang och 9,3 kilo tung vid samma tidpunkt! Sa var lilla tos ser sa spinkig ut i jamforelse med vad han gjorde vid den aldern. Men BVC var inte oroliga utan sa att hon sag halsosam ut.
Hon har dessutom borjat ata lite! Det ar inga mangder men far i henne lite av var mat ibland. Den senaste veckan har hon atit bade kottfarsas med makaroner, ris med en tonfisk och tomatgryta, kycklig korv, stek, samt lite annat smatt och gott. Hon verkade inte ens ha nagot emot den hackade loken som var i saserna. Jag har upptackt att jag kan fa i henne lite av den pureen jag gjorde tidigare om jag blandar i lite pasta sa hon far bitar att ata istallet for bara puree. Ja det kanns som ett stort steg for var lilla tjej som vagrade ALL mat forrutom baby groten sedan hon var 4 manader!
Nu ska jag packa matsacken. Vi ska ivag och traffa svenska lekgruppen i en park nar ALexa vaknar!