• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2012-11-01 09:44:45 följande:
    Tänkte uppdatera er och även fråga er...
    Blir kanske igångsatt den 13 om tappen är mogen. Vad menas med mogen? Kännde på min igår och den sticker fortfarande ut men är mjukare än resten där inne.
    Blir det inget den 13 så kommer Grodans lillebror via snitt den 27.
    Åh vad roligt med en lillebror. Har ni bestämt nått namn? Vet heter Grodan? Eller du kanske inte vill säga?
  • Larsson2006

Grodan heter Alexander och Myran kommer heta Michael. Men har vi jättetur och de såg fel vid rul så är det en Emilie.

Kom väldigt segt vitt slem nu när jag var på toa och har haft mensvärk hela dagen så nu kunde jag inte låta bli att känna efter och fingret gled in i hålet på livmodertappen hur lätt som hällst. Är det nått på gång?

• FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2012-11-01 19:14:34 följande:
    Grodan heter Alexander och Myran kommer heta Michael. Men har vi jättetur och de såg fel vid rul så är det en Emilie.

Kom väldigt segt vitt slem nu när jag var på toa och har haft mensvärk hela dagen så nu kunde jag inte låta bli att känna efter och fingret gled in i hålet på livmodertappen hur lätt som hällst. Är det nått på gång?
    Gulliga smeknamn ni hittar på. Kallar ni barnen för grodan och myran  till dem också?
  • Ofeigur

Det är nog på g nu larsson! Lycka till när det beger sig!=) Minns förlossningen som det var igår haha men ett possitivt minne.=) Det är ju såå underbart att få en liten!
    Jag kallar Indra för hjärtego hela tiden och min sambo blir galen haha Vet inte varför men det bara blir så. Hon är ju mitt hjärtego!=)

Indra vill inte sova på kvällarna utan är ofta uppe till både åtta och nio. Hon är pigg och glad och leker själv jättemkt på kvällarna. Hur är det med era godingar? Somnar dom själva i sin säng vid sju?

• Larsson2006

Grodan leker och busar och kommer själv och säger till när han vill gå åh lägga sig oftast efter 19. Gör samma på dagtid.
    På kvällen efter middagen byter vi om till pyamas och ger han d-dropparna. Sen när han säger till får han välling i pappas knä och borstar tänderna. När det är klart klättrar han upp och lägger sig mot pappas axel och då bär han upp honom och lägger ner honom. Stoppar om honom ger han nappen och gossen sen somnar han själv. Men då sover han max 2 timmar under dagen. Innan när han sov mer höll han igång längre. Sen vaknar han nån gång under natten och behöver hjälp med omstoppningen ibland. Han ställer sig nämligen i sömnen. Sen kliver han upp ca 5:30 varje morgon.

Angående bebyn så mår jag jättekonstigt idag. Mensvärk, ryggvärk, illamående, yrsel och bebyn rör sig mindre så jag ska ringa till förlossningen. Vete fan om de ska va så här...

• Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-11-02 09:24:52 följande:
    Grodan leker och busar och kommer själv och säger till när han vill gå åh lägga sig oftast efter 19. Gör samma på dagtid.
    På kvällen efter middagen byter vi om till pyamas och ger han d-dropparna. Sen när han säger till får han välling i pappas knä och borstar tänderna. När det är klart klättrar han upp och lägger sig mot pappas axel och då bär han upp honom och lägger ner honom. Stoppar om honom ger han nappen och gossen sen somnar han själv. Men då sover han max 2 timmar under dagen. Innan när han sov mer höll han igång längre. Sen vaknar han nån gång under natten och behöver hjälp med omstoppningen ibland. Han ställer sig nämligen i sömnen. Sen kliver han upp ca 5:30 varje morgon.

Angående bebyn så mår jag jättekonstigt idag. Mensvärk, ryggvärk, illamående, yrsel och bebyn rör sig mindre så jag ska ringa till förlossningen. Vete fan om de ska va så här...

hm kan ju vara havandeskapsförgiftning så ja ring! Dom får kolla blodtryck så ser dom direkt om det är risk för det.
  • Larsson2006

Är på förlossningen nu. De tar massa tester och prover det är snack om att jag ska bli inlagd. Och de snackas om havandeskapsförgiftning.

• Nikki81

Oj hoppas att allt går bra. Myran kanske kommer lite tidigare än förväntat! Lycka till!

• Nikki81
    Ofeigur skrev 2012-11-02 09:01:24 följande:
    Det är nog på g nu larsson! Lycka till när det beger sig!=) Minns förlossningen som det var igår haha men ett possitivt minne.=) Det är ju såå underbart att få en liten! Jag kallar Indra för hjärtego hela tiden och min sambo blir galen haha Vet inte varför men det bara blir så. Hon är ju mitt hjärtego!=) Indra vill inte sova på kvällarna utan är ofta uppe till både åtta och nio. Hon är pigg och glad och leker själv jättemkt på kvällarna. Hur är det med era godingar? Somnar dom själva i sin säng vid sju?

Jag önskar att vår lilla somnade lika lätt som Larssons men så är det inte. På dagen går det alltid jätte lätt. Brad att lägga ned henne så somnar hon efter några minuters gråt. Vi gör samma på kvällen (samma rutiner) men hon brukar smörjs bli arg och gråta så man får gå in igen en el flera gånger. Ibland blir vi även sittandes där om hon verkar extra upprörd. Det här brukar ta allt mellan 15-50 minuter. Vi börjar ofast vid 19.15-19.30. Sedan sover hon iallafall tills runt 5 då hon får amma och. Oftast somnar om till kl 7.
  • Nikki81
    Ppilla skrev 2012-10-29 21:24:24 följande:
    Intressant kvällslektyr ska försöka svara innan jag kolar efter 14h pass idag. Men tyvärr ska jag säga så sitter min lilla bara still i två minuter vid välling i sin favorit fåtölj. Är omöjligt för oss att mysa till det i famnen. Hon ålar sig riktigt ordentligt och lägg på hennes vikt på det då blir det faktiskt inte mysigt. Hade kanske funkat om man kunnat amma från början. Jag har egentligen aldrig tyckt att någon gör fel i att amma men jag tycker amning känns som att det är för bebisar. Personligen så känns det i allafall här som att dottern nu börjar bli en liten flicka. Om någon väljer att amma längre så struntar egentligen jag i det. Men för mig känns det onaturligt med ett yrväder till barn. Dock har jag aldrig sagt att det ska kännas så för er utan det är min personliga åsikt som jag inte prompar på någon. Att jag tycker det känns onaturligt med en 3-4 åring som ser ut att slita av sin mamma sin tutte på tåget är inget konstigt för min del. Ni. Hade inte tyckt det såg mysigt och bekvämt ut heller. En 4 åring behöver inte mjölk från sin mamma heller och är det bara för att "få tyst på sitt barn" så kan jag tycks det finns andra sätt på än att slita av sig bröstet. Kanske lyckades jag få med något svar.

Jag håller med dig om att det skulle se lite konstigt ut med en 4åring som ammar (speciellt på tåget). Bara tanken på att min 4 åriga son skulle amma (han slutade vid 17mån) känns obsurb. Men jag tror att det är annorlunda när man aldrig slutat amma sitt barn. Vid 4 är det fortfarande nog ok men när de närmar sig 5-6 så kan det nog finnas risk att andra bar reagerar och kanske retas (el vid vilken ålder börjar barn att reta varandra?)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...