• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Larsson2006

Jobbigt! Inte nog med allt strul med förlossningen och alla sjukdomar så går det uselt på min mans jobb. Massa frånvaro och dålig omsättning. De kan troligtvis inte ta ut löner under december... Perfekt när vi precis fått smått och trott att allt går bra.
    Med lån och hyror åh räkningar som ska betalas. Hur fan gör man?
    Sen måste man ju hålla humöret uppe för omgivningen då vi inte kan berätta för nån att det går dåligt. Min man är dessutom en sån som deppar ihop jätte lätt. Han ser allt svart eller vitt åh så fort det är tal om vår ekonomi så tror han att allt kommer skita sig, vi blir vräkta och får leva i en etta eller på gatan, käka nudlar och återanvända blöjorna. Jag försöker hela tiden säga sånnt som "jag är stålt över dig som försöker, man kan ju inte göra mer", "du följer ju din dröm och vi står bakom dig", "för oss spelar det ingen roll hur vi lever bara vi har varandra", "du är ju ansluten till akassan och vi har ju en löneförsäkring", "går det inte längre får du vara hemma med barnen så får jag jobba"
    Men inget hjälper! Fattar att han vill att deras företag ska funka men tycker att nått bör man kunna säga för att han inte ska oroa sig så för om det inte skulle funka.

• Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-12-07 20:02:54 följande:
    Jobbigt! Inte nog med allt strul med förlossningen och alla sjukdomar så går det uselt på min mans jobb. Massa frånvaro och dålig omsättning. De kan troligtvis inte ta ut löner under december... Perfekt när vi precis fått smått och trott att allt går bra.
    Med lån och hyror åh räkningar som ska betalas. Hur fan gör man?
    Sen måste man ju hålla humöret uppe för omgivningen då vi inte kan berätta för nån att det går dåligt. Min man är dessutom en sån som deppar ihop jätte lätt. Han ser allt svart eller vitt åh så fort det är tal om vår ekonomi så tror han att allt kommer skita sig, vi blir vräkta och får leva i en etta eller på gatan, käka nudlar och återanvända blöjorna. Jag försöker hela tiden säga sånnt som "jag är stålt över dig som försöker, man kan ju inte göra mer", "du följer ju din dröm och vi står bakom dig", "för oss spelar det ingen roll hur vi lever bara vi har varandra", "du är ju ansluten till akassan och vi har ju en löneförsäkring", "går det inte längre får du vara hemma med barnen så får jag jobba"
    Men inget hjälper! Fattar att han vill att deras företag ska funka men tycker att nått bör man kunna säga för att han inte ska oroa sig så för om det inte skulle funka.

Nej men va trist!=( Hoppas det löser sig!

Indra har kommit i ngn hemsk period när hon inte ska sova. Skriker sig till söms och sen vaknar hon efter en kort stund och bara skriker. Vaknar då till och är vaken i flera timmar mitt i natten! skitjobbigt men det går ju bra nu när jag har semester. Hoppas det går över snart. Hon hade vattkoppor för en vecka sen och då  blev det inte mkt sömn heller för det kliade hela tiden. Hon fick äta medicin så det blev lite bättre i alla fall. Stackarn! helt fullt med prickar. Nu har hon varit förskyld nästan hela dec och det gör ju inte saken bättre. Gillar inte dessa faser!
    hur går det för er andra?   
  • 2pågar

Vad roligt Ofeigur!!

Ja de ska bli roligt med en till liten :) då har jag 3 barn :)
    Var på VUL i förrgår och fick få se ett tickande hjärta slå på den lilla!

Men känns fortfarande som Alexander är en bebis :)) han e ju så liten än känns de som trots sina 11 kg och 73 cm så känns han LITEN!! Haha!!

• Ofeigur
    2pågar skrev 2012-12-22 00:53:58 följande:
    Vad roligt Ofeigur!!

Ja de ska bli roligt med en till liten :) då har jag 3 barn :)
    Var på VUL i förrgår och fick få se ett tickande hjärta slå på den lilla!

Men känns fortfarande som Alexander är en bebis :)) han e ju så liten än känns de som trots sina 11 kg och 73 cm så känns han LITEN!! Haha!!

Ja precis dom känns små men kommer vara hur stora som helst när de små kommer=)

Jag blir också trebarnsmamma om det blir en liten till snart.=) Har ju en son som fyller 9 år!! Jösses va tiden går fort. Snart ska han börja snusa och ragga brudar och jag ska vara jätteorolig på nätterna! haha

• 2pågar

Haha ja visst är de så!!! Min äldsta är 3 år :) och har nyas blivit helt blöjjfri dag och natt vilket känns kanon då det ska komma en till som behöver blöjjor!!

Hoppas det tar sej för er snart :)))

Svar på tråden Juni/Juli mammor...