• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MorsLillaOlle
     "va istället stolt hur länge du har kämpat för din bebis!" Fy vad bra sagt väntanstider! Tänk så Madelen b!

Idag har Olle sovit så gott som konstant hela dan! Var vaken ca 1 timme imorse vid 8. Sen sov han till 17 förutom 2 mål mat. Sen ca 1,5 timme vaken på kvällen. Nu sover han igen. Det är inte likt min lille kille. Han är ju ganska vaken nuför tiden. Hoppas han inte börjar bli sjuk.
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Vickanflickan

Hoppar in här jag med.
    Min Molly föddes den 7/7 och växer så det knakar. Inte undra på så mycket som hon äter!! Världens största sugbehov har hon också så vi har börjat med napp till henne, jag orkar inte vara hennes napp 24timmar om dygnet och ibland vill hon inte ha mej som napp heller då hon blir skitsur när hon bara vill snutta och det kommer mjölk!!

MadeleneB: förstår din känsla. När jag fick storebror som föddes förtidigt så orkade han inte äta först och sjönk i vikt. Så vi var tvugna att ge honom ersättning. Samtidigt kämpade jag med amingen och jag mådde bara dåligt av att amma. jag var yr, mådde illa, fick obehagskänslor i hela kroppen och även om det inte gjorde så ont så kändes det. När han väl fått ersättning och börjat på upp apptiten och orkade äta var han inte lika intresserad av att amma heller. Ändå kämpade jag och delammade i 4mån fast varken han eller jag gillade det så mycket. Efter 4mån slutade jag helt. Det var det bästa jag gjort. Både jag och sonen mådde så otroligt bra och som ett + fick sambon mycket bättre kontakt med sonen och kunde avlasta mej på ett helt annat sätt också då han kunde ge maten. Den här gången sa jag redan när jag var gravid att jag inte alls tänkte kämpa med amningen den här gången om det inte funkade då, då tänkte jag ge ersättning istället. Nu har amningne funkat bra den här gången. Men hade den inte gjort det hade jag absolut valt ersättning istället och jag är övertygad om att både jag och barnet skulle mått så mycket bättre av det om det var strul med amingen. Visst är aming bra men erstättning kvar vara superbra det också!! jag tror inte att amning alltid är det bästa alternativet och jag tycker absolut inte att man ska ha dåligt samvete om man väljer att inte amma.

• Ofeigur

Välkomna alla nya! 
    Kul att så många vill följas åt =) 

Idag är det  riktigt skitväder här. Det ösregnar och blåser.Vi har varit inne nästan hela dagen och tittat på film och myst i soffan. Vi var på byfest igår och sambon är lite seg idag  så det passade ju bra att det var regn ute så man kunde skylla på ngt  när man sitter inne hela dagen=) Nu på kvällen kom storebror hit och vi har precis bakat chokladbollar som han ligger och kalasar på i sängen framför en film.

Indra gick upp med pappa i morse så jag fick sova ut lite. Hon somnade i vagnen på festen vid tiotiden igår kväll och när vi kom hem så la jag ner henne i sängen och tog av henne kläderna och bytte blöja i mörkret och sen  fick hon tutten och somnade om direkt och sov till halv sex. Då fick hon lite mat och sen gick pappa upp och jag sov till halv tio och hon hade somnat på pappas bröst i soffan  vid sju och sov tills jag kom upp=) Stacka om mysdag!

sensommarbarn skrev 2011-08-07 12:49:09 följande:
    Idag blir det en tur in till barnakuten med lillan... Hon kämpar nåt otroligt med andningen, äter inte alls som hon "brukar" och sover en hel del mer än normalt... =( Hoppas inte det är nåt, men känns lika bra att kolla upp det..
    Hoppas det gått bra och att det inte är ngt farligt utan bara  trånga näskanaler/gångar. Har läst att bebsisar kan ha det. Men det är ju inte bra om hon inte får i sig så mkt mat som hon ska. kram

• Snöviolen

Madelene B. Börja ge ditt barn ersättning för det är inte bra för dig eller ditt barn om du ska må dåligt av att amma.

• Liniz77

Har en övertrött skrikfia ikväll o en närhetstörstande tvååring o en sjuåring sim också vill ha sin del...

• Ofeigur
    Liniz77 skrev 2011-08-07 21:27:48 följande:
    Har en övertrött skrikfia ikväll o en närhetstörstande tvååring o en sjuåring sim också vill ha sin del...
    Låter inte som en kul kväll för dig=( Hoppas den lilla somnar snart så du kan mysa med dom andra två=)
  • sensommarbarn

Det gick bra på sjukhuset idag! Som tur är "bara" nästäppa! Men hon får verkligen kämpa för att få luft... Läkaren sa att små bebisar är väldigt envisa med att andas genom näsan... Men ibland ger hon upp det och andas genom munnen istället, det är mest då det ställer till det med maten... Hon hade gått upp nästan 200 gram sen i tisdags så hon får ju iallafall i sig nåt...
    Fick med oss lite näsdroppar hem (nezeril) att ge till natten... Hon fick innan vi åkte från sjukhuset och hon har andats bra hela kvällen och sov nästan 3,5 timmar!! Hon är nog rätt trött, man sover ju lite dåligt när man är nästäppt med....

• Ofeigur
    sensommarbarn skrev 2011-08-07 21:51:56 följande:
    Det gick bra på sjukhuset idag! Som tur är "bara" nästäppa! Men hon får verkligen kämpa för att få luft... Läkaren sa att små bebisar är väldigt envisa med att andas genom näsan... Men ibland ger hon upp det och andas genom munnen istället, det är mest då det ställer till det med maten... Hon hade gått upp nästan 200 gram sen i tisdags så hon får ju iallafall i sig nåt...
    Fick med oss lite näsdroppar hem (nezeril) att ge till natten... Hon fick innan vi åkte från sjukhuset och hon har andats bra hela kvällen och sov nästan 3,5 timmar!! Hon är nog rätt trött, man sover ju lite dåligt när man är nästäppt med....

Va skönt att det var en täppa. Men  man lider med dom när dom inte kan andas för man vet ju hur jobbigt det är själv. Åh va skönt för henne att få sova så sammanhängande. =)
  • Vickanflickan
    sensommarbarn skrev 2011-08-07 21:51:56 följande:
    om du inte har testat det så låt henne sova i babysiter om ni har någon. Sonen åkte på nån förkylning när han var en månad och den höll i sej läääänge. Vi hade honom sovande i en babysiter mellan oss i sängen, då sov han mycket bättre.
  • Vickanflickan

Skriver in mej med.

FrökenLagom
     - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder) 
    DariaAnnaMaria BF 17 juni,planerat snitt 14 och han kom 12 med snitt vatten gick- 4240 gram 51 cm-Jönköping
    P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne 
    Myspys78 - BF 24 juni - född 19 juni - 3620 g och 53 cm - Västerås  
    Madelen b-BF 12 juli- Född 20 juni- 3180g & 49cm pojke- Skåne 
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm 
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720g & 47 cm- Strängnäs 
    Väntanstidernr1 - BF 8 juli - född med planerat snitt 30 juni - 4335 g och 53 cm - Jönköping
    MammaJennii- BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm
    Hugger i sten BF 26 Juli - Född 13 Juli - 3280g och 49cm - Umeå
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge 
    Sensommarbarn BF 3 Juli Född 17 Juli 4025 gram och 52 cm, Kalmar 
    Ylwamarie
     BF 6 Juli- Född 19 Juli 3580 och 52 cm Stockholm
    acinna BF 25 juli - Född 31 juli 3036 gram och 51 cm, Ljungby
    MD77 Bf 12 juli - Född 27 juli 3720 g och 52,5 cm, Uppland
    Vickanflickan Bf 4 juli - Född 7 juli - 3982g och 53cm, Hassela i Hälsingland
Svar på tråden Juni/Juli mammor...