miss nöjd skrev 2011-07-18 12:02:30 följande:
Jag menar kort sagt att storsstadsbor inte har lika mycket att förlora heller, våra hem betyder inte så mycket och därför är det lättare för oss att flaxa runt.
Fast det stämmer ju inte alltid, många köper ju sina bostäder även i städer och är därmed lika låsta som någon på landet även om bostaden kanske är något mer lättsåld i stan många gånger.
Jag tror man är olika bara, trivs med olika saker. Jag älskar prylar, men de är ändå bara materiella ting och i sista änden inte så mkt värt. jag är uppvuxen i en stad, Gbg och vi flyttade till landet när jag var 12, det var min räddning i mångt och mycket, var ju dick i stan nästan varje helg de närmsta åren efter flytten.
Jag brukar skoja och säga att staden gav mig skinn på näsan och landet gav mig ett lugn i själen och något större ödmjukhet och förståelse för andra.
Men man kan sätta ut mig i skogen med en kvin och tändstickor, en krog och en lina och jag skulle förmodligen överleva iaf, fast jag skulle inte hitta ut då mitt lokalsinne är helt åt helvete, men så är det även i staden, jag hittar inte i gbg fast jag sprungit där så mkt. Att jag hittar min väg till och från dagis är imponerande