• maximum

Stadsråtta vs bonnläpp!

Japp nu ska sanningen fram. Vilka är bäst i detta land?

Är det stadsråttan som är fin i kanten och inte har något riktigt liv, som inte vet hur man skulle överleva om det blev krig eller annan katastrof då det enda de kan är att vara fina i kanten se bögiga ut och bara gå på krogen och vaska.

Eller är det dom outbildade bönderna som trampar i koskit hela dagarna, luktar äckligt och vet inte hur man beter sig i stan. Dom lever heeelt ojämnställt så kvinnan står vid spisen och passar barnen medans mannen skruvar med bilen, dricker öl och glor på tv.     

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stadsråtta vs bonnläpp!
  • holy shit

Men jag röstar på stadsråtta. Någon måste ju betala för bonnläpparna.

• Matillin
    holy shit skrev 2011-07-17 14:37:56 följande:
    Men jag röstar på stadsråtta. Någon måste ju betala för bonnläpparna.
  • Matillin
    lövet2 skrev 2011-07-17 14:34:39 följande:
    Jag röstar på bonnläppar i så fall. Bonnläppar törs i alla fall träffa folk och låser inte in sig i hemmet och gråter om det kommer oväntade gäster ...
    ?
  • bastardized

Bonnläpp alla dagar i veckan, det är där de riktiga människorna bor.

• lövet2
    Matillin skrev 2011-07-17 15:30:25 följande:
    ?
    Äh, jag har läst gigantiskt många trådar om hur stadsborna låser alla dörrar och aldrig öppnar om de inte väntar gäster (som naturligtvis först fått en skriftlig inbjudan). Hur de smyger runt och spanar i fönstren om någon ringer på dörren och kanske t o m gömmer sig under soffan så ingen ska se om de är hemma ...
  • Matillin
    lövet2 skrev 2011-07-17 15:38:05 följande:
    Äh, jag har läst gigantiskt många trådar om hur stadsborna låser alla dörrar och aldrig öppnar om de inte väntar gäster (som naturligtvis först fått en skriftlig inbjudan). Hur de smyger runt och spanar i fönstren om någon ringer på dörren och kanske t o m gömmer sig under soffan så ingen ska se om de är hemma ...
    Haha, oj ja det lät ju inte så sunt. Känner tack och lov ingen stadsråtta som gör så, inklusive jag själv
  • Sunshine808

Måste rösta på båda, jag har bott på både landet och inne i en stor stad. Känns som de i städerna ser ner på de på landet. Fast utan dessa bönder skulle de inte överleva. Inte direkt affärerna som tillverkar mjölken och köttet=)
    Sen vet jag flera bönder som är välutbildade och tjänar stora summor pengar, och de är mycket företagsamma och smarta.
    Jag älskar att bo i en lägenhet men jag älskar lika mycket landet. Jag tycker om bondar och stadsmänniskor men inte ''skräckexemplaren''' av dem.
    Fast egentligen tycker jag nog lite mer om bondarna eftersom att de gör skittgöran med att producerar maten vi behöver.

• The Ultimate Grizzy
    lövet2 skrev 2011-07-17 15:38:05 följande:
    Haha, jo, låser dörrar gör vi faktiskt här i stan, eftersom vi stadsbor har ovanan att gå in och hämta varandras värdesaker och sälja dem på loppis annars . Försäkringsbolaget brukar kinka väldigt om de får reda på att dörrarna varit olåsta. Eftersom jag är bonnläpp från början har jag dock kvar vanan att öppna dörren om folk ringer på, men vi har aldrig fikabröd hemma, någon måtta får det vara!
  • Boothwalker

Störigt mycket fördomar! Och inplanering i fack och så vidare.

Väljer bönderna. De gör iallafall nåt vettigt. =)
    Men den som tror att vilken idiot som helst kan bli bonde har fel... =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
Svar på tråden Stadsråtta vs bonnläpp!