• Marionettdocka

Relation med iranier?

Hej!

Jag har en jättedum fråga, som jag skäms för.

Hur skulle du beskriva de/den manliga iranier som du känner i sättet?

Någon som har/haft relationer med iranier som kan beskriva hur det är, alltså hur iraniern var att vara tillsammans med?

Min bästa vän har nyss blivit tillsammans med en välutbildad iranier som varit här i 15 år. Jag skäms jättemycket, men jag är orolig för henne BARA för det Skäms Jag trodde inte jag var så fördomsfull, men...

Jag har insett att jag har en bild av iranier som hårda, kvinnofientliga, religiösa och konservativa både i och utanför sängen. Förnuftmässigt inser jag att iranier måste vara precis som svenskar: olika.

Jag tänker att det kanske hjälper mot mina fördomar om jag får höra om olika erfarenheter, både bra och dåliga.

Jag förstår om någon tar illa vid sig av tråden och ber om ursäkt på förhand.

Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Svar på tråden Relation med iranier?
  • Anonym (Hello)

Träffat två killar från Iran.

1:an var väldigt trevlig, diplomatisk och lätt att ha att göra med. Lite jobbigt att han var så diplomatisk för blev medveten om att jag är subjektiv.

2:an otrooooligt charmig, insmickrande, underbar!! Men nu hör han inte av sig. Det var fantastiskt att umgås med honom, o är glad för den tiden.

Det man kan säga om iranier är att de är oerhört väluppfostrade/artiga/omtänksamma. Jag känner de som kom hit när de var små och känner mig alltid vid gott mod när jag umgås med dessa personer. Avslappnande och tryggt.

• Anonym (Hur är det egentligen?)

Tycker Iranskor om Svenskar?  Är det många som dejtar Svenska killar?
    träffar även 40-50 åringar unga svenska killar?

• Anonym (Nej tack.)
    Anonym (Hur är det egentligen?) skrev 2017-06-21 00:12:19 följande:

Skulle aldrig doppa s noppen i en kvinna från den delen av världen.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hur är det egentligen?) skrev 2017-06-21 00:12:19 följande:

Iranierna kom ofta för många år sedan, typ 90 tal och många är välintegrerade, många har växt upp hör och fått barn här och etablerat sig. Sedan finna det alltid bakåtsträvare men det finns det hos oss svenskar också.
  • fornminne

Som sagt, lär känna honom. Iranier är individer precis som svenskar. Det är också stor skillnad på de som är sekularierade och "försvenskade" och de som inte är det. Jag har en kompis som är gift med en man från Iran och han är en av de trevligaste personer jag känner. Hans kusin är förlovad med en svensk man, deras familj är ganska liberal.

Anonym (Mia) skrev 2017-06-21 01:44:49 följande:
    Iranierna kom ofta för många år sedan, typ 90 tal och många är välintegrerade, många har växt upp hör och fått barn här och etablerat sig. Sedan finna det alltid bakåtsträvare men det finns det hos oss svenskar också.
    ok är det en del som dejtar unga killar?
  • Anonym (Ex kvinna)

Har tyvärr dåliga erfarenheter.Deras dåliga rykte(dålig kvinnosyn) stämde.Aldrig mera.

• Anonym (iranska kvinnor)
    fredrik168 skrev 2011-11-11 22:45:44 följande:
    Well jag skall berätta om mina kunskaper om iranier efter 2 år med en iranska i Göteborg.
    Vi träffades och hon var mycket smickrande och på, typ kom med frukost på sängen och var överdrivet trevlig, jätte uppfostrad och nogran med det, det kallas bland dem för tarof.
    Efter andra träffen sov vi med varandra och jag fick reda på att hon var gift, killen var i italien.
    Vi fortsatte och ganska snabbt ville hon att vi skulle flytta ihop och jag sälja mitt företag för att hjälpa henne med pengar och hjälp i hennes cafe, för att lösa ut hennes ex.
    under hela den gången var hon oehört smickrande o charmig, efter ett tag försvann allt efter jag hjälpt henne med uppehålls tillståndet, och hon började visa sin rätta natur som iranska kvinnor är, bestämma och anse sig som en gudinna, går vi på fest släpper jag av henne förs och sen åker och parkerar, handlar vi går hon före mycket såna överlägsna attetyder, det tog ett par månader tills hon åkte tillbaka till iran efter nio år väntan på tillst, där träffade hon sin första pojkvän utan min vetskap.
    Hon kom tillbaka och vi fortsatte som vanligt hon hemlighetsfull som hon alltid varit, man skall inte e fraga, som svar.
    Vi förlovade oss, vi bråkade, hon hade alltid rätt visste allt, men fortsatte älska mig sa hon.
    Hennes vänner ser sig själv lite bättre än svenskar typ ni ar eh lata, de tycker inte om svenskar.
    Jag lärde mig om hur mycket de fuskar med staten och hur falska de är, men om en iranier
    råkar i problem täcker de varandra och hjälper varandra för att som hon sagt" nagon gang hjalper hon mig"
    Nåväl hon reste sedan till turkiet för att hjälpa sin syter in i sverige(Visum), hon ville inte gifta sig där
    utan ville ha svensk kille(snyggare), då hon kom tillbaka tyckte jag att hon var lite konstig men vi fortsatte, jobbade för fullt med vårt cafe tog aldrig ledigt inte jag dvs, sen förlovade vi oss, och nu efter två år är det slut(jag kortar ner lite).
    I iran träffade hon killen, i turkiet var hon med honom igen, nu efter två veckor efter bruten förlovning är hon med honom i turkiet igen fyra nätter i en dubbelsäng i ett mail till honom veckan efter vi flyttade isär skriver hon:"min älskade man jag saknar dig och den du har mellan benen, du är min man pussssssar"
    Så hon var otrogen mot mig och hennes ex, mycket falskhet, många duktiga lögner och manipulation av omgivning, hon anmälde även mig för misshandel för att få behålla lägenheten och uppehålls tillståndet, har nu lärt mig att det är så de gör, inte alla men de dåliga iranska kvinnorna.
    Polisen genomskådade detta, och jag har anmält henne och migrationsverket är underättad om att vårt sken förhållande är över. 
    Jag säger då ALDRIG EN IRANSK KVINNA IGEN. Ytliga, bmw,adidas, pegar skryt och en jävla massa tjat om att de är arier, men alla vet att de inte är vita med liten näsa men ändå måste de hävda det, vad fan är det för sätt, 90% opererar sina näsor det gör typ alla i iran! 
    Jag har själv råkat ut för liknande. Problemet är att myndighetsutövarna i Sverige är så korkade. Svenskar är generellt extremt korkade. Troligen prioriterade vikingarna muskler och allt annat blev lidande.
    Så när iranska manipulativa griskvinnor med opererad näsa anmäler, så tar korkade grisar över och tror att anmälan är äkta från en hederlig individ och agerar därefter. Jävla korkade satar.
    Anonym (iranska kvinnor) skrev 2017-06-29 21:37:04 följande:
    Jag har själv råkat ut för liknande. Problemet är att myndighetsutövarna i Sverige är så korkade. Svenskar är generellt extremt korkade. Troligen prioriterade vikingarna muskler och allt annat blev lidande.
    Så när iranska manipulativa griskvinnor med opererad näsa anmäler, så tar korkade grisar över och tror att anmälan är äkta från en hederlig individ och agerar därefter. Jävla korkade satar.
    Hur träffades ni?
  • Anonym (Ex kvinna)
    fornminne skrev 2017-06-21 05:31:49 följande:

Som sagt, lär känna honom. Iranier är individer precis som svenskar. Det är också stor skillnad på de som är sekularierade och "försvenskade" och de som inte är det. Jag har en kompis som är gift med en man från Iran och han är en av de trevligaste personer jag känner. Hans kusin är förlovad med en svensk man, deras familj är ganska liberal.

Alla kan vara trevliga ,särskilt när man är ute och träffar vänner/bekanta.Men sanningen kan vara helt annan,när man lever med en "sån" person.
Svar på tråden Relation med iranier?