• Marionettdocka

Relation med iranier?

Hej!

Jag har en jättedum fråga, som jag skäms för.

Hur skulle du beskriva de/den manliga iranier som du känner i sättet?

Någon som har/haft relationer med iranier som kan beskriva hur det är, alltså hur iraniern var att vara tillsammans med?

Min bästa vän har nyss blivit tillsammans med en välutbildad iranier som varit här i 15 år. Jag skäms jättemycket, men jag är orolig för henne BARA för det Skäms Jag trodde inte jag var så fördomsfull, men...

Jag har insett att jag har en bild av iranier som hårda, kvinnofientliga, religiösa och konservativa både i och utanför sängen. Förnuftmässigt inser jag att iranier måste vara precis som svenskar: olika.

Jag tänker att det kanske hjälper mot mina fördomar om jag får höra om olika erfarenheter, både bra och dåliga.

Jag förstår om någon tar illa vid sig av tråden och ber om ursäkt på förhand.

Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Svar på tråden Relation med iranier?
  • Anonym (iranska kvinnor)
    Anonym (Hur är det egentligen?) skrev 2017-06-30 14:21:20 följande:
    Hur träffades ni?
    På universitet.
  • Anonym (Ihop med bosnier)

Inte varit tillsammans med men träffat väldigt många supertrevliga äkta och genuina personer från Iran, inte Falska o insmickrande.

• Anonym (Hur är det egentligen?)
    Anonym (iranska kvinnor) skrev 2017-07-02 01:00:07 följande:
    På universitet.
    Var hon charmig?
  • hurtänktedunu

Nu kan jag bara svara utifrån mig själv och som någon skrev högre upp i tråden beror det nog mycket på om dom är födda här eller ej.

Jag är sedan 8 år tillsammans med en iranier. Gift sedan 4 år och har 2 barn tillsammans. Han är världens bästa man men även född här så otroligt försvenskad och icke troende. Hans föräldrar är också försvenskade och numera kristna. Men min generella syn på iranier är att dom är väldig vänliga och välupofostrade. Grundstenen i deras kultur är respekt. Så den dåliga sidan som vissa har har jag inte sett alls. Däremot säger min man samma sak om iranska kvinnor. Dom är precis så som beskrivs här uppe enligt honom. Jag vet dock inte.

Hur som så är min man värdens bästa och snällaste. För snäll till och med.

• Bebo86

Vilken totalt efterbliven tråd. Svenska män är otrogna, dricker hutlöst och är snåla. Iranier är välutbildade, kärleksfulla och snygga.

Med vänlig hälsning,

En svensk som är lyckligt gift med en iranier ;)

• Anonym (Hur är det egentligen?)
    hurtänktedunu skrev 2017-07-22 23:34:11 följande:

Jagmen även född här så otroligt försvenskad och icke troende. Haockså  och numera kristna. Men min generella syn på iranier är att dom är väldig vänliga och välupofostrade. Grundstenen i deras kultur är respekt. Så den dåliga sidan som vissa har har jag inte sett alls. Däremot säger min man samma sak om iranska kvinnor. Dom är precis så som beskrivs här uppe enligt honom. Jag vet dock inte.

Hur som så är min man värdens bästa och snällaste. För snäll till och med.

Vad är det som sägs om kvinnor? jag förstår inte? vad är din uppfattning?
  • hurtänktedunu
    Bebo86 skrev 2017-07-22 23:38:47 följande:

Vilken totalt efterbliven tråd. Svenska män är otrogna, dricker hutlöst och är snåla. Iranier är välutbildade, kärleksfulla och snygga.

Med vänlig hälsning,

En svensk som är lyckligt gift med en iranier ;)

Haha håller helt med. Också lyckligt gift med en iranier
  • hurtänktedunu
    Anonym (Hur är det egentligen?) skrev 2017-07-22 23:42:45 följande:

Vad är det som sägs om kvinnor? jag förstår inte? vad är din uppfattning?

Jag skrev ju att jag inte vet men att min man tycker som någon skrev tidigare i denna tråd så läs högre upp. Jag har absolut ingen uppfattning.
  • Anonym (Tjejen)

Alla iranska kvinnor är inte materialistiska. Jag känner en som är gift med en svensk man. Han är undersköterska och har inte ens gymnasieutbildning och är överviktig. Hon är supersnygg och smal och högutbildad och är den som försörjer dem.

Svar på tråden Relation med iranier?