• Marionettdocka

Relation med iranier?

Hej!

Jag har en jättedum fråga, som jag skäms för.

Hur skulle du beskriva de/den manliga iranier som du känner i sättet?

Någon som har/haft relationer med iranier som kan beskriva hur det är, alltså hur iraniern var att vara tillsammans med?

Min bästa vän har nyss blivit tillsammans med en välutbildad iranier som varit här i 15 år. Jag skäms jättemycket, men jag är orolig för henne BARA för det Skäms Jag trodde inte jag var så fördomsfull, men...

Jag har insett att jag har en bild av iranier som hårda, kvinnofientliga, religiösa och konservativa både i och utanför sängen. Förnuftmässigt inser jag att iranier måste vara precis som svenskar: olika.

Jag tänker att det kanske hjälper mot mina fördomar om jag får höra om olika erfarenheter, både bra och dåliga.

Jag förstår om någon tar illa vid sig av tråden och ber om ursäkt på förhand.

Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Svar på tråden Relation med iranier?
  • Anonym (b)
    Anonym (Hur är det egentligen?) skrev 2017-12-06 22:46:34 följande:
    Du kommer väl överens med tjejerna/kvinnorna skulle du säga att en del är intresserade av svenskar? vad är din uppfattning?
    Jag känner inte så väldigt många iranska kvinnor, de är mest i min egen ålder  och då brukar de vara gifta eller skilda. Är de invandrade och inte födda här har de ofta gift sig i relativt ung ålder med en iranier. Det är inte så väldigt ovanligt att en skild iransk kvinna gifter sig med en svensk så somliga måste ju vara intresserade i alla fall:.-). Hur det är med yngre tjejer vet jag inte.

Ska jag spekulera hej vilt så är de /vuxna/ iranska kvinnor som kan tänka sig svensk/ickeiransk/ickemuslimsk man utan att det blir en stor grej ofta västerländskt orienterade och därmed ofta av /övre/ medelklassbakgrund själva, och tittar snarare efter ekonom-Micke i prydlig frisyr och pullover/ än efter mekar-Berra på verkstan.
  • Anonym (Hur är det egentligen?)
    Anonym (b) skrev 2017-12-07 13:49:58 följande:
    Jag känner inte så väldigt många iranska kvinnor, de är mest i min egen ålder  och då brukar de vara gifta eller skilda. Är de invandrade och inte födda här har de ofta gift sig i relativt ung ålder med en iranier. Det är inte så väldigt ovanligt att en skild iransk kvinna gifter sig med en svensk så somliga måste ju vara intresserade i alla fall:.-). Hur det är med yngre tjejer vet jag inte.

Ska jag spekulera hej vilt så är de /vuxna/ iranska kvinnor som kan tänka sig svensk/ickeiransk/ickemuslimsk man utan att det blir en stor grej ofta västerländskt orienterade och därmed ofta av /övre/ medelklassbakgrund själva, och tittar snarare efter ekonom-Micke i prydlig frisyr och pullover/ än efter mekar-Berra på verkstan.
    Ok tack för svaret 
  • Anonym (Vill?)

Vill vissa dejta svenskar?

• Anonym (Ö)

Närstående med två iranier. Helt fantastiska män på många sätt. De lever med varsin svenskfödd kvinna. De lagar mat, är föräldralediga, åker på Svensson-semestrar med husvagn och hjälper till med läxorna. Inga konstigheter.

• marräng

Hahaha fördomarna haglar. Min pappa var eller är iranier. Det är som om alla smålänningar är snåla

marräng skrev 2019-10-27 19:27:32 följande:

Hahaha fördomarna haglar. Min pappa var eller är iranier. Det är som om alla smålänningar är snåla

Får du höra läsa mycket om det har du varit i Småland något
    Anonym (A) skrev 2011-11-12 10:02:36 följande:
    Jag är själv iranier, och kan inget annat göra än att hålla med dig.
    Iranska kvinnor är ett eget människo släkte.. nu ska jag inte generalisera..för jag är ju själv iransk kvinna, men jag är inte sån.
    Det skvallras, det manipuleras, golddiggas osv...
    Jag har umgåtts med mkt kvinnor som är såna, och även med kvinnor som är födda här eller kom hit som små..(som jag)...
    Jag får intrycket att många är artiga och trevliga 
  • Anonym (Ex kvinna)

Finns kanske bra ochså,men mitt var inte det.Utan att gå närmare i detaljer.

• Anonym (:D)

Iranier är ungefär som svenskar fast ännu fjolligare så du behöver inte oroa dig. Vad sägs om att dejta någon mer msskulin spännande etnicitet som tex. Turk?

• Catriarch

Det går inte att säga hur någon från ett specifikt land är med bara den informationen. Det skulle vara som att antaga att du och jag (ponerar att du är svensk för jag tror inte att någon med en annan etnicitet skulle komma på tanken att uttrycka sig såhär dumt) fungerar likadant. Vill du veta hur han är så får du lära känna honom.

• Anonym (Stämmer)
    Anonym (Mia) skrev 2017-06-21 01:44:49 följande:
    Iranierna kom ofta för många år sedan, typ 90 tal och många är välintegrerade,
    Ja det stämmer en hög andel är välintegrerade 
  • Anonym (BBC)
    Anonym (:D) skrev 2021-07-28 22:08:18 följande:

Iranier är ungefär som svenskar fast ännu fjolligare så du behöver inte oroa dig. Vad sägs om att dejta någon mer msskulin spännande etnicitet som tex. Turk?

Jag gillar den turkiska hundrasen Kangal. Ska skaffa en sån en dag.
Svar på tråden Relation med iranier?