Du måste logga in för att svara i en tråd.

• BigDaddy

Linus Bylund - nästa jävel att gå?

"- Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla muslimer när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!".

Så skrev Linus Bylund, pressekreterare för SDs partiledare Jimmie Åkesson, på twitter i samband med attentaten i Norge.

Tycker ni att Linus Bylund ska avgå som pressekreterare?

Ska sådana åsikter förekomma hos företrädare för ett svenskt parti i riksdagen?

Är det dags att faktiskt se över både jargong och värdegrund hos företrädare för det Sverigedemokratiska partiet?
  • Svar på tråden Linus Bylund - nästa jävel att gå?
  • BigDaddy
    Kent68 skrev 2011-08-05 22:37:51 följande:
    Bigdaddy: Hänvisar du till Expo, så skyll dig själv om du får gliringar. Ser man inte igenom deras genomskinliga agenda, så är man enligt mitt förmenande hjärntvättad, på ungefär samma sätt som de sovjetmedborgarna en gång var av Pravda.

Frågan verkade retorisk. Är den något annat så förstår jag inte varför du ställer den till mig? Jag har inte antytt något som har med den att göra. Håll dig till ämnet istället för att slira ut.

Ang. PI. Visst. Fler öppna dörrar du vill sparka in?

Ang. det sista. Jag skiter faktiskt i vilket, rikspolitiken är det enda viktiga för mig. Har 136 kommunavhopp inte ersatts så kan du väl styrka det själv om det intresserar dig. och sedan skriva mig på näsan med din upptäckt ifall jag skulle haft fel.  Jag röstade på SD i min kommun, och där besätter de alla kommunstolar. Är det SD-tomt i Korpilombolo, så rör det mig inte i ryggen. SD-väljarna där får väl isåfall skylla sig själva för att de inte ställde upp på sin kommunlista.
    Jag förstår att sammanhållningen SD-väljare (och partidistrikt) emellan inte är en prioriterad fråga för dig, oavsett SDs partiprograms fokus på att just återupprätta sammanhållningen i samhället idag. 

När man hänvisar till en källa med information, i det här fallet om att ett visst antal kommunfullmäktigeplatser inte är tillsatta, så är det just informationen i första hand man ska befatta sig med. Källan är naturligtvis viktig den också men i första hand behöver man titta på informationen. I ditt fall verkar det som att du är beredd att godta att du inte alls har några belägg för ditt tidigare påstående om att de 136 ledamöterna var i merpart ersatta. Du gör alltså en pudel. Inte olikt SDs Björn Söder iofs så du ska inte känna att du är i annat än gott sällskap. Däremot tycker jag att man ska vara lite försiktig fortsättningsvis att anklaga andra källor för att vara otillräkneliga när man själv inte kan leva upp till samma standard.  

Frågan jag ställde var varken retorisk eller irrelevant. Den är till för att försöka förstå din uppfattning kring frågor om rättvisa och jämlikhet. Du är naturligtvis fri att låta bli att svara och lämna det till dina läsare att förse frågan med ett svar istället.  
  • Kent68

Det mesta av ditt inlägg är ett sjok svammel. Hur relaterar du t.ex. ditt prat om sammanhållning till något jag skrivit?

Det är fullt möjligt att via t.ex. valmyndigheten kontrollera hur många SD-mandat som i nuläget står tomma, och därigenom kunna härleda hur många av de påstådda 136 avhoppen, som inte skulle ha blivit ersatta. Du kan leta upp det själv, jag tänker inte mata dig med färdigtuggat. Dessutom beror ju det faktum att du saknar info om det här på att dina "objektiva" länkar utelämnat den informationen.

Uttryck dig begripligt, så ska du se att folk svarar på dina frågor.

PS. Kanske har gammelmedia gjort som i förra valet, då de gjorde en liknande sammanräkning. Den gången publicerade de en siffra över antalet SDavhopp där t.o.m. representanter som avlidit under mandatperioden räknades som avhoppade. Ja, du får faktiskt leta upp den informationen själv också. Lite hjälp: www.google.com

• jagvetalltsomvanligt01

yttrandefriheten gäller även Linus Bylund..

• Tonårsmamman1
    jagvetalltsomvanligt01 skrev 2011-08-06 01:21:27 följande:
    yttrandefriheten gäller även Linus Bylund..
    Med tanke på hans åsikter hade jag inte utnyttjat denna rättighet, för partiets skull. Men vi andra tackar och tar emot.
  • jagvetalltsomvanligt01
    Tonårsmamman1 skrev 2011-08-06 01:24:04 följande:
    Med tanke på hans åsikter hade jag inte utnyttjat denna rättighet, för partiets skull. Men vi andra tackar och tar emot.
    varför ska vi tacka och ta emot? sd ökar ju igen...
  • BigDaddy
    Kent68 skrev 2011-08-06 01:15:40 följande:
    Det mesta av ditt inlägg är ett sjok svammel. Hur relaterar du t.ex. ditt prat om sammanhållning till något jag skrivit?

Det är fullt möjligt att via t.ex. valmyndigheten kontrollera hur många SD-mandat som i nuläget står tomma, och därigenom kunna härleda hur många av de påstådda 136 avhoppen, som inte skulle ha blivit ersatta. Du kan leta upp det själv, jag tänker inte mata dig med färdigtuggat. Dessutom beror ju det faktum att du saknar info om det här på att dina "objektiva" länkar utelämnat den informationen.

Uttryck dig begripligt, så ska du se att folk svarar på dina frågor.

PS. Kanske har gammelmedia gjort som i förra valet, då de gjorde en liknande sammanräkning. Den gången publicerade de en siffra över antalet SDavhopp där t.o.m. representanter som avlidit under mandatperioden räknades som avhoppade. Ja, du får faktiskt leta upp den informationen själv också. Lite hjälp: www.google.com
    Jag minns att du skrev något om att inte slingra sig. Det är väl kanske ett resultat av eget beteende?

Faktum kvarstår att du påstår något du inte kan styrka. Istället för att godta att så är fallet så gräver du bara gropen djupare. För all del, fortsätt.

Mitt prat om sammanhållning handlar om en grundtanke i SDs partiprogram och ett av huvudsyftena med deras politiska vara. Med tanke på din inställning till andra SD:are och SD-distrikt så tog jag upp det. Men jag förstår att det hela gått dig förbi och precis som du så är jag inte i begrepp att servera färdigtuggat för att kasta ytterligare ljus. Jag tror att läsarna däremot har plockat upp på vad jag menade. 
  • BigDaddy
    Velour skrev 2011-08-05 22:25:36 följande:
    BigDaddy, vad tror du om detta? Trots att det bara är en blogg...
     sverigedemokratena.blogspot.com/2011/06/ted-k...
    Ja, det här var länge ett rykte men nu verkar det vara bekräftat. Politiskt Inkorrekt drivs av bröderna Ekeroth, Ted och Kent. Jag vet inte hur pass oberoende man kan vara då när man har en riksdagsman för SD stå för kronorna till en "oberoende" sida. 
  • Velour
    BigDaddy skrev 2011-08-06 03:17:40 följande:
    Ja, det här var länge ett rykte men nu verkar det vara bekräftat. Politiskt Inkorrekt drivs av bröderna Ekeroth, Ted och Kent. Jag vet inte hur pass oberoende man kan vara då när man har en riksdagsman för SD stå för kronorna till en "oberoende" sida. 
    Mmm, eller Bill och Bull rättare sagt...

Så nu kanske man kan gå vidare från diskussionen om att PI är politiskt obunden och rikta fokuset på vilken sorts budskap de framför, hur de vinklar nyheter osv. 
  • Velour

...och hur de hjärntvättar folk...

• Kent68
    BigDaddy skrev 2011-08-06 02:01:09 följande:
    Jag minns att du skrev något om att inte slingra sig. Det är väl kanske ett resultat av eget beteende?

Faktum kvarstår att du påstår något du inte kan styrka. Istället för att godta att så är fallet så gräver du bara gropen djupare. För all del, fortsätt.

Mitt prat om sammanhållning handlar om en grundtanke i SDs partiprogram och ett av huvudsyftena med deras politiska vara. Med tanke på din inställning till andra SD:are och SD-distrikt så tog jag upp det. Men jag förstår att det hela gått dig förbi och precis som du så är jag inte i begrepp att servera färdigtuggat för att kasta ytterligare ljus. Jag tror att läsarna däremot har plockat upp på vad jag menade. 

Gräver gropen djupare? Hahaha herregud... problemet här är väl ändå ditt, d.v.s. att du inte lyckas övertyga mig eller någon annan befintlig SD-väljare om att de politiska alternativen till SD är bättre. Du får knappast folk att sluta rösta på SD genom att vara dryg och förolämpa dem. Faktum är att du agerar här som en av SD's bästa valarbetare.

Apropos obekräftade påståenden, så är du bra på att kasta sten i glashus. Bevisa det du skrev om att http://politisktkorrekt.info drivs av bröderna Ekeroth. Obs, det räcker inte med att hänvisa till att en av dem lånat ut ett konto till sajten. Du förstår säkert själv att det inte är samma sak som att driva en sajt.

• BigDaddy
    Kent68 skrev 2011-08-06 13:00:42 följande:

Gräver gropen djupare? Hahaha herregud... problemet här är väl ändå ditt, d.v.s. att du inte lyckas övertyga mig eller någon annan befintlig SD-väljare om att de politiska alternativen till SD är bättre. Du får knappast folk att sluta rösta på SD genom att vara dryg och förolämpa dem. Faktum är att du agerar här som en av SD's bästa valarbetare.

Apropos obekräftade påståenden, så är du bra på att kasta sten i glashus. Bevisa det du skrev om att politisktkorrekt.info drivs av bröderna Ekeroth. Obs, det räcker inte med att hänvisa till att en av dem lånat ut ett konto till sajten. Du förstår säkert själv att det inte är samma sak som att driva en sajt.

Jag har mig veterligen inte tilltalat dig i förolämpande ordalag utan enbart påpekat att du farit med ostyrkta påståenden. Det ena var att alla avhoppare nu ersatts. Och nu följer du upp med att påstå att jag inte lyckats övertyga någon annan befintlig SD-väljare om att de politiska alternativen till SD är bättre. Hur vet du detta? Har du underlag för detta påstående? Eller är det ytterligare något du gripit ur luften? Det är denna gropen av ostyrkta påståenden som jag menar att du fortsätter gräva i åt din egen trovärdighet att begrava. Läsarna förstår nog detta.

Det är ett korrekt påstående. Ett bankonto är inte en mössa eller cykel som man kan låna ut utan att det har någon större betydelse eller konsekvens. Att överlåta ett konto, som man själv äger, är långt allvarligare och innebär att man öppnar sig för medansvar för de medel som används från detta konto. Annars skulle vi kunna ha terrorister som förser sig med medel tack vare existensen av hederliga samhällsmedborgare (på pappret) som står på själva kontot. Men vänta, det är ju precis så internationell terrorism har opererat tidigare och de som upplåtit kontona har rättsligt också då blivit medansvariga. Man är därmed medansvarig för de medel som används från ens eget konto (utom i de fall man blivit utsatt för ett brott) vilket gör att P.I inte längre kan betraktas som obundet enligt definitionen, som innefattar ekonomisk obundenhet. Ekerotharna själv är tydliga med att de finansierar sidan via insamlingar och egna donationer. Att det nu framkommer att Kent också upplåtit sitt eget konto (som han disponerar över) för långsiktiga finansieringsändamål understyker det korrekta påståendet att Kent och Ted Ekeroth, politiskt bundna till SD, finansierar (och därmed är med och driver) P.I som påstås vara politiskt obundet. 

Jag har fortfarande inte fått svar på min ursprungsfråga kring relativa uppfattningar om rättvisa och jämlikhet. 

• Kent68

Som sagt BD, du kastar sten i glashus, eftersom allt du har att komma med vad gäller påståendet att Ekeroth driver PI, är att han upplåtit ett konto åt sajten. Det kallas stöd, inte att driva. Det kallas heller inte finansiering, med mindre du kan bevisa att kontot används för det syftet. 

I det här fallet är syftet uppenbart. Personerna bakom PI är öppna med att de vill vara anonyma, och vill därför inte agera i eget namn. Då behövs någon annan som står för kontot. Ekeroth skall ha all heder för att ge PI den hjälpen.

Du har innan sagt att jag är fri att svara eller inte på den frågan, ändå fortsätter du tjata. Jag svarar på frågor som håller sig till ämnet eller åtminstone relaterar till det jag skrivit. Öppna en egen tråd för ämnet jämlika och rättvisa vetja, så får du se om du får någon som vill tjöta med dig där.

• BigDaddy
    Kent68 skrev 2011-08-08 13:18:10 följande:

Som sagt BD, du kastar sten i glashus, eftersom allt du har att komma med vad gäller påståendet att Ekeroth driver PI, är att han upplåtit ett konto åt sajten. Det kallas stöd, inte att driva. Det kallas heller inte finansiering, med mindre du kan bevisa att kontot används för det syftet. 

I det här fallet är syftet uppenbart. Personerna bakom PI är öppna med att de vill vara anonyma, och vill därför inte agera i eget namn. Då behövs någon annan som står för kontot. Ekeroth skall ha all heder för att ge PI den hjälpen.

Du har innan sagt att jag är fri att svara eller inte på den frågan, ändå fortsätter du tjata. Jag svarar på frågor som håller sig till ämnet eller åtminstone relaterar till det jag skrivit. Öppna en egen tråd för ämnet jämlika och rättvisa vetja, så får du se om du får någon som vill tjöta med dig där.

Varken Kent eller Ted Ekeroth är politiskt obundna utan är snarare i högsta grad bundna individer (ofta i kontroversiella sammanhang dessutom). När någon av dem upplåter ekonomiska medel (för ett bankkonto är precis det) så övergår deras stöd till att vara en drivande part. Det här handlar inte om ett bidrag de givit via någon ideell verksamhet de hållit i (en konsert t.ex. eller en insamling) som kan ses som avgränsat. Det här handlar om att de kontinuerligt gjort det möjligt för sidan PI att driva sin verksamhet. Omvänt kan man säga att utan Ekeroths hjäp hade sidan inte funnits. Detta, parat med att Ekerotharna själva medgivit att de bidragit med pengar som PI självt medger har möjliggjort sidan, gör att mer bevis för påståendet att att Ekerotharna är med och driver sidan inte är nödvändigt. Däremot är jag beredd att medge att det inte är lika tydligt vem av de två Ekerotharna som är mest aktiv men att Kent Ekeroth, ägare av kontot, är den som är huvudansvarig rent juridiskt enligt det mått jag redogjort för angående internationell terrorism.

Det är redan etablerat att både bankontot och pengar bidragits med av de politiskt bundna bröderna Ekeroth. Detta gör att även PIs påstådda politiska obundenhet är på allvar ifrågasatt.
Svar på tråden Linus Bylund - nästa jävel att gå?