Kent68 skrev 2011-08-05 22:37:51 följande:
Bigdaddy: Hänvisar du till Expo, så skyll dig själv om du får gliringar. Ser man inte igenom deras genomskinliga agenda, så är man enligt mitt förmenande hjärntvättad, på ungefär samma sätt som de sovjetmedborgarna en gång var av Pravda.
Frågan verkade retorisk. Är den något annat så förstår jag inte varför du ställer den till mig? Jag har inte antytt något som har med den att göra. Håll dig till ämnet istället för att slira ut.
Ang. PI. Visst. Fler öppna dörrar du vill sparka in?
Ang. det sista. Jag skiter faktiskt i vilket, rikspolitiken är det enda viktiga för mig. Har 136 kommunavhopp inte ersatts så kan du väl styrka det själv om det intresserar dig. och sedan skriva mig på näsan med din upptäckt ifall jag skulle haft fel. Jag röstade på SD i min kommun, och där besätter de alla kommunstolar. Är det SD-tomt i Korpilombolo, så rör det mig inte i ryggen. SD-väljarna där får väl isåfall skylla sig själva för att de inte ställde upp på sin kommunlista.
Jag förstår att sammanhållningen SD-väljare (och partidistrikt) emellan inte är en prioriterad fråga för dig, oavsett SDs partiprograms fokus på att just återupprätta sammanhållningen i samhället idag.
När man hänvisar till en källa med information, i det här fallet om att ett visst antal kommunfullmäktigeplatser inte är tillsatta, så är det just informationen i första hand man ska befatta sig med. Källan är naturligtvis viktig den också men i första hand behöver man titta på informationen. I ditt fall verkar det som att du är beredd att godta att du inte alls har några belägg för ditt tidigare påstående om att de 136 ledamöterna var i merpart ersatta. Du gör alltså en pudel. Inte olikt SDs Björn Söder iofs så du ska inte känna att du är i annat än gott sällskap. Däremot tycker jag att man ska vara lite försiktig fortsättningsvis att anklaga andra källor för att vara otillräkneliga när man själv inte kan leva upp till samma standard.
Frågan jag ställde var varken retorisk eller irrelevant. Den är till för att försöka förstå din uppfattning kring frågor om rättvisa och jämlikhet. Du är naturligtvis fri att låta bli att svara och lämna det till dina läsare att förse frågan med ett svar istället.