• FruZäll

Hundar som bits

Har en liten fråga ang hundar.

Är det OK att hunden nafsar/biter andra människor??

t.ex någon ska hälsa på hunden när man är ute och går, denne hunden morrar och biter.

är folk hemma och hunden nafsar till då någon ska hälsa.

Som sagt jag kan ingenting om hundar,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-24 22:05
    Efter att fått läsa era inlägg så känns det mycket bättre, fattar mera nu, även pratat med min man och nu är allt bra igen. Tack!

• Svar på tråden Hundar som bits
  • alifewithoutme

Nej, hundar ska inte morra/skälla när någon hälsar på den ute eller hemma!
    Det är heller inte ok om hunden biter/nafsar andra människor (även om min personliga åsikt är den att blir hunden slagen/misshandlad och hunden ger tillbaka så är det en annan femma)!

• Enensammamma

Nej. Sånna hundar ska avlivas enligt mig

• Waite

Nej det är inte okej och inte ett normalt hundbeteende

• FruZäll
    alifewithoutme skrev 2011-07-24 17:19:51 följande:
    Nej, hundar ska inte morra/skälla när någon hälsar på den ute eller hemma!
    Det är heller inte ok om hunden biter/nafsar andra människor (även om min personliga åsikt är den att blir hunden slagen/misshandlad och hunden ger tillbaka så är det en annan femma)!
    Nej visst är det inte ok, 

men enligt vissa så är det tydligen ok, att hunden säger ifrån att den ej vill bli hälsad på lr något.
  • FruZäll
    Waite skrev 2011-07-24 17:21:31 följande:
    Nej det är inte okej och inte ett normalt hundbeteende
    Nej visst är det inte, tänk om hunden blir så mot barn om dom är för "på"
  • Waite
    FruZäll skrev 2011-07-24 17:23:08 följande:
    Nej visst är det inte ok, 

men enligt vissa så är det tydligen ok, att hunden säger ifrån att den ej vill bli hälsad på lr något.
    Låter som rätt okunniga människor, tyvärr finns det alldels för många sånna och det är djuren som får sota för det. En hund som morrar, bits osv mår inte bra.
  • FruZäll
    Waite skrev 2011-07-24 17:25:14 följande:
    Låter som rätt okunniga människor, tyvärr finns det alldels för många sånna och det är djuren som får sota för det. En hund som morrar, bits osv mår inte bra.
    nu menar jag ej att hunden bits jämt, kanske bara vid några väldigt fåtal tillfällen...

men ändå...

• Waite
    Enensammamma skrev 2011-07-24 17:20:34 följande:
    Nej. Sånna hundar ska avlivas enligt mig
    Eller så uppfostrar man hunden korrekt eller omplacerar till någon som är kunnig. De flesta hundar går att "rädda" men det brukar vara svårare för ägarna att ändra på sig. Avlivning hade kunnat undvikas i de flesta fallen.
  • Äggfis

Morrar hunden mot någon som vill fram och "hälsa" när man är ute och går så låter man helt enkelt inte folk hälsa på hunden. Den visar ju tydligt att den inte är sugen utan vill vara ifred.
    Hundar som nafsar när de hälsar på folk som kommer på besök i hemmet bör man se till orsak. Är det busnafs? Är det en stressad hund? Är det en hund som har ont nånstans eller som visar signaler att den vill vara ifred? Helt omöjligt att svara på om man inte ser situationen eller vet nåt om hunden.

• Waite
    FruZäll skrev 2011-07-24 17:26:15 följande:
    nu menar jag ej att hunden bits jämt, kanske bara vid några väldigt fåtal tillfällen...

men ändå...

Det spelar ingen roll om det är varje dag, timme, minut eller sekund eller om det är en gång om året. Det är ALDRIG okej för en hund att bitas!
Svar på tråden Hundar som bits