Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Måste nog säga efter att ha provat några dejtsiter ett tag att det fungerar ungefär lika bra för mig som kille som att slå slumpmässigt nummer på telefonen och gissa vad mottagaren åt till lunch igår. 

Jag har ingen aning om vad jag gör fel, Men den längsta konversation jag överhuvudtaget fått med någon för att försöka lära känna dem är typ 3 mail, Sedan tröttnar jag på dessa obetydliga och oftast intet sägande en radare och skriver något längre, Sen tar det tvärstopp aldrig någon som skriver tillbaka :P 

Tror faktiskt för dom flesta killar är nog vanliga chattsajter eller forum betydligt mer givande om man vill ha chans att stöta på någon som man tycker är intressant, På dejtsiter kanske det hjälper om man ser ut som johnny depp eller något men personligen är inte jag intresserad av så ytliga tjejer iallafall så det berör mig inte. 

• FredrikCA
    ulfsas skrev 2012-04-08 09:22:11 följande:
    Välkommen till klubben. Dejtsajter är nog bra till en sak, att tjäna in pengar till de som driver sajten :)
    Självklart annars skulle det ju inte finnas en uppsjö av dom :)
  • FredrikCA
    takida skrev 2012-04-08 09:24:56 följande:
    Alla har vi olika erfarenheter av dejtingsajter. Jag har också haft mängder men sådana korta konversationer via mail men hux flux dyker det upp en pärla som leder till en dejt. 
    Jag har dejtat masor av killar och inte någon har sett ut som Johnny DeppFlört Men klart jag vill träffa en kille vars utseende tilltalar mig.
    Självklart är det så att alla har olika erfarenheter, Och jag misstänker att tjejer generellt har det lättare på dejtsiter- Jag vet själv att jag skrivit meddelanden till tjejer som bara har en text beskrivning, Eller knappt det. 

Har provat kort, lång, detaljerad, minimala detaljer, rolig osv presentation, Med eller utan bild. Gör ingen som helst skillnad, Så jag lägger ner iallafall efter denna period löpt ut.

Det är kul att höra att det fungerar för någon, Och man kan inte annat än gratulera :) 
  • FredrikCA

Det fungerar iallafall bättre för dig än för mig och många andra killar :)

takida skrev 2012-04-08 10:05:09 följande:
    Fungerar och fungerar, jag är precis tillbaka i träsket igen så ett grattis kan du avvakta med. Men jag är trots allt optimist och vet att nån gång dyker det upp någon som det klaffar med på alla plan!

• FredrikCA

Jag iofs inte använt någon standardmall, Däremot kanske jag låter som jag är stålmannen- vilket jag heller inte är, Jag tänker inte överdriva och ljuga om något man inte kan leva upptill det håller ändå inte i längden. Jag ser det iofs inte som ett problem utan konstaterade främst att dejtingsidor är iprincip odugliga för iallafall mig, Visst kan det kännas tråkigt- Men det är inte jag som missar någon :) Jag tror ärligt talat tjejer som håller den nivå av intellekt som jag vill ha håller till där iallafall, möjligt jag har fel men ingen lyckas eller bryr sig ens att knäcka mina koder när jag haft dessa på prov. Och som sagt jag är genom ärlig så ljuga för att sticka ut känns fel väg iallafall.

Smecker skrev 2012-04-08 12:44:06 följande:
    Det gäller att sticka ut. Problemet är att de flesta har någon standardmall 1A som de använder för sina profiler och blir ytterligare en i mängden. Och framför allt, låt dem komma till dig, det är bra att ta kontakt men enligt min erfarenhet så är det bättre när tjejens intresse redan är etablerat.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

• FredrikCA

Inte låter som stålmannen ska det stå så klart.

• FredrikCA

Ja du kanske har rätt, Som sagt jag vet inte vad tjejer tittar efter. Jag kan tyvärr inte beskriva vad som är unikt med tex mig utan att få det att låta som en uppsats; Det är helt enkelt väldigt mycket; Men samtidigt är jag som en kameleont att anpassa mig... Nåja jag testade det mest för det hade varit praktiskt om det fungerat eftersom tillskillnad från andra mer chatt inriktade vägar så kan man leta i en region som är logistiskt gångbar istället för att bli kär i en tjej i kiruna och ses två gånger om året :p Ja det hänger kanske intelligenta tjejer där också men jag blir nog inte aktuell där eftersom dom flesta har krav på typ doktor, magister eller kandidat osv då. jag är mer eller mindre självlärd och har både ett jobb som studenter dreglar efter och ändå mer när dom vet vilket företag det är. Och det är en typisk sådan fördom som ställer till det, vore vettigt om dejtsiter kanske började med ett litet test med progressiva matriser osv. Det går utmärkt att lära sig saker utanför skolmiljö oftast är dessutom resultatet bättre eftersom ingen lägger ner fritid på att lära sig något dom inte är intresserade av.

Smecker skrev 2012-04-08 13:04:28 följande:
    Nej det handlar inte om att ljuga, det vore bara totalt fel. Däremot så är alla människor unika, på sitt sätt, det gäller bara att få fram det och få ner det i text på sin profil. Att låta som alla andra, eller ha ett upplägg som alla andra, gör bara att man försvinner i bruset. Tro mig, det hänger alla möjliga tjejer på dejtingsajter, även intelligenta. Att nätdejting sedan inte är något som passar dig är en annan femma, alla kan inte gilla allt.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

• FredrikCA
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-08 13:08:56 följande:
    Knäcka dina koder? Vad skriver du i dina mejl egentligen? Välkommen till tråden förresten! 

Jag kan ge ett exempel sedan när jag sitter vid datorn, Men det kan röra sig om stegografi eller enkla substitionschiffer osv, Med en enkel ledtråd- Jag vill bara försäkra mig om att personen har någon känsla för mönster igenkänning, Men det är naturligtvis inte vad jag inleder med (undantaget när jag har det på profiltexten) Jag hittade faktiskt en tjej som stegografierat in sin email på profilsida, Men hon var inte intressant iövrigt så jag skickade henne bara rådet att höja nivån lite- det var alldeles för uppenbart när texten i sig blev slumpmässig, Och så blir det om man envisas med att bara använda första bokstaven i varje mening.
  • FredrikCA
    FredrikCA skrev 2012-04-08 13:27:57 följande:
    Jag kan ge ett exempel sedan när jag sitter vid datorn, Men det kan röra sig om stegografi eller enkla substitionschiffer osv, Med en enkel ledtråd- Jag vill bara försäkra mig om att personen har någon känsla för mönster igenkänning, Men det är naturligtvis inte vad jag inleder med (undantaget när jag har det på profiltexten) Jag hittade faktiskt en tjej som stegografierat in sin email på profilsida, Men hon var inte intressant iövrigt så jag skickade henne bara rådet att höja nivån lite- det var alldeles för uppenbart när texten i sig blev slumpmässig, Och så blir det om man envisas med att bara använda första bokstaven i varje mening.
    jäkla telefon. steganografi ska det stå och inget annat.
  • FredrikCA
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-08 14:03:50 följande:
    Varför i hela världen är det viktigt? Please tell me! Skrattande
    För mig är det viktigt att personen kan (försöka) tänka liknande som jag gör. Det viktiga är inte att någon löser vad jag gör korrekt- Utan mer ett test på engagemang, vilja och tålamod- Finns inte dessa grundförutsättningar kommer det aldrig fungera. Men jag vill försöka få bort dom som rent utsagt inte passar mig oavsett hur trevliga, omtänksamma, söta eller snygga dom är finns inte motivation, vilja och nyfikenhet så är det litet hopp att något förhållande skulle fungera i längden, Jag har anpassat mig efter en tjej i flera år tidigare och det är väldigt jobbigt att aldrig kunna känna att man kan bolla idéer eller ens diskutera något sakligt och konstruktivt. 

Att kunna kommunicera med någon på någorlunda samma våg längd är vad jag anser är det mest viktiga av allt i ett förhållande.

Intelligens är attraktivt för mig- Finns det så kan vi forma övriga egenskaper tillvissdel. 
    Naturligtvis är det inte det enda jag tittar över, Men det känns som en grundförutsättning.

Självklart skulle man vilja hitta en tjej som passar ens egna attribut som en handske (men detta betyder nödvändigtvis inte att hon har samma attribut, Jag är märkligt nog attraherad av motsatser på många sätt också; Men inte vad det gäller just slutledningsförmåga).
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!