Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-04-10 16:06:27 följande:
    Eller så kan man kalla alla i tråden för misslyckade och bittra som fortfarande är singlar. Det funkar det med. Moget var ordet.
    Måste applådera dig över hur väl du kan styra över dina känslor iallafall, Imponerande; Att du låter en "liten ungdom utan livserfarenhet" reta upp dig så mycket =)

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Jag slutar.

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Sigh, Sista inlägget jag går med på den här cirkusen nu.

Nej Smecker jag har inte höga tankar om mig själv, Du har tydligen inte förstått det att jag jobbar som fan på mitt självförtroende; Sen sitter det svin som du som gör allt för att riva ner det.

Men faktum är att om jag skulle tycka jag lyckats när jag retat upp dig, Så har jag fatalt misslyckats med mig själv jag har inte ens försökt. Jag har enbart försökt att få dig att inse hur djävla barnslig du är, Du sitter och predikar som om du vore någon livsprofet och ett föredömme, Du har din egna lilla hejarklack. Men jag har insett att den som faktiskt har lägst självförtroende och den sämsta tänkbara livet här är ingen annan än du. 
    Sedan om du bryr dig vad jag tycker eller inte behöver jag inte veta, Jag behöver inte veta något om vad du tycker om mig- Det stör bara övriga och mig med massa irrelevant skräp som jag hittils lockats med att svara på.
     Du har lika bra kontroll över dina känslor som SMHI kan förutspå vädret ett halvår framåt- Du bevisar det om och om igen att du är en mentalt svag person. Snälla bespara mig detta ifortsättningen. Jag kommer inte haka på några fler dagisnivå diskussioner nu vare sig från dig eller någon från din supporterklubb. 

• FredrikCA

Så hur går det på dejting fronten för er? :) Här går det skapligt segt, Inte ett svar på första mailet från någon sen igår och nu börjar jag köra slut på kandidater i området :P

• FredrikCA

pannkaksdejt, Dra inte igång det igen snälla. :)

• FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-10 16:30:31 följande:
    Efterhandskonstruktioner. Men det är okej, du får absolut cred för att du jobbar på självförtroendet. Lika lite som jag kan förstå hur du är funtad, lika lite känner du mig, så försök undvika amatörmässiga analyser. Det ger dig bara en helt felaktig utgångspunkt och gagnar ingen. Vem jag är, vad jag är och vilken funtion jag fyller i den här tråden kan du alltid lära dig. Om du nu alls är intresserad, vill säga. Men det tar lite längre tid än två dagars pajkastning.

Peace?
    Visst är det så, Ingen av oss är i position att döma den andra, och kan ta tid att lära känna mig också; Men det brukar definitivt ta längre tid om man har en fientlig attityd. Men jag är resonlig och jag ger det ett försök att komma underfund med det..

Peace
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 16:31:57 följande:
    Fredrik Ca, ja du de är bara till att utvidga sig.....mitt område är genomgånget.Inte mycket intressant där inte.Ska man söka sig uppåt eller nedåt landet? Fast just nu har jag ingen större lust.....
    Jo det är väl tyvärr så, Det är bara synd att det blir krångliga logistiska problem när man utvidgar sig. 
    Och jag har redan haft ett distans"förhållande" och det är väldigt påfrestande på flera sätt, Sedan var väl just detta ett special fall i sig också.
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 16:43:39 följande:
    ja det kan vara jobbigt med distans men ganska skönt också. Till att börja med.Sen när man blir kär då vill man ju vara nära jämt.
    Men prova en annan sida ,eller krogen eller köp en hund eller nåtFoten i munnen
    Jo det är skönt om man märker det inte fungerar antar jag, Men styrkan och nackdelen med att träffa folk genom nätet är jag att man är halvt förälskad när man väl möter dom i verkligheten, Iallafall var det så sist för mig efter ett par månaders "chattande" så visste man nästan allt (Eller jag utgick ifrån att personen var lika ärlig som jag varit iallafall, Nu visade sig att det inte var så på alla sätt).

Husdjur vill jag inte ha- Jag jobbar för oregelbundet för att hantera och sköta det, Annars har jag faktiskt övervägt typ en katt eller så, En hund mår nog sämre av att vara ensam så mycket. Och katter kan ju sköta sina egna behov på ett annat sätt. 

Ja krogen har man väl funderat på, Men jag vet inte. Det känns som inte förutsättningarna är riktigt rätt där egentligen, förmodligen är båda intoxikerade osv så känner sig mer osäker då både för ens egna och den andra personens känslor skulle vara samma dag(en/arna) efter.

Teoretiskt borde nätdejting vara jättebra, Men det känns som alla förväntar sig att man ska skriva som Ernest Hemingway eller något för att som sagt det ska leda till någon längre konversation överhuvudtaget.
    Vissa skriver ju knappt inget på sin profil heller så man har ju ingen ledande text att gå på, Och skickar man typ "Kan du berätta lite om dig själv?" eller dyl så lär man aldrig få något svar.

Knepigt :P 
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 17:03:16 följande:
    Oops jag känner mig träffad.Har inte skrivit något på min press.......Trist.jag vet.Men jag får mail ändå.Fast jag brukar nog välja att skriva först till de som jag tycker verkar intressanta; )
    Jo det är väl så, Jag får försöka ta och acceptera att det inte fungerar för mig antar jag, Det är synd som sagt jag tycker konceptet verkar bra... Men samtidigt så är det ju nästan samma koncept som jag åkte dit på så det kanske bara är inbillning.
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 17:24:01 följande:
    Fredrik, konceptet är bra ,men vi människor är som vi är...Ge aldrig upp! För då är det kört  Flört
    Jag har ett tag kvar innan det löper ut, Men med tanke på att jag varit ute ca en månad och säkert skrivit till 50 olika personer var av kanske ungefär 5 ens svarat- så är det typ 2 konversationer som blivit så långa som ca hela 3 brev fram och tillbaka. Och det skiter sig varje gång jag skriver något lite längre. 
    Som den konversationen som gick bäst sket sig när hon frågade vad jag gjorde på siten, Först tänkte jag svara att det var en dum fråga :P... Men tänkte det tolkas nog fel så jag skrev ett uttömmande utlägg om vad mitt mål var- skickade. Sen var den konversationen slut.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!