Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FjärilVingad73 skrev 2012-04-10 14:05:49 följande:
    Det visade sig att han var en feg jävel. Men då var jag ju redan skraj som fan, har aldrig råkat ut för ett sånt pucko förut.
    Tyvärr är det så att många inte vågar stå för vad dom är. Jag kan förstå att om någon blir förbannad att han/hon kan hotas, Men att mordhota är att gå mycket för långt.
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Ni vet att det är en överhängande risk att träffa på psykopater när det börjar röra sig om chefer? :P (Visserligen bara runt 5% eller så) men ändå hehe

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Eller så kan man ge sig på en diktator eller något, Då vet man iallafall vad man kan förvänta sig. 
    Sannolikt tjänar dom bättre också :P 

• FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-10 14:24:10 följande:
    Det gäller projektledare och teamledare och liknande typer med.
    Ja "Chef" brukar normalt innefatta någon form av ledarskap, Men tack för påvisningen Cpt. Obvious :)
  • FredrikCA
    FjärilVingad73 skrev 2012-04-10 14:28:13 följande:
    Dessutom hade det där puckot mage att kalla min son (som är autistisk) för fula saker. Need I say att han blev ännu mindre populär efter det?!
    Jag tycker det är fördjävligt om man kallar andra något utan anledning oavsett om dom är autistiska eller inte. 
    Vissa har bara inte vanligt folkvett uppenbarligen, Men du insåg ju uppenbarligen det och gjorde dig av med honom. 
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-10 14:34:47 följande:
    Så chef, teamledare och projektledare är samma sak? Helt bortsett från att samtliga attraherar psykopater alltså.
    Chef är ett samlingsnamn för bestämmande positioner, Teamledare och Projektledare är två exempel på sådana. Det behöver inte stå "Chef" i namnet för att du ska ha en ledarroll.

Och du har missförstått det hela, Chefs roller attraherar inte psykopater- Det är snarare ett resultat av att man inte har något samvete och kliver över lik som gör att man når chefspositioner.  
  • FredrikCA
    Heidi1 skrev 2012-04-10 14:48:48 följande:
    Vet flera chefer som har ett samvete
    Ja det är väl inget omöjligt? Som jag skrev tidigare runt 5% estimeras vara psykopater, Resterande är normalt fungerande människor.

• FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-10 14:46:51 följande:
    Jag förstår. Ja du verkar ju vara insatt i det där med chefer och psykopater, takes one to know one? Man kan nästan tro att du själv har varit teamledare.
    Ja man kan nästan tro att du får sidinformation från någonstans. Ivilketfall som helst har du inget vettigare att göra än onödiga påhopp hela tiden är det inte bättre du slutar skriva? Du har som sagt ingen respekt i mina ögon och jag överväger att faktiskt ignorera dig igen. Jag beslutade att försöka ge dig en chans igen om du skärpt dig sedan sist men tydligen så har du behovet av att försöka göra dig själv större och bättre än andra.
    Sedan ställer du rena idiot frågor som vilken högstadie elev som helst vet- Som vad chef innebär. 
  • FredrikCA
    FjärilVingad73 skrev 2012-04-10 14:52:38 följande:
    Det fick inte han heller, de första dejterna. Men när vi blev seriösare. Han visade inte sin fula sida förrän senare.
    Ja det är ett känt drag, Psykopater är oftast skickliga socialt och är oftast svåra att upptäcka innan man kommer nära inpå personen. 
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 15:05:16 följande:
    Ja men du vet det kan ju vara praktiskt med en kvinna i närheten me blöjbyten o sånt. Aktivera han mm,ja allt man gör med en liten. Laga mat osv.....kan ju va skönt för han att få hjälp  tänker jag........

Vilken negativ syn jag har på det andra könet märker jag...Hm  men är mycket väl medveten om varför...
    Man formar sina intryck efter erfarenhet. Men samtidigt så måste man förstå att det finns mängder med vettiga killar/tjejer därute också- Som utan problem kan vara ansvarsfulla och hantera blöjbyten osv.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!