Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-04-08 17:36:44 följande:
    Jag skulle nog vilja påstå att jag har alla indianer i kanoten/lampan tänd och jag är hemma/hissen går hela vägen upp och allt det där. Och jag hänger på en dejtingsida.
    Sen hoppas jag att du inte behöver ljuga för att sticka ut från mängden. Det skulle ju isf vara ganska trist. För dig.

Haha jo jag menade inte att någon skulle vara dum på det sättet, Jag bara letar efter någon som är lite utöver det vanliga- Som känner sig motiverad och lika flexibel som jag själv är. Jag kan kompromissa men jag har som jag skrev varit i ett förhållande tidigare då jag var den enda som kompromissade och liksom tester och koder osv är mer för att se om nyfikenheten och tålamodet finns. 

Nej jag ljuger väldigt sällan, Och som jag skrev jag tycker det känns meningslöst om man inte kan leva upp till förväntningarna, Jag är snarare tvärtom att jag skriver väldigt blygsamt och kanske överträffar förväntningarna många gånger om. Så ja jag håller med det skulle vara trist- Men inte enbart för mig. 

:) 
  • FredrikCA
    takida skrev 2012-04-08 17:51:12 följande:
    Jag är både smart, flexibel och motiverad och massa annat men skulle dra mig för att knäcka någons koder efter ett par mail på en dejtingsida. Orka...
    Precis och där med skulle du inte vara intressant.
  • FredrikCA
    Madida skrev 2012-04-08 17:56:48 följande:
    Nu hänger jag inte riktigt med (kanske inte är så smart som jag trodde) Du pratade om att du ville ha en intelligent tjej, eller tjejer som "håller den nivå av intellekt" som du vill ha. Detta valde jag att kommentera. Och när du svarar mig så börjar du snacka om flexibelt och kunna kompromissa. Där pratar vi väl helt plötsligt om olika saker?
    Läs inlägg #23798 
  • FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-08 18:15:31 följande:
    Men vad är det för koder man ska knäcka på dejtingsidan? Fattar inte!
    Folk har hakat upp sig på att jag skickade några enkla steganografis och chiffer jag konstruerat till ett par personer (Men naturligtvis inte till alla).
    Det är bara att ignorera. Jag tyckte det var en kul grej som hade praktiskt betydelse för mig. 

Uppenbarligen tyckte inte mottagarna det, Och då vet jag att dom inte har varken motivation eller tålamod, Ids dom inte ens svara på det så varför ska jag spendera mer tid på dessa personer? 
  • FredrikCA

Ett exempel är tex 

If%a>\m`fT[pvoiF`@lG^i`by8e^_TmjfPy$)*+'
    *g&%~]naGw<qw3JGa!Mj?jacZ9f?@wNkgsZ%*jk(
    jh'H_^ob(;|rxV+Hba.. kbd;:g !;/lh7;&+KL)
    Ki(k@_pch^]syykIcBnQ`lce{;h`a^omiZ{',,-*
    ,j)/!`qdI">tz=LJd#OtAmdf\<iAB"Pnj}\(-lm+
    lk*Raare*E~u{`-Kec08"neg==j"#E1okA=).MN,

Sedan kan ledtråden vara typ "Rotera runt 91" 

Just detta är lite mer avancerat, Och jag gjorde den för en grupp utvecklare för ett par år sedan
    Källkod med min dekrypterings algorithm finns här om någon är intresserad ... http://paste.lisp.org/display/96185 

• FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-08 18:33:52 följande:
    Hmm ja det skulle jag nog inte svara på helt ärligt. Ser ut som torettes i textversion.
    Jag håller med :) Och som sagt detta är lite mer avancerat och svårare att se mönster i eftersom det är ett polymorphiskt substitions chiffer (Ingen har presenterat en lösning än för mig, Men tittar man noga ser man rotationerna är sekventiella och att det finns ett tydligt mönster även om det ser ut som total jibberish) 

Hur som helst var bara en kul sak- Och dom som inte förstår eller ens skickar ett frågetecken är ju uppenbarligen inte intresserade av mig (Och jag inte av dom isåfall), Det är som sagt mitt sätt att se hur tjejen reagerar om hon anpassar sig till situationen- Om hon dessutom antar utmaningen så skulle det vara väldigt spännande (Just detta chiffer skulle ta ett tag för mig att räkna ut också om någon annan gjort det).

Men... Jag kan vara helt normal också och bara prata hobbies, intressen osv och vad man nu pratar om, 
    det är bara en kul sak och det kanske sållar bort för många- Men som jag sa konversationer brukar dö efter ca 3 mail oavsett om jag har gjort ett sådant pussel eller inte.

Men jag är den jag är och ingen vinner på om jag skulle låtsas vara någon annan, Jag tycker helt enkelt det är underhållande för min egendel. Jag skulle bli fantastisk överrumplad om en tjej skickade ett problem, Eftersom hon isåfall uppenbarligen lagt ner tid på något som betyder något för henne, Är jag intresserad så skulle jag försöka lösa det på ett eller annat sätt.

Men alla är vi olika. 
  • FredrikCA
    takida skrev 2012-04-08 18:37:07 följande:
    Jag fattar bara inte hur man kan basera en sån här kod på hur en tjej är oavsett om hon orkar försöka knäcka den eller ej????
    Lika lite som jag kan förstå hur man kan basera hur en kille är utifrån presentationen utan att haft en konversation med honom troligtvis. Vi fungerar olika, vi tänker olika det är bara hur det är.

Vad som är fullkomligt logiskt för dig kan vara helt irrationellt för mig och vice versa. Jag säger som sagt att det är reaktionen som är det avgörande inte lösningen. 
  • FredrikCA

Så vad är dom hemliga koderna i dejting världen? Teach me :P

• FredrikCA
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 00:31:00 följande:
     Hmm...  intressant. Inga fler kommentarer om det, för tillfället.

Men såg ditt fina exempel också, skickar du det till någon bland de 3 första mejlen så är jag inte förvånad att du inte får svar. Skrattande   
    Tjejer är uppenbarligen konstiga, När man skicka ett sådan upplägg för världens bästa kap som kan vara allt från överlägsen intellektuellt till eran drömkille ;)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!