Inlägg från: Lilly11 |Visa alla inlägg
  • Lilly11

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Usch, idag är det en skitjobbig dag. Jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna lita på en man igen. Så jag är bara blasé och smått otrevlig mot alla som tar kontakt

• Lilly11
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-02 21:30:34 följande:
    Ibland suger livet, men sen blir det bättre! Det gäller att se det i lite perspektiv, jobbigt nu, bättre sen.. Hade en liknade dag i måndags som började med tårar och jobbiga minnen.

Sen gäller det att se att det är en individ som svikit dig, inte ett kollektiv. Vet ju inga detaljer och hur han skötte det, men om känslorna inte finns kvar så finns ju få andra alternativ än att lämna. Sen kan man ju göra det olika snyggt som sagt var.. Hur hade du gjort om du plötsligt kom på att du inte hade känslor för honom? Även om någon blir lämnad och förkrossad så finns det ju inte alltid elak vilja bakom....
    Håll ut ett tag, det blir bättre!
    Kram!    
    Jag ska försöka tänka rationellt. Men det är svårt. Han friade i början av året. I somras köpte han på eget initiativ ÄL-stickor och för bara några veckor sedan hade vi sex i syfte att skaffa barn. Tycker inte det stämmer att känslor kan bara dö sen......fattar ingenting.
  • Lilly11
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-02 21:33:47 följande:
    Hehe.. det är okej! Det finns så många knäppisar i Stockholm att jag inte vet om jag rekommenderar det dock Flört
    Oj! Stockholm måste vara unikt på det sättet *ironi*
  • Lilly11
    Glädje58 skrev 2011-11-02 21:47:07 följande:
    Hur ska man kunna tänka rationellt när man har råkat ut för nåt sånt? Det låter helt galet
    Ja, jag har inte en aning......
  • Lilly11
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-02 21:51:06 följande:
    Går ju inte att förstå din situatione eller förklara så här över ett forum. Men jag känner en tjej som bara ngn vecka innan bröllopet vaknade upp en dag och var helt säker på att den mannen inte var den hon ville leva med.. Hon hade tidigare varit övertygad. Själklart dog inte kännslorna över natten, utan det var en insikt hon kom fram till. Tror att det är lätt att rygga tillbaka från sanningen och lura sig själv tills det inte håller längre och då rasar snabbt. Tänk om den tidpunkten hade kommit efter bröllop och barn istället? Har själv varit sambo väldigt länge och har barn. Det tog mig ett bra tag innan jag kom på att det inte längre var kärlek, utan bara 'vänskap' kvar. Vana, närhet och trygghet misstogs för kärlek.

Btw, har du kvar din 'bittra presentation'? Hur funkar den? 
    Jo, jag vet att det var bättre att det hände nu än sen. Men det är så många kraschade drömmar som snurrar runt i min hjärna nu.

Min bittra presentation går förvånansvärt bra. Bättre än min riktiga. Börjar undra om killar överhuvudtaget läser det man skriver?
  • Lilly11
    Anonym (ny) skrev 2011-11-02 21:52:23 följande:
    Inte för att det är nån tröst just nu men dessa känslor har vi alla gått igenom som haft en separation från någon som det verkligen varit allvar med.
    Det gör fruktansvärt ont i början!!

I dag hade jag t ex ett samtal med mitt x om en tjej som kom i mellan oss när vi var på upphällningen. Eller kom i mellan oss gjorde hon väl inte men det gick rykten om henne och mitt x och jag hade varnat honom för denna tjej ett helt år innan men han lyssnade inte på mig.  Jag kände mig rejält sviken när ryktena började gå. Han tog bort henne från fb för han lovade mig det...i dag la han till henne igen! Det stang till ordentligt i hjärtat kan jag säga!!
    Jag var bara tvungen att ringa upp honom! Jag sa till honom att nu vill jag ha ÄRLIGA svar på TRE frågor!! Riktigt ärliga för annars kan han glömma min vänskap och hjälp (han mår dåligt så jag försöker hjälpa honom med barnen).
    Jag frågade HAR det varit nåt mellan er? ÄR det nåt mellan er? är du INTRESSERAD av att det ska bli nåt mellan er?
    Han svarade nej på alla tre frågor och jag sa tre ggr att han fick chans att ändra sig om han inte hade varit ärlig för OM jag får reda på att han ljuger så kommer jag ALDRIG förlåta honom mer och aldrig prata med honom mer!!
    Han bedyrade att så inte var fallet!

Det är 7 månader sedan vi gjorde slut och 4 månader sedan vi flyttade isär! Ändå gör vissa saker hemskt ont. Att bara läsa hennes namn bredvid hans gjorde att jag fick fysiskt ont i hjärtat!!
    Jag har haft väldigt svårt att lita på nån. Har ju haft en del dejter på nätet men nä jag vet inte, INGEN känns bra, INGEN känns ok... försöker hitta allehanda fel för att jag nog inte VÅGAR!

Det kommer! Låt det ta tid!
    Joo, jag ska försöka. Imorgon ska jag ta mig i kragen. Jag förstår att det var känsligt för dig och rev upp känslor. Själv vill jag nog inte se mitt ex på vykort i framtiden. Är rädd att det skulle göra för ont.

Insikten om rädslan för andra personer tycker jag är värst. Det är ju en sak att det bakåt i tiden är sabbat men att veta att framtiden kommer vara det också....blääää
  • Lilly11
    Glädje58 skrev 2011-11-02 22:04:32 följande:
    Det som jag tyckte lät galet var den hastiga vändningen i hans beslut. Inte att skulle vara galet att kunna tänkta rationellt igen.

Om det är någon tröst så skulle jag tro att han led all helvetes kval sista tiden...
    Hoppas han gör det nu och för all framtid också. Näja, åtminstone fram till den dagen som jag är lycklig igen.....och lite till...

Det är jobbigt att han inte kan förklara varför det blivit så här....jag misstänker att det ligger andra saker bakom.....nej, inte en annan tjej. Kanske snarare sjukdom. Han har i släkten.
  • Lilly11
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-02 22:05:24 följande:
    Usch, prata inte med mig om kraschade drömmar... Har själv på ett helt annat sätt än du 'förlorat' vad jag kände var den perfekta framtiden.... Det kräver viljestyrka, och då och då trillar jag dit igen (tex i måndags som jag nämnde), men det är allt längre mellan gångerna.
    Jag lider med dig. Jag har också gått igenom kraschade drömmar tidigare av andra slag än relationsmässiga. Det är jobbigt när man inte själv kan styra sitt liv.
  • Lilly11
    Glädje58 skrev 2011-11-02 22:07:25 följande:
    Nätdejting är väl lite av en skruvad värld. Killar hör av sig till allt som går att sätta på
    Typ...fast det konstiga är att det verkar vara mer seriösa killar som hör av sig. Jag har fått frågor om jag är bra på att laga mat tex =) ...Det finns nog en del bebissugna killar med.
  • Lilly11
    Glädje58 skrev 2011-11-02 22:12:16 följande:
    Vad menar du nu?
    Jag menar att den närmaste tiden så kommer jag vara skadat gods....och att det dröjer innan jag inte är det. Tänk om man inte hade sorgkänslor. Typ smash boom så var all sorg och ledsamhet borta.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!