Anonym (ny) skrev 2011-11-02 21:52:23 följande:
Inte för att det är nån tröst just nu men dessa känslor har vi alla gått igenom som haft en separation från någon som det verkligen varit allvar med.
Det gör fruktansvärt ont i början!!
I dag hade jag t ex ett samtal med mitt x om en tjej som kom i mellan oss när vi var på upphällningen. Eller kom i mellan oss gjorde hon väl inte men det gick rykten om henne och mitt x och jag hade varnat honom för denna tjej ett helt år innan men han lyssnade inte på mig. Jag kände mig rejält sviken när ryktena började gå. Han tog bort henne från fb för han lovade mig det...i dag la han till henne igen! Det stang till ordentligt i hjärtat kan jag säga!!
Jag var bara tvungen att ringa upp honom! Jag sa till honom att nu vill jag ha ÄRLIGA svar på TRE frågor!! Riktigt ärliga för annars kan han glömma min vänskap och hjälp (han mår dåligt så jag försöker hjälpa honom med barnen).
Jag frågade HAR det varit nåt mellan er? ÄR det nåt mellan er? är du INTRESSERAD av att det ska bli nåt mellan er?
Han svarade nej på alla tre frågor och jag sa tre ggr att han fick chans att ändra sig om han inte hade varit ärlig för OM jag får reda på att han ljuger så kommer jag ALDRIG förlåta honom mer och aldrig prata med honom mer!!
Han bedyrade att så inte var fallet!
Det är 7 månader sedan vi gjorde slut och 4 månader sedan vi flyttade isär! Ändå gör vissa saker hemskt ont. Att bara läsa hennes namn bredvid hans gjorde att jag fick fysiskt ont i hjärtat!!
Jag har haft väldigt svårt att lita på nån. Har ju haft en del dejter på nätet men nä jag vet inte, INGEN känns bra, INGEN känns ok... försöker hitta allehanda fel för att jag nog inte VÅGAR!
Det kommer! Låt det ta tid!
Joo, jag ska försöka. Imorgon ska jag ta mig i kragen. Jag förstår att det var känsligt för dig och rev upp känslor. Själv vill jag nog inte se mitt ex på vykort i framtiden. Är rädd att det skulle göra för ont.
Insikten om rädslan för andra personer tycker jag är värst. Det är ju en sak att det bakåt i tiden är sabbat men att veta att framtiden kommer vara det också....blääää