• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-04-27 19:37:10 följande:
    hm precis haft ett småjobbigt samtal med J om svartsjuka. han gillar inte att jag har en killkompis som vill komma förbi nån timma och spela spel hos mig han tror seriöst att man är otrogen då. så han vill inte det, känns sådär just nu. hans ex var tydligen inte trognast i sverige så nu får jag ta skiten för vad hon gjorde.... help.
    Det där hade definitivt fått mina varningsklockor att börja ringa. Jag hade aldrig accepterat att jag inte fick umgås med mina vänner oavsett vilket kön de har. 
    Ett ordentligt snack med honom om att du inte knullar dina vänner och att han får jobba med sin svartsjuka. 
  • takida
    Madida skrev 2012-04-27 18:53:43 följande:
    Jo men jag har faktiskt funderat på det, om det är nåt i mitt sätt att vara eller mitt utseende som utstrålar "knulla mig!"
    Men isåfall lyckas jag dölja det rätt bra på jobbet (tror jag
    Han är en skitstöveln punkt!
    Det har inget med dig att göra.
  • takida
    Legacy skrev 2012-04-27 20:00:42 följande:
    Jag ska ta det snacket imorgon med honom öga mot öga, nu hade vi liksom 1,5 timmes telefonsamtal om detta och jag hatar att ta sånt via telefon, så jag lovar att ta tag i det. Och ja jag blev riktigt ledsen av att höra vad han sa, och såklart så säger han att han faktiskt älskar mig, men det reparerar ju inte riktigt det han nu sagt...

Men jag tror detta löser sig, jag tänker att han är ung och borde kunna ändra på detta. Jag gillar inte att känna att jag behöver ändra på något men om detta ska funka så måste han.

Hans problem låg i att kompisen skulle komma över en timme, han sa att han tänkte "jaha vad hinner man göra på en timme annat än att knulla?"

Nu låter han som värsta svinet och det är han ju absolut inte (trots en missad tid där och detta då) men det lät absolut inte bra det här.       
    Om han älskar dig eller inte har inte med saken att göra. Han måste kunna lita på dig och kan han inte det så hjälper det inte hur mycket han älskar dig. Sen att han är ung, må så vara men det har ytterst lite med saken att göra. 
  • takida

Jag har fått två förfrågningar om att gå på dejt i helgen, men jag har fasiken inte tidRynkar på näsan

• takida
    Legacy skrev 2012-04-27 20:16:05 följande:
    jag förklarade dessutom för honom att det var detta som fick mitt förra förhållande, giftemålet att spricka bland annat.

Positivt är att han ändå ville försöka lyssna och förstå men som sagt att ta sånt via telefon suger fett.  
    Jag hade satt hårt mot hårt, berättat för honom att antingen accepterar han att du träffar din vän utan kommentarer om att han blir svartsjuk eller också så går ni åt var sitt håll. Valet ligger hos honom. 
  • takida
    Legacy skrev 2012-04-27 20:16:57 följande:
    Är det förpluggandet du inte har tid?
    Jag ska både jobba och plugga, så ganska fullt upp nu
  • takida
    Legacy skrev 2012-04-27 20:21:17 följande:
    Tack takida, jag behöver få höra detta och du har enbart helt rätt i det du säger.
    Så lite så vännen.{#emotions_dlg.flower}
    Jag kan förstå att du gärna kommer med undanflykter åt honom eftersom du är så kär och hoppas och tror att han ändrar sig. Han kanske tar till sig det du säger och ändrar sig, vad vet jag. 

Men hade jag varit i dina skor så hade jag dumpat honom direkt, för sån svartsjuka pallar jag inte med, men jag är jag och du är du. Gör det som känns rätt för dig. Prata med honom och känn av läget. Är han värd att satsa på som gör det, om inte så..
  • takida
    Legacy skrev 2012-04-27 20:31:06 följande:
    Alltså, jag mår så bra av honom och hans närhet och så kommer såna här saker som får mig att backa och bli helt osäker jag berättade ju en del för dig senast hemma hos dig, det är små saker som pluppar upp. EMellan där är han helt fantastisk, han är sympatisk, han är rolig, han är snäll, omtänsam, visar känslor. Men så kommer de här tillfällena...
    Vet att det är lätt för mig att säga som inte är mitt i det. Men jag tror att om det finns en massa varningsklockor så ska man lyssna på dem. Att han är fantastisk när han inte är på det humöret, jo men det är väl så det är och därför många stannar. Frågan är om det goda väger upp det dåliga?

Ring ikväll om du vill prata, är tillgänglig från 22.30. 
    Kram{#emotions_dlg.flower}
  • takida

Snacka om irriterande, sitter hemma hos en kompis och vaktar sovande barn. Kollar på en bra film och helt plötsligt stängs tv'n av. Får fan inte igång den igen!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!