• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-28 21:02:23 följande:
    Näe jag vet :( 

Jag blev bara lite sugen på att debattera lite allvarliga ämnen, Planen var att dra igång en feminist debatt sedan byta sida när diskussionen kom igång, Men ni bara svalde och log så det gick ju inget bra ;) 
    Det där med kvinnor och män och löner, bla sånt jag läser i skolan. Varför det ser ut som det gör, väldigt intressant:)
  • takida
    Glädje58 skrev 2012-04-28 21:04:39 följande:
    Någon som hört nåt från Legacy?
    nix pix
  • takida
    Cosan skrev 2012-04-28 21:24:33 följande:
    Akta dig för den vägen!!! Jag råkade komma där en gång på krogen, det slutade med att jag fick gå på dejt med en stakars ihopsyd kvinna från Somalia har jag för mig.
    Och hur lyckades du med det om man får fråga?Flört
  • takida
    Cosan skrev 2012-04-28 21:48:12 följande:
    Jo den här rabiata feministen som jag av någon lustig anledning började prata med på krogen i Sthlm, jobbade med att flyktingmottagning eller något, på någon vänster ballade diskussionen ur fullständigt så att för behålla min heder fick jag gå på denna dejt. Det blev inte mycket sagt på dejten då språkförbistringen var total. 

Hm hade nästan förträngt detta  
    Hahaha, ibland ska man enbart hålla käftSkrattande
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-04-28 22:16:07 följande:
    Personligen hade jag inte brytt mig om min heder i detta fall om jag skulle vara är uppriktig.
    *skulle vara är*
    Vilken härlig meningsuppbyggnad, hehe
  • takida
    Legacy skrev 2012-04-28 23:28:41 följande:
    Och ja det gick toppen att träffa hans familj! De var brorsor och farfar och brorsors flickvänner och pappa och allt, jag blev fett godkänd
    Klart du blev godkändGlad
    Bra att ni pratat ut och att han är med på noterna. 
    Love is in the airHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • takida
    Shades skrev 2012-04-29 13:13:52 följande:
    Hah, nej det fanns ingen från mig. Sorry 'bout that :)

Jag har följt er litet på avstånd under ett tag (litet till och från) så jag hoppade bryskt in utan att presentera mig alls. 39 år bör jag numera vara och har varit lycklig singel i snart tre år. Två barn bor hos mig varannan vecka och min relation till mitt ex är precis lika bra nu som innan separationen (nej, ingen ironi där för vi har alltid arbetat bra ihop - det var det där andra som fattades).

Jag hänger litet slött på HP men är inte allt för aktiv där eftersom jag inte har allt för mycket emot att vara singel just nu. Kanske söker jag det omöjliga ty det är den "äkta kärleken" jag vill åt. Inte fler one night stands eller friends with benefits (det kan man ju lösa med ett krogragg litet då och då) så mina krav blir lätt rätt höga då.

Från den vackra västkusten är jag med! :)

/J *tar nu emot den enorma frågefloden ;) *
    VälkommenGlad
    Vad var det som gjorde att du valde att hoppa in här nu då efter att ha följt oss på avstånd?
  • takida
    Smecker skrev 2012-04-29 13:27:22 följande:
    Du kan ju börja med ifall du är man eller kvinna :-P
    Jag tror att det är en man
    Smecker skrev 2012-04-29 13:28:05 följande:
    Det är säkert mitt fel.
    Skrattande
  • takida
    Shades skrev 2012-04-29 17:26:56 följande:
    Tacktack :)

Jag förstår nog inte riktigt hur du resonerar med balansgången där. Jag menar, det är i förstadie till ett förhållande det vi talar om. Är det inte där vi upptäcker om vi alls fungerar ihop? Om vi tar skräckexemplet med att en person inte längre "får" umgås med vänner av det motsatta könet är det ju en given dealbreaker för de flesta av oss oavsett hur vi känner för personen i fråga.

För mig känns det som om det är bättre att ingen av oss "backar" eller ändrar på oss utan förblir sanna inför oss själva och vår potentiella partner för om detta inte görs ser jag en risk i att hela förhållandet ändå går åt fanders men då med ytterligare tid som försummats. (detta resonemang från mitt håll som sökare av det som inte tar slut förrän döden skiljer oss åt ;)  )
    Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv och jag håller med till fullo.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!