Inlägg från: bellis79 |Visa alla inlägg
  • bellis79

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

När man kan maxa på träningen igen, sover som en stock, är ej svullen av gråt i ögonen längre, tappar ej hår när man duschar, fått tillbaka aptiten och även loosat 2 kg i stressvätska..o detta på 5 dagar, hmm då inser man själv att man var i en dålig relation och hjulspår med honom jag träffade innan och att man är glad att man är så stark att man kan säga ifrån, för det är så här jag ska må!

Har skrivit ett långt mantra hur jag mått o vad jag tycker om honom just nu i min iphone så varje gång tankarna vandrar in i mitt huvud så läser jag det o tänker om igen.

Inte redo o träffa någon annan just nu men jag tycker inte livet är hopplöst heller.

Visst de tre första månaderna var underbara men sista nej.. man kan vara efterklok men ng som bara tar o tar o tar o ej ger ng tillbaka, som ej orkar ha sex, ej orka visa känslor , ej kan ta iniativ som är tröttt hela tiden o bara vill softa hemma o glo på tv, som blir arg för minsta lilla.. som tar mitt stöd för givet , som tyckt det vart bekvämt o ha mig för han har inga andra omkring sig som stöttar honom , som lever ett jäkla fasadliv.. o så sprack bubblan så vet han o hans ex inte hur de ska hantera allt o sina barn.. o tycker man om ng o inser att personen ( jag ) är lessen hela tiden, säger man inte till själv då , även om man mår kasst? tydligen inte.. synd bara att snälla o omtänksamma människor blir drabbade..

Denna vecka så fasas han ut helt och jag ska bara vara ego o göra mina saker!! om man är så jäkla glad att man har sina vänner, familjen, jobbet, träning o hälsa o lgh o lön.. att en liten ynklig man inte ska förstöra mitt liv! Punkt slut:)

• bellis79
    Anonym (ny) skrev 2012-01-31 08:45:11 följande:
    hihi låter som du pratar om mitt x som jag var tillsammans med i 6 ÅR haha!!
    hoppas du mår bättre snart!! var ni tillsammans 4 mån eller?

Ta krafter, skriv av dig om du mår dåligt men hör INTE av dig till honom!!
    Ja så det var inte så lång tid men blev väldigt nere i honom  tyvärr.. Även om vi har en paus så han får reda ut sitt liv så tror jag inte han återkommer direkt.. o jag kan inte gå o vänta på honom.. om han gör det så får jag ta det då.. Nej jag ska absolut inte höra av mig.. ev om ng månad då han har min nyckel men orkar inte be om den nu..
  • bellis79
    starchild81 skrev 2012-01-31 09:16:08 följande:
    Go girl Flört se detta som en lärdom bara nu vet du vad du absolut inte vill ha...... Nästa gång ser du till att hitta ngn med livsenergi, ett förhållande handlar ju om att ge och ta... 

Att göra roliga saker tillsammans, jag har pissmkt att göra i skolan läser ju 150% jobbar heltid denna månaden. Detta klarar jag av då jag har härliga vänner, och har  fundamentalt positivt tänk och tränar med måtta.

Du väljer ju själv vilka tankar du vill tänka och vad du själv vill göra. Gör det som gör dig glad hädanefter, kanske är dags för att börja med någon ny aktivitet? Bergsklättring? Min kusin va lite i samma läge för massa år sedan. Hon träffade sin kille genom att klättra i berg, de är nu förlovade och har barn....  De har världens roligaste liv fyllt med aktiviteter, fart o fläkt. 

Lev livet nu Bellis, du lever ju bara en gång.  
    Exakt o tack för peppen:) trist bara då man trodde att han var the one.. men nästa är det kanske?
    Fick en present när jag fyllde år på äventyrsupplevelser.. lite sugen på att testa fäktining eller ng sånt:) När jag fick det tänkte jag direkt att oj vad ska jag hitta på för oss två.. BS nu är det för MIG:)
  • bellis79

Ok vad gör jag i denna situtaion då?
    Jag hade kontakt med en kille innan jag träffade han jag var ihop med nu.. vi hann aldrig träffas men messa o mailade men fick aldrig till det pga jobbtider etc. Jag skulle säga till honom att jag träffat ng, detta var alltså för 4 månader sen, men det rann ur sanden och vi hördes ej mer.. Tror han insåg att jag träffat ng då jag tog bort mig helt från HP.
    Nu råkade jag messa honom i förra veckan, dock helt fel då jag trodde det var en annan i teleboken , trodde jag ej hade kvar honom. Vi messa bara 3 gg nu o inget annat utan mer skämta om min klantighet.

Såg att han var kvar på HP; jag har inte gått in o aktiverat min vanliga profil då jag vill ligga lågt och vet att mitt ex:s vänner hänger där o bara onödigt skvaller då.
    Men hade ni frågat läget igen o kollat om han ville ta ett glas vin? eller ska jag bara låta det vara?
    Får säkert nej då jag sluta höra av mig för 4 månader sen o vet ej ens om han är fortfarande intressant o vet ej om jag är redo eller är det helt tossigt?

Tänkte om man typ kunde be om ursäkt för det tidigare och om man fick bjuda på ett ursäkta mig glas vin?
    Han kanske är helt fel men tja.. mitt ex var ju också det.

Tips från er behövs!!!

• bellis79

För en vecka sen vaknade jag o grät , grät när jag gick upp, när jag duschade, när jag gick till jobbet o på jobbet. Vid lunch tog jag ett samtal med han jag träffade o sen dess har jag inte fällt en tår.
    Skitjobbig vecka men fasiken känns så mycket bättre idag.. att jag börjar faktiskt släppa.. Fick ett väldigt bra o peppande mess från " Hopplös"  som gjorde att jag tänkte till..

• bellis79

Nu kom det där mailet.. jag fasat för.. han går vidare o måste fokusera sig helt på barn o sig.. Även om jag skrivit här innan att paus nej nej så var det väl lite att jag ändå hoppats.. Men det gör ont att han inte kan kämpa för oss också.. Hans fd har träffat ng som finns i barnens liv o det gör väl extra ont o mitt ex måste sätta sig o sina barn först o jag hade nog inte orkat i längden o han ska komma o hämta sina saker ng kväll men just nu sitter jag o bara är lessen.. att jag inte var tillräckligt bra o dög.. fan..
    Det bästa är att han inte bor i stan så jag slipper se honom o att jag vet att han inte går vidare in i någon annas famn men det var ju han o jag o han var min o jag hans..
    Dock sista månaden har varit skit för min del så får försöka tänka på det men jag som inte gråtit på en vecka.. nu kom floden ist..

• bellis79

Kämpar på som faen, chefen såg att jag var lessen o då fick jag bekänna lite.. o när man pratar med ng som ej är insatt o ej är vän med mig så hör jag mig själv berätta o inser att jag nog tog rätt beslut förra veckan men att han nu mailade och sa hejdå gjorde det bara mer svidande... Han ska ringa sen men vet ej vad jag ska säga..
    Lite av mig tycker varför kan han inte kämpa för oss om nu hans fd kan göra det för sin nya men man är olika o han drar nog mer tungt lass än henne nu tror jag..
    Får tänka på allt skoj jag har framför mig och att han faktiskt inte dumpar mig för mig utan jag gick ur förra veckan.. blev helt febrig o trött o orkeslös efter allt idag men tror det var min kropp som reagerade o fick ur sig det sista , har inga tårar kvar o tror det blir shopping o storstädning av lgh istället för träningen, kors i taket men vill bara unna mig själv idag..
    Saknar min systerson men ska bege mig hemåt på fredag o bara gosa med honom..

• bellis79

Jag ska också komma ut i garderoben måste hitta ett lämpligt kort bara:)

Igår skulle han jag träffat ringa så vi kunde iaf avsluta allt på telefon istället för via mail, tror ni han gjorde det?
    Nej, blev arg o besviken att han än en gång sopar jobbiga saker under mattan o skulle vi ha en relation så hade det varit så jämt som jag hade velat ta upp saker-NEJ tack säger jag..
    Säger nejtack till en som inte får mig o skratta längre, en som stjälper istället för hjälper mig som får mig o känna mig dum o som gärna kör en fasad utåt och som får mig o känna mig ensam i en relation.
    Han får gå vidare o läka sig själv ..

Jag gör det och har bokat in 1 dejt nästa vecka:) o tom fick flirta på Coop igår med en som jobbar där som är sååå söt..
    Imorgon åker jag till Gbg och ska bara mysa:)

• bellis79
    Smecker skrev 2012-02-02 10:30:23 följande:
    Jag har gett exet stränga order om att inte ta med grabbarna till Göteborg i helgen.
    Tja nu är jag väl inte efter småkillar dock.. kan knappast tro att de är i min fagra ålder:)
  • bellis79
    Smecker skrev 2012-02-02 11:07:21 följande:
    Troligtvis inte, men för säkerhets skull. De är väldigt söta och charmiga, vill inte ge dig några idéer.
    Det var ju just det du gjorde hahaha
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!