Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-07 11:25:40 följande:
Jag har sagt det innan och jag säger det igen - det ska vara mer roligt än jobbigt att vara med någon. Ni kanske är rätt för varandra men tidpunkten är helt fel?
Har man levt med någon i flera år och denne blir dålig (deprimerad eller nåt) så är det en annan sak och, iaf för min del, större chens att man stannar och försöker "rida ut stormen" med den man älskar.
Men ni har "bara" setts ett tag och han är inte ditt ansvar (det hade han inte varit om ni varit tillsammans i 10 år heller).
Det tar för mycket energi av dig! Han ska ju tillföra enegri, minst lika mycket som han tar.
Ska det verkligen vara så att du har saker du behöver säga men hela tiden är rädd för hur HAN ska tolka det och känna? DU känner ju det du känner oavsett och du behöver få det ur dig!
Ja, det är bara mina tankar...

Sant så sant o det är skönt o få det bekräftat av en som är utomstående:) tack! Han har ej ens hört av sig på hela dagen o jag har iof vart iväg men jag känner att jag ska ta time out.. Vi ska iväg om 2 veckor en miniweekend så tror att jag får avvakta o se ens om det blir av.. kanske bra o ej ses innan dess..