Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ibland tror jag att livet är till för att roa mig. Skulle eventuellt möjligtvis tagit en fika med en tjej jag pratat lite med på nätet, men av diverse orsaker blev det inget. Lite småtråkigt, men egentligen skit samma. Var ändå tvungen att åka in till Göteborg idag, places to go and stuff to do. Vädret var skittåkigt, mulet och disigt, men jag är en ganska solig person så jag gick mest och sken
Skulle köpa lite hårgrejer till store grabben, han skall på kalas och gillar att vara fin (läs: häftig) i håret. Jag vet en frisersalong där de även säljer lite färgat hårspray och glitter, så jag traskade dit. Känner inte folket där, har bara sett produkterna i fönstret. Kliver in, inga kunder men en otroligt söt tjej i 20-22årsåldern sitter bakom disken. Hon kollar in mig med stora ögon och ögonbrynen uppe vid hårfästet: "Skall du klippa dig..?" och pekar med fingret på mitt huvud.
Nu, för de som inte känner mig (typ: hela hurven här), jag har hår. Bara inte på huvudet. Jag brukar inte raka, vaxa och polera varje dag, men i morse såg jag till att det var högblankt och fint.
"Näeh" sa jag, "jag skulle vilja köpa en plattång till det här" och drog ner tröjan lite och visade bringan. Då brast det för hene, hon blev en fnittrante våt fläck där på barstolen bakom disken.
Sen när jag köpt det jag skulle ha och skulle gå tycke hon att "Jag kan ju boka en tid åt dig för klippning" och pekade på mitt bröst, "fast vi får göra det efter stängningsdags". Hoppsan.. jag hoppas att jag nobbade henne snyggt så hon inte blev sårad, men hon var minst 5 år för ung.
Vad är det där med tjejer i 20-25årsåldern? De är framåt, tar för sig, käcka, raggar på en, är på direkt.. medans tjejer i 30-35årsåldern mest verkar vänta på att killen skall ta alla initiativ, de är sega, svårflirtade, passiva.. ja jag vet att jag generaliserar, alla är inte såna oavsett ålder, men det här är säkert 5e gången som en ung tjej flirtar spontant sedan augusti, för äldre tjejer är siffran 0.
Nog om det. En promenad från Handels till Järntorget via Haga, botanisera i antikvariat och second hand-butiker.. och fynda lite på Myrorna på Järntorget. Det märks att ens humör smittar av sig
Saknades bara lite sällskap, annars bra fredag! Nu sitter jag på bussen hem, eventuella stavfel skyller jag på min skitmobil. Vill ni stavningen skall vara perfekt, skaffa mig en sugar mommy som köper mig en riktig mobil 

Du får väl vinka nästa gång!
Hmm.. en tjej som kan göra en sån här grej vinner extra många pluspoäng hos mig!