Cocacola skrev 2012-05-06 13:54:22 följande:
Hoppar in:
Man behöver inte alls ha dåligt självförtroende för att man är osäker på om personen man träffar pallar med ens dåliga sidor. Jag kan ju tycka att mina bra sidor väger upp det men det betyder ju inte att killen i fråga gör det. Vi resonerar alla olika och i så fall är det helt enkelt fel kille.
Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Bara för att jag undrar om killen gillar mig som jag är betyder det inte att jag låter bli att känna efter om killen är något för mig och om jag kan leva med hans dåliga sidor. Men det gäller lixom att båda dessa delar funkar om det ska kunna bli bra. Jag måste hitta någon som gillar mig precis som jag är men han måste ju också vara någon som jag gillar precis som han är. Funkar det bara i en riktning så lär det inte fungera. Så om man är intresserad av någon vill man ju självklart pejla in hur den pallar de dåliga sidorna också.
Det var det jag menade att det inte är dåligt självförtroende. Det är ju självinsikt. Jag har medvetet valt att inte bo tillsamans med någon föräns hela min utredning är klar och jag fått hjälp. Hahaha låter som att jag är helt störd men så är inte fallet. Bara det att jag är dryg att leva med pga att jag är väldigt rörig något som blev väldigt uppenbart när jag började bo själv och skulle fixa allt på egenhand. Vill känna att jag fixar min vardag plättlätt innan jag börjar fundera på seriösa förhållanden därav är jag lite osäker när jag träffar killar jag tycker om och känner att jag vill vara själv fast jag egentligen kanske inte alls vill det. Låter liksom hjärnan sköta min känsloliv just nu och inte hjärtat. Ojojoj vad djupt det blev nu.