• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Min tur snart?)

Så när ska ni två ta och gå på en dejt tillsammans då?! Flört

• Ernst Hugo
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-30 20:28:16 följande:

*visslar* hur tänker du nu? Drömmer
    Come on katten - det svänger ju...
  • Bellis797

Hej på er! Har föjlt denna tråd väldigt länge o tänkte nu får man väl också skriva något fyndigt.
    Har nog testat det mesta och både med bra o dåligt resultat. Har i sommar gått på många dejter men inte någon jag fastnat för så man börjar inse att antingen är man för kräsen eller så är man bara tja konstig:)
    Sen när man väl gör det då blir man så sjukt osäker o har inte lyckats få något bra gensvar.
    Blir väldigt off när det är så många upptagna som är ute o tror man kan vara intresserad eller farbror Bosse på 55+ som tror man kan vilja träffas..
    Är dock rätt ny i Malmö så jag ser det också som en bra chans o träffa nya vänner o det har jag faktiskt gjort och är lättare här än i Göteborg där jag är ifrån..

Ernst Hugo skrev 2011-08-30 21:19:18 följande:
    *visslar* hur tänker du nu? Drömmer
    Ja se jag ställer mig precis lika frågande
    Bellis797 skrev 2011-08-30 21:28:14 följande:
    Hej på er! Har föjlt denna tråd väldigt länge o tänkte nu får man väl också skriva något fyndigt.
    Har nog testat det mesta och både med bra o dåligt resultat. Har i sommar gått på många dejter men inte någon jag fastnat för så man börjar inse att antingen är man för kräsen eller så är man bara tja konstig:)
    Sen när man väl gör det då blir man så sjukt osäker o har inte lyckats få något bra gensvar.
    Blir väldigt off när det är så många upptagna som är ute o tror man kan vara intresserad eller farbror Bosse på 55+ som tror man kan vilja träffas..
    Är dock rätt ny i Malmö så jag ser det också som en bra chans o träffa nya vänner o det har jag faktiskt gjort och är lättare här än i Göteborg där jag är ifrån..
    Välkommen till tråden och framförallt välkommen till MALMÖ
  • Anonym (Singeln)
  • Anonym (Dejting)

Helvetes j-la skit alltså!!!!!!!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRRR!

Skulle på en tredje date imorgon. Hade sett SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fram emot den och killen också. Talades vid i morse och skulle bowla och gå på bio. I eftermiddags fick jag ett sms från honom om att han måste ställa in eftersom hans pappa hamnat på intensiven med en trolig livshotande hjärnblödning. Skickar ett passande sms om att det var tråkigt att höra men jag hoppades på att pappan skulle klara sig och att han (dejten) kunde höra av sig när han kände för det. Några timma senare får jag ett sms om att pappan dog i sviterna!!!!!

Han ska nu till sin hemstad och ta hand om allt praktiskt tråkigt. Skrev att jag beklagar sorgen och att han ska veta att jag finns för honom om han vill prata och att jag tänker på honom. Han tackade och sa att det kändes bra att veta. F-n vad trist! Ännu jobbigare för honom naturligtvis.

Kan inte låta bli att tänka på ett avsnitt i Sex and the City (ursäkta den svarta humorn) där Miranda skulle på date men han dyker inte upp, så hon ringer hem till honom och hans mamma svarar och meddelar att han dött men att hon är välkommen på begravning.

• Bellis797

Tack så mycket! Gillar Malmö o finns en hel del intressant här.. träffat ett gäng singeltjejer så är kul för risken ju äldre man blir o ny istan är att alla redan har sitt gäng , sambo o umgängeskrets.

• etanol
    Ernst Hugo skrev 2011-08-30 19:59:55 följande:
    Haha det var ett uttömmande svar *L*

Jag finns inte på ngn dejtingsida men har lite kontakter ändå visade det sig. Dock så himla långt bort från skåneland. Även om allt kan kännas riktigt bra så är det ändå bäst att träffa någon som bor hyggligt nära. Typ Malmö Drömmer
  • Anonym (Min tur snart?)
    Jag tar och citerar mig själv i den här frågan så det inte blir några förväxlingar! Cool

Men jag tycker ju ni verkar flörta med varandra. Bägge bor väl i Malmö och är singlar och börjar bli trötta på nätdejtingen?
    Om detta stämmer är det inte dags för en liten sammanslutning mellan er två.. om inte annat kanske det kan bli en finfin vänskap? Skrattande 

Såååååå?  Har ni avslöjat era nick i nätdejtingen och kollat in varandras sidor tro? *mycket nyfiken* Flört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!