Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jaha, då blev jag av med nätdejtingoskulden, dvs avverkat första träffen med någon via kontaktannons. Vi fikade i några timmar och hade jättetrevligt. Det var mycket skratt och svårt att få en syl i vädret, för vi hade mycket att säga båda två  :)

Det kommer dock inte att bli något mellan oss, men kanske en trevlig vänskap där vi kan gå ut och äta, fika eller gå på bio. Vi får se...

• Glädje58

Det räcker inte med att ha trevligt. Det måste finnas nåt i det visuella också. Nu hade vi skrivit en del fram och tillbaka innan vi bestämde att träffas. Och när ett möte var bestämt så fick jag se bilder på henne efter detta. Jag kände med en gång att det inte skulle bli vi. Men det är ju klart, man ska aldrig säga aldrig.

I alla fall så kände jag att jag ville träffa henne ändå. Var det så att vi skulle kunna fungera jättebra som vänner så är det en vinstlott för mig. Sen ville jag bryta isen när det gällde att träffa någon genon nätdejting. Jag kände mig väldigt avspänd och avslappnad och det var bra. Fast jag kommer nog att göra det även framöver. Jag vill inte göra det större än vad det är. Ett möte mellan två människor, det kan bli vad som helst. Troligen ingenting. Med denna inställning så behöver jag inte bli besviken.

Nu har jag dock mejlkontakt med två andra, varav den ena verkar väldigt spännande och intressant. Sådär härligt drömsk och flummig :) Tror att det passar mig haha... Den andra är väldigt öppet.  

• Glädje58
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-10-15 20:20:16 följande:
    Jag fick mig ett gott skratt idag när jag öppnade min mailbox:) killen skrev: Hej, gilar din press o dina bilder och är övertygad om att du gillar mina, så tänkte vi kunde träffas o ligga med varann! haha
    Öhh, nej!! Men får ta det lite som en komplimang, killen var trots allt tio år yngre, eller så var han bara sugen på en milf.. 

Var det inte bara ett massutskick tror du. Han ville knulla och skulle två tre svara ja så är det ju jättebra. Hur tusan kan du ta det som en komplimang?
  • Glädje58
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-10-15 21:01:15 följande:
    Bättre att se på d positivt än negativt!

Helt rätt  Solig
  • Glädje58

Ang du "Bored"...

Jag vet inte varför jag på nåt sätt irriterar mig på mig.

Jag kommer tänka på när mina söner köper datorspel. Då finns det möjlighet att lämna tillbaka det inom en vecka om man inte är nöjd med det. Det här kan man sätta i system och tjäna en massa pengar på. Men butikerna och tillverkarna förlorar på det. Barnen utger sig för att vara intresserade av spelet, köper det. Spelar röven av sig. Och sedan går de tillbaka och beklagar sig och säger att spelet inte var så bra.

Jag läser ju hur du öppet här på forumet deklarerar hur du ser på saken, och det är bra. Men det verkar inte som du är lika öppen när du träffar någon. Börja med det om du ser det som ett problem för dig.

..."Det har gått så långt att jag undvikit att dejta fysiskt alls och bara kört mailkontakt men det är inte riktigt tillfredsställande det heller"...

Det låter som en klagan från dig, men ändå så låter du såhär ..."Tar hon däremot initiativet till sex så vore det ju dumt att försaka en stunds njutning"... 

På nåt sätt ska jag tro att du har nåt problem med det här. Men jag har svårt att tro att du lider på något sätt. 

• Glädje58
    Bellis797 skrev 2011-10-19 08:48:19 följande:
    ... jag är i 7e himlen men så rädd o dunsa ner då det varit rätt svajigt denna vecka men men får la njuta så gott jag kan..
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-19 09:13:49 följande:
     ...Men jag är som sagt också rädd för att dunsa och har svårt att känna efter på riktigt tror jag...
    Vad jobbigt att känna så. Finn det inte risk för att er osäkerhetskänsla lyser igenom, och att det kan bli en negativ påverkan på honom?
  • Glädje58

Jag tror att jag lägger ner nätdejtingskiten. Jag är inte redo att träffa någon än. Eller så är det dejtingbranchen som får mig att tappa lusten. Jag känner att lusten inte finns där längre...

• Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-28 14:54:35 följande:
    Är vi verkligen så här annorlunda som killar och tjejer???
    Jepp, så är det...
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-28 14:54:35 följande:
    Dejt igen ikväll då...
    Är det han "sms-killen" du ska ut med? I så fall han kanske inte har lust att skriva mer sms, för ni ska ju ändå träffas ikväll och då kan ni ha låååånga samtal om allt möjligt. Istället för 160 tecken.
  • Glädje58
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-28 17:48:41 följande:
    ...men han har sånna problem med att jag får inte vara fööör på för då har han sagt att han ledsnar alltid men... vadan detta? detta är väl ganska jättepå?

men... känner mig redan helt låst. Ska det kännas så? Instängt liksom... och skumt?     

Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-28 18:35:47 följande:
    ...jag höll på att falla för honom och att det kändes jobbigt men bra. Och då drog han öronen åt sig. Ah vilken soppa :p
    Alltså, det här låter inte speciellt sunt. Förlåt min negativa syn på detta Färsking! men du borde verkligen vara på din vakt.
  • Glädje58
    koas skrev 2011-10-31 18:22:01 följande:
    ...Om någon som verkar intressant mailar mig, så brukar jag svara och fråga något om personen så att man får igång nån sorts konversation. ....den andre som svarar efter ett tag, det kommer liksom ingen motfråga.... eftersom halva grejen med dating är att någon är lite nyfiken på mig också! Nån som känner igen sig? Vad gör jag för fel? 
    Håller med dig till hundra procent. Kommer det ingen motfråga så är väl intresset inte så stort tolkar jag det som. Vill jag hålla kontakten så ser jag alltid till att ha med en fråga så det faller sig naturligt att höras av igen.  Bristande intresse eller socialt handikappade, det är vad det handlar om...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!