Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-10-13 20:27:57 följande:

Känsligt ämne Solig

Han var nyfiken på "äldre kvinnor", inte "gamla tanter". Rent tekniskt är du äldre än honom, det är väl i den komparativa betydelsen ordet "äldre" används, så du passar ju absolut in på hans sökprofil. Tydligen.

Om jag läser det du skriver rätt så är problemet att du läser in mer i ordet "äldre" än vad det egentligen betyder. Och läser in det med en på förhand negativ inställning och reagerar känslomässigt därefter, medan han när han skriver det gör det med en positiv inställning. Självklart ser han då inte problemet, eftersom det för honom är en komplimang, medan det för dig är en förolämpning.

Därmed inte sagt att jag inte förstår att det är ett känsligt ämne. Vilket övergår mitt förstånd, ligger ens värde i ifall man är "äldre", "yngre" eller har en viss siffra i passet?
    Ja det är känsligt Vad skulle du säga om jag sa att jag var intresserad av dig för att jag gillar "äldre män"? Skulle du inte känna dig som typ Hugh Heffner då ? haha. Men det låter som att han tror att en träff med mig kommer leda till något utöver det vanliga när han kallar mig "äldre kvinna" Känner mig som en GILF för sjutton     
    I acted like it wasn`t a big deal when really it was breaking my heart
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-10-13 20:53:57 följande:
    Helt seriöst så skulle jag inte bry mig det minsta. Har träffat kvinnor som gillar "äldre" män och det bekommer mig inte. Jag ÄR ju äldre än dem oavsett om jag är 2 år äldre eller 12 år äldre, spelar ingen roll för mig så länge det inte underskrider min lägsta-ålder.

Och ja, det låter på en del "yngre" kvinnor som om de tror att en träff med en "äldre" man kommer leda till något utöver det vanliga. What's the difference?

Så varför är det så känsligt för dig, men inte för mig?

Det kan vara helt ok att kalla mig äldre kvinna när jag är 60 år
    takida skrev 2012-10-13 20:48:54 följande:
    Dagens skrala mailskördSkrattande

Hej
    Du ser ut att vara i huntingmode på en av bilderna. Är du ute och ränner efter älg?

Det är bättre en kortare presentation än en lång. Som skriver en lång presentation den är inte seriös för mig eller hur ?
    Många letar efter en prins jag bara tittar och skrattar :) det funkar inte så ;) 
    Haha Takida var detta ett mail från samma person eller?

• lemonina
    Smecker skrev 2012-10-13 20:56:14 följande:
    Inboxen på FL är glödhet ibland..

Hallå
    Mitt namn är Sabira baby, jag är lång och sexig ung flicka, efter att ha läst din profil, kommer jag vilja ha en relation med dig, kan du skriva till mig på
    sabira_x02@yahoo.com
    Vi kan börja därifrån, även jag kommer att skicka dig min bild, kommer jag att vänta eftersom jag har något mycket viktigt att berätta, ta hand och massor av
    kärlek, Gud välsigne
    (sabira_x02@yahoo.com)
    Sabira

Haha "kommer jag vilja ha en relation med dig" så det vet hon efter att hon läst din presentation alltså? Är du inte lite nyfiken på för vad viktiga saker hon har att berätta?
  • lemonina
    takida skrev 2012-10-13 21:17:51 följande:
    Nej det var från två olikaGlad

Huntingmode var ju roligt vad har du på dig på bilderna Takida? jaktkläder eller?
  • lemonina
    takida skrev 2012-10-13 21:29:05 följande:
    Eftersom han trodde jag var ute efter älg så kan man nästan tro detSkrattande men måste ha vart blicken han syftade på:)

för mig var det bara en massa rappakaljaSkrattande

Jag fattade verkligen inte det andra mailetObestämd 
  • lemonina
    visma1 skrev 2012-10-14 19:03:52 följande:
    Haha. Vete fan om jag orkar engagera mig känslomässigt och vara aktiv på MP. Kanske ska satsa på en KK istället trots att det tidigare inte riktigt varit min grej.
    HAHA vet inte om det är så mycket lättare att hitta ett KK
  • lemonina
    takida skrev 2012-10-14 19:17:54 följande:
    Så fortfarande ingen lycka på den fronten? 
    Tror jag fasen blivit lite rädd efter att ha träffat två helt mysko killar som inte kunnat ta ett nej och börjat telefontrakassera mig. Efter det så känner jag inte så angelägen att ge mitt telefonnummer eller ens mitt riktiga namn då det inte skulle förvåna mig om de stod och ringde på dörren en dag.
  • lemonina
    visma1 skrev 2012-10-14 19:42:19 följande:
    Tack så mycket
    Vilken pingla
    takida skrev 2012-10-14 19:36:19 följande:
    Idioter finns det gott om! Du kanske ska skaffa ett kontantkort och ha i din gamla mobil så de inte får ditt riktiga nummer? 

Wow vilken snygg bild!!!!

Ja det var en bra idé. Jag har nog ett kontantkort liggande sågonstans

• lemonina
    visma1 skrev 2012-10-14 19:31:20 följande:
    Oj kanske ska tänka om då
    Haha näe bli inte förskräckt nu. Jag har en förmåga att dra till mig mysko människor, det händer säkert inte dig
  • lemonina

Jag är inte känslokall men just nu vill jag inte ha känslor för någon bara lite sex emellanåt inget fel med det

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!