DrManhattan skrev 2012-10-15 19:01:22 följande:
Hastighetstest kan innebära att dom låter dig få genom gå ett test där det visas ett nummer på skärmen som du sedan ska återinmata så snabbt du kan och känner dig komfortabel med. Jag har inte själv fått göra något sådant men en snabb sökning på nätet visar att det verkar vara relativt vanligt när det kommer till ekonomiska anställningar.
Har dock svårt att tro att arbetsgivaren fäster mest vikt vid prestanda på ett sådant prov.
Uppvisa istället ett gott föredömme och var som så förväntas av en ekonom, dvs enstöring, gärna gnälla på små saker- om någon fyllt i en nuffra fel på sin lönespecifikation eller dyl så ska du gärna skriva ut 4 A4 formulär som skickas till denne med anslag om att personen ska motivera sin felaktiga inmatning.
Om det visar sig vara omöjligt att förhålla sig till sin enstöriga inställning vid kafferasten, påpeka då för övriga kollegor att du hört rykten om att det görs olaga skatteavdrag på kontoret och ta fram anteckningshäftet- notera de som lättar på skarfen eller slipsen.
Om någon på arbetet fyller år så går det jättebra att lämna en present, skicka dock med ett papper som förklarar hur presenten ska deklareras och på peka att det är få företag som har sådana löneförmåner.
Följer du denna guide till punkt och pricka så kommer du hitta hem förr eller senare.
HAHA ok vet inte riktigt om jag litar på dig.
Ekonomer är numera inga enstöringar heller. Det var ju därför jag pluggade till ekonom för sjutton så jag skulle kunna sitta inlåst hela dagarna utan att prata med någon. Men nä nu ska man ut och inventera grisar mm