Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-10-15 09:12:57 följande:
    Ny vecka nya möjligheter

Härliga måndag:)
    I acted like it wasn`t a big deal when really it was breaking my heart
  • lemonina

Visma eller Fjärilen: Behöver hjälp.Glad Kanske har en arbetintervju längre fram och det pratades om ett hastighetstest vet ni vad det kan innebära? Frågar er eftersom ni jobbar med ekonomi. Har ni gjort ett sådant? Eller hört talas om det?

• lemonina
    Niklas2k skrev 2012-10-15 15:24:00 följande:
    Jag har fått göra ett test på skrivhastighet när jag sökte något skitjobb en gång.
    Fick använda någon tjänst på nätet och sedan skärmdumpa resultatet... 
    Aha men vad fck du skriva då? Obestämd Vad då skärmdumpa? Du pratar med en lantis här
  • lemonina
    Niklas2k skrev 2012-10-15 15:27:25 följande:
    Det handlade om ett jobb där jag var tvungen att skriva på engelska. Det var någon text som jag fick välja att skriva bara. Skärmdumpa.. hmm ta en kopia av det som syns på skärmen och maila till någon.

Oh shit!! Detta låter inte bra. Skriva ska väl inte vara så svårt men det andra tekniska känns sådär....
  • lemonina
    Niklas2k skrev 2012-10-15 15:51:10 följande:
    Du kanske gör det på plats.. annars är en skärmdump inga konstigheter.
    Ok såg att det var samma sak som  print screen och har nu youtubat så jag kan genomföra det
    visma1 skrev 2012-10-15 18:51:00 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, jag har bara kunnat säga att jag är supersnabb så har jag fått jobbet Eller hmm kanske behövt bevisa det sen då.
    Hmm Ok!! Fasen vad jag måste gå igenom en massa konstigheter för att få ett jäkla ekonomiassistentjobb. Blir tokig på det här!!

• lemonina
    DrManhattan skrev 2012-10-15 19:01:22 följande:
    Hastighetstest kan innebära att dom låter dig få genom gå ett test där det visas ett nummer på skärmen som du sedan ska återinmata så snabbt du kan och känner dig komfortabel med. Jag har inte själv fått göra något sådant men en snabb sökning på nätet visar att det verkar vara relativt vanligt när det kommer till ekonomiska anställningar.
    Har dock svårt att tro att arbetsgivaren fäster mest vikt vid prestanda på ett sådant prov.

Uppvisa istället ett gott föredömme och var som så förväntas av en ekonom, dvs enstöring, gärna gnälla på små saker- om någon fyllt i en nuffra fel på sin lönespecifikation eller dyl så ska du gärna skriva ut 4 A4 formulär som skickas till denne med anslag om att personen ska motivera sin felaktiga inmatning.
    Om det visar sig vara omöjligt att förhålla sig till sin enstöriga inställning vid kafferasten, påpeka då för övriga kollegor att du hört rykten om att det görs olaga skatteavdrag på kontoret och ta fram anteckningshäftet- notera de som lättar på skarfen eller slipsen.
    Om någon på arbetet fyller år så går det jättebra att lämna en present, skicka dock med ett papper som förklarar hur presenten ska deklareras och på peka att det är få företag som har sådana löneförmåner.
    Följer du denna guide till punkt och pricka så kommer du hitta hem förr eller senare.

HAHA ok vet inte riktigt om jag litar på dig.

Ekonomer är numera inga enstöringar heller. Det var ju därför jag pluggade till ekonom för sjutton så jag skulle kunna sitta inlåst hela dagarna utan att prata med någon. Men nä nu ska man ut och inventera grisar mm  
  • lemonina
    takida skrev 2012-10-16 09:01:22 följande:
    Goooooood mooooorgoooon!GladGlad

Godmorgon! Strålande humör idag med ser jag
  • lemonina

En konstig känsla har krypit på mig att jag kanske vill ha en pojkvän ändå. Kanske håller på att bli sjuk. Obestämd
    Hoppas jag mår bättre i morgon igen. 

• lemonina
    Isnogood skrev 2012-10-16 22:27:43 följande:

Skål Krya på dig

Tack
  • lemonina
    Madida skrev 2012-10-17 22:23:17 följande:
    Någon som såg Kalla Fakta?

Ja fy vad hemskt
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!