Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 10:28:59 följande:
    Alltså hur gör man för att få kontakt på dejtingsidor?

Jag är tjej, har skrivit en helt normal (tycker jag själv, haha) presentation på HP, har en privatbild som jag kan öppna för den jag bestämmer ska se.

Har mailat några utan att få svar. Får heller inte mail eller flirtar från (hm hur ska jag säga utan att det låter drygt) några andra än de som ser ut som att de tagit sitt foto som nåt slags mugshot. 

Det undrar jag också rent allmänt. Visst att inte alla är så kunniga på foto och data men majoriteten har ju bilder som gör att de ser ut som psykopater. Är detta bara på HP? Finns det någon dejtingsajt det är mer klass på så att säga? Söker inte någon riking men lite klass måste mannen i mitt liv ha;) 

Men har du någon presentationsbild då? Tänker själv aldrig på att gå in och se ifall någon öppnat sina privata bilder för mig om de inte skriver ett mail och berättar det.
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • lemonina
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 10:55:51 följande:
    Nej, det har jag inte. Men har mailat några som har svarat att de vill se bild och då har jag öppnat den. Men efter de sett bilden har det blivit tyst så jag antar att jag inte föll dem i smaken så att säga. Nu har det hänt flera gånger och det känns ju lite knäckande, haha!

Har en bra tagen bild och ser ut som de flesta gissar jag. Fotograferar rätt mycket själv, även porträtt så jag har nog ganska bra uppfattning om det. Men jag är väl inte deras cup of tea helt enkelt:)

Jag håller med killarna. En bild i presentationen är väsentlig. Du blir ju bara förödmjukad om du visar bilden senare och de inte svarar då. Det kommer gå mycket bättre med bild
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • lemonina
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 11:24:20 följande:
    Grejen är att jag är ganska nyseparerad från ett långt förhållande som jag egentligen varit färdig med ganska länge. Men han hade nog tyckt det var väldigt jobbigt om det kom fram att jag redan letar en ny och vi är väldigt bra vänner så vill hantera det snyggt. Sedan har jag tonåringar som också skulle tycka det var jobbigt så att gå ut offentligt med att jag letar ny känner jag inte riktigt för...

Jag har bara mig själv att ta hänsyn till när jag nätdejtar så det blir ju lite annat för dig. I början tyckte jag det var lite jobbigt med att bli igenkänd, men blir jag det så är det ju av andra som också är med av samma anledning.
  • lemonina
    nelly82 skrev 2013-07-31 12:42:50 följande:
    Håller med de flesta andra, kikar ytterst sällan på profiler som inte har bild.

Men vill du inte lägga upp foto finns det ju andra arenor att flörta runt på! =) Internet är bra, men irl-möten skall inte glömmas bort =)

Ja precis. Irl-möte hade varit trevligt men har insett att jag inte kan förlita mig på att träffa någon den där gången i månaden jag går på krogen
  • lemonina
    nelly82 skrev 2013-07-31 13:44:17 följande:
    Stämmer iofs =) Men jag har råkat bli uppragad både på tunnelbanan och när jag sitter själv på ett kafe, dock inte av några höjdare i mina ögon....men, men, vem vet, kanske springer jag in i mr right på gågatan en vacker dag =)

Jo jag med. Men jag är betydligt mer reserverad om någon kommer fram och raggar på bussen än om jag bokat in en dejt haha.
  • lemonina
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 13:47:27 följande:
    Sen funderar jag rent allmänt hur ni tänker kring utseendet hos den ni söker?

Rent intellektuellt tycker jag förstås inte att det är det viktigaste men när det kommer till kritan måste han se ut på ett visst sätt. 

Ja precis attraherad måste jag bli. Tycker jag han ser bra ut på kort och vi har en trevlig konversation då vill jag träffas.
  • lemonina

Jasså det är här ni håller hus! det ska ju vara flytande tvättmedel. Doftar ljuvligt och kläderna smeker kroppen så skönt.

• lemonina
    takida skrev 2013-10-10 20:32:32 följande:
    Då får jag väl flika in med att krogen faktiskt kan vara ett bra ställe att träffa någon att dejta, även på det sunkigaste stället kan det dyka upp någon som lyser upp stället 

Haha ja jag är förvånad att man kan hitta snyggingar där. Fast det klart vi var ju där
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-10 21:32:35 följande:
    Shit Lemmo! Vi gillar ju tom samma tvättmedel! Vårt äktenskap kommer bli awesome

Ja jag veeeet vi passar ihop som korv och mos du och jag.
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-10 21:38:05 följande:
    Lemmo: Som senap och ketchup *hjärta*

Gulligull
    takida skrev 2013-10-10 21:43:06 följande:
    Men hallååå! Jag då! Passar inte jag ihop med er? 

Såklart du gör du är ju lilla pärlan. Ge mig en kram.
  • lemonina
    takida skrev 2013-10-10 21:44:26 följande:
    Jag är än mer förvånad jag, men glatt förvånad 

Under kan ske 

Jag är så glad för din skull. När blir nästa träff?
  • lemonina
    cajsasmamma skrev 2014-01-15 13:16:40 följande:
    Hur går det för alla ute i IRL, här är det bra firade ett år med min älskling i söndags! Och till våren/ sommaren blir vi nog sambosar på riktigt bara vi hittar vårat drömboende  
    Åh vad kul att det går så bra

Fortfarande singel men med gott mod ändå! Finns så mycket kul att göra i Göteborg och nytt att upptäcka än (har bara bott här i 8 månader) eller inte så bara föresten. Tiden går snabbt haha.
  • lemonina
    cajsasmamma skrev 2014-01-15 13:16:40 följande:
    Hur går det för alla ute i IRL, här är det bra firade ett år med min älskling i söndags! Och till våren/ sommaren blir vi nog sambosar på riktigt bara vi hittar vårat drömboende  

Fast man kan nästan säga att jag är sambo också. Bor med min bästa kompis Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!