Inlägg från: Anonym (Mojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mojo)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

giftgrodan skrev 2011-10-22 02:49:19 följande:
    mm, jag brukar föredra att flytta över till msn eller nåt annat chattprogram så fort som möjligt. Läste att någon tjej hade blivit förolämpad när killen hade föreslagit det efter bara två mail - lustigt att man kan vara så himla olika!

Jo, antingen vill man eller inte. Är det ngn jobbig jäkel (som många verkar vara lite rädda för) så är det ju bara att blocka eller? Det är väl inte mer komplicerat än så... Eftersom du inte var anonym så kikade jag in på din sida, men DEN var ju ganska anonym så tji fick jag... Flört
  • Anonym (Mojo)
    giftgrodan skrev 2011-10-22 02:57:55 följande:
    vilken dejtingsida hänger du på då?
    Pannkakan... Kikade in på en del och det var inte bara att det var gratis som var anledningen. Kändes mest avslappnat där... Mitt nick i tråden är mitt nick där..Flört
  • Anonym (Mojo)
    giftgrodan skrev 2011-10-22 03:05:15 följande:
    hm, hittar dig inte. Finns ingen som heter mojo :/

Just det, fick inte heta det av ngn anledning så jag lade till ett par siffror...som finns i din inbox..
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (e) skrev 2011-10-22 16:33:04 följande:
    Tycker ni förresten man ska "erkänna" hur nervös man är eller det är avtändande?

Vi har ju båda barn det är väl ett bra ämne att fråga om dem eller?
    Tycker man att det är avtändande så är man väl knappast 'rätt' person.. Självklart skall det vara ok att vara nervös... Tycker du om att prata om dina barn? Pratar själv gärna om mitt, så det är nog samma för honom.. Se till att det blir mer än ett par föräldrar som träffas bara, utan att även 'ni' träffas och pratas..
  • Anonym (Mojo)
    Glädje58 skrev 2011-10-24 18:58:33 följande:
    Jag tror att jag lägger ner nätdejtingskiten. Jag är inte redo att träffa någon än. Eller så är det dejtingbranchen som får mig att tappa lusten. Jag känner att lusten inte finns där längre...

Valde just HP av den anledningen. Även om det är en sajt som tjänar pengar (på reklam) så kändes det mindre som en 'bransch' just pga man inte betalade. Kändes mer av fri vilja och mindre laddat på ngt sätt...

Är man inte redo att träffa ngn är det ju inte läge dock...då kanske det är bättre att 'springa på' ngn irl.. Nätdejting är ju ett 'aktivt val', medans att träffa ngn irl 'bara händer'.. 
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-25 13:29:16 följande:
    Jag skrev till dejten att jag tvekade. Hmm han blev inte allt för glad men efter lite förklarande från min sida gick han med på en dejt. Grejen att jag tvekar är att jag nog vill ha fler barn, gifta mig o allt sånt. Han graverande haft det där o kanske vill priotitera andra saker...
    Du skall nog fråga honom rätt ut iaf ganska tidigt isf. Nu verkar det som att du utgår från att han inte är så intresserad. Jag har inte varit gift, men däremot sambo i måånga år. Jag är jättesugen på att träffa ngn och uppleva allt det där du skriver om. Jag kan tänka mig ett barn till inom ett par års framtid iaf (så chansen kanske inte är så stor att man både hinner träffa ngn och känna att man vill ha barn...). Det jag menar är att bara för att man levt lite längre, haft långt förhållande och har barn betyder det inte att man inte vill göra resan igen (och 'rätt' den här gången). Skrattande
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 12:43:06 följande:
    Kjoltyg är för mig bara en variation och har för mig ingen som helst värdering. Jag uppskattar språk och vill undvika allt för mycket upprepning men ber om ursäkt om du tog anstöt.

Det vet du inte förrän du träffat mig irl...

Jag antar att 'uppskattar språk' inte är detsamma som att ha en förståelse för språkbruk då... Skrattande
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 20:38:45 följande:
    Jovisst har jag det men detta är väldigt OT. Om du lade märke till det så förtydligade jag mig när det inkom en protest.

Ditt sk "förtydligande" ändrar inget i sakfrågan angående förståelse för språkbruk och kommunikation. Men visst kan man hävda att det är OT, men det relaterar ju till ditt dejtingbeteendes grund i en förlegad kvinnosyn (som dessutom är grundad i en rejäl dubbelmoral)
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 21:22:40 följande:
    Jag har en kompis som letar efter tjejer som är så pass mycket yngre. I hans fall beror det på att han vill ha barn och de flesta i vår ålder har redan det. 

Egentligen tycker jag inte åldern är så avgörande, men jag tycker att det är smått pinsamt när (framförallt) killar letar så pass mycket yngre tjejer medvetet eftersom de "känner sig så unga".

Varför är det pinsamt?
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 22:56:14 följande:
    När man var 8 år var allt pinsamt när det gällde kärlek och vem som gillade vem. Särskilt om någon sa att man gillade någon som man inte gillade. Eller om någon sa att man gillade någon som man verkligen gillade. Vi gick ju i samma klass då jag och min flirt. Han kände igen mig eftersom vi gått i samma klass för 35 år sen.

Hmm, får se om jag förstår rätt nu...

Jag undrade varför det var pinsamt om man pga att man känner sig yngre än vad man är söker en yngre partner (eller ngn som också är yngre än årtalsåldern). Jag får inte ihop ditt svar till det så jag kanske var otydlig? Eller?

Det kanske var lite oklart då jag citerade nästan hela ditt inlägg. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!