Inlägg från: Anonym (Mojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mojo)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Lilly11 skrev 2011-11-01 20:46:55 följande:
    Jag har också inställt på vänskap. Men som du sa, det är inte då det rasar in erbjudanden. Då skulle man ha skrivit sexsökande =)

Hmm, kanske som tjej då.... Fast det kanske inte bara är erbjudanden man vill ha... Flört  Inbillar mig att 'vänskap' är ett seriösitetsfilter, men kanske funkar bättre för tjejer...
  • Anonym (Mojo)
    Cosan skrev 2011-11-01 20:58:25 följande:
    Hm, varför inställt på vänskap? Kostar ju massa pengar att hänga på vissa av sidorna, varför inte skita i det eller gå in och ge järnet?

Kostar nada där jag är med... (nu avslöjade jag ju i princip vilken det är...men tror jag redan skrivit det i tråden)
  • Anonym (Mojo)
    Glädje58 skrev 2011-11-01 21:13:44 följande:
    Hutlösa Priser ?

Haha, ja om man är riktigt snål så... Skrattande
  • Anonym (Mojo)
    Lilly11 skrev 2011-11-01 21:24:13 följande:
    Så, jag gjorde lite te så ni skulle få vila en stund =)

Skönt, vi fick lite skavsår i öronen..(eller motsvarande för forum) Skrattande
  • Anonym (Mojo)
    Lilly11 skrev 2011-11-01 21:26:45 följande:
    Skulle tro att nätdejting vad gäller uppmärksamhet är tjejernas marknad....
    Haha, definitivt!
  • Anonym (Mojo)
    Lilly11 skrev 2011-11-01 21:37:08 följande:
    Inte nog med det.....det är jag som har skrivit alla inlägg =)

Vad tar du för droger? Skrattande
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (e) skrev 2011-11-02 19:37:13 följande:

Ja jag älskar lax och är grym på att tillaga den, men han hatar allt som har med fisk att göra typiskt!

Men då är du ju ngt för mig... En riktig festmåltid med lax så är jag lättvält.. Skrattande
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-02 19:39:17 följande:
    Åh sånt är svårt... händer mig ofta... alla säger, träffa honom utseendet är inte allt och det är det ju inte MEN han måste ha nåt som du ändå fastnar för annars tror inte jag att det funkar i längden ändå... så har det iallafall aldrig funkat för mig.
    Men det är bara du som kan bestämma hur intresserad du är. Har du träffat honom nån gång? Om inte så tycker jag nog att man kan träffas en gång iallafall och ge han en ärlig chans. 

De flesta jag träffat irl har inte varit riktigt 'min stil'.
    Rekordet var nyligen då jag kärade ned mig i någon som var helt olika allt jag tidigare tittat efter och hade helt olika stil på alla möjlig plan... Risken är att man vid nätdejting bara går på 'det gamla vanliga' då det ju tar ett tag att upptäcka personligheten via mess... 
  • Anonym (Mojo)
    Lilly11 skrev 2011-11-02 21:22:00 följande:
    Usch, idag är det en skitjobbig dag. Jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna lita på en man igen. Så jag är bara blasé och smått otrevlig mot alla som tar kontakt

Ibland suger livet, men sen blir det bättre! Det gäller att se det i lite perspektiv, jobbigt nu, bättre sen.. Hade en liknade dag i måndags som började med tårar och jobbiga minnen.

Sen gäller det att se att det är en individ som svikit dig, inte ett kollektiv. Vet ju inga detaljer och hur han skötte det, men om känslorna inte finns kvar så finns ju få andra alternativ än att lämna. Sen kan man ju göra det olika snyggt som sagt var.. Hur hade du gjort om du plötsligt kom på att du inte hade känslor för honom? Även om någon blir lämnad och förkrossad så finns det ju inte alltid elak vilja bakom....
    Håll ut ett tag, det blir bättre!
    Kram!    
  • Anonym (Mojo)
    Lilly11 skrev 2011-11-02 21:38:10 följande:
    Jag ska försöka tänka rationellt. Men det är svårt. Han friade i början av året. I somras köpte han på eget initiativ ÄL-stickor och för bara några veckor sedan hade vi sex i syfte att skaffa barn. Tycker inte det stämmer att känslor kan bara dö sen......fattar ingenting.

Går ju inte att förstå din situatione eller förklara så här över ett forum. Men jag känner en tjej som bara ngn vecka innan bröllopet vaknade upp en dag och var helt säker på att den mannen inte var den hon ville leva med.. Hon hade tidigare varit övertygad. Själklart dog inte kännslorna över natten, utan det var en insikt hon kom fram till. Tror att det är lätt att rygga tillbaka från sanningen och lura sig själv tills det inte håller längre och då rasar snabbt. Tänk om den tidpunkten hade kommit efter bröllop och barn istället? Har själv varit sambo väldigt länge och har barn. Det tog mig ett bra tag innan jag kom på att det inte längre var kärlek, utan bara 'vänskap' kvar. Vana, närhet och trygghet misstogs för kärlek.

Btw, har du kvar din 'bittra presentation'? Hur funkar den? 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!