Inlägg från: apsolut |Visa alla inlägg
  • apsolut

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Lyckades!) skrev 2011-11-13 10:16:12 följande:
    Hej hej allihopa!
    Ville bara kika in och önska er alla lycka till i nätdejtingen! Jag är en tjej på 24 år och som själv träffade min stora kärlek (lika gammal) på nätet för 2½ år sedan via MP. Jag kommer från Norrland och han nästan 100 mil ifrån. Åkte ner till honom över en helg och det sa direkt KLICK Skrattande Inte långt efter det beslutade vi oss för att flytta ihop för att se vad detta var och ge det en riktig chans och inget långdistansförhållande. Eftersom jag var arbetslös just då och han hade jobb flyttade jag ner, detta var strax prick 2 år sedan.
    Nu idag bor vi i ett hus vi köpt tillsammans, jobbar, planerar barn och kommer förlova oss på nyår!
    Så ge inte upp!! Det är så värt det!
    {#emotions_dlg.flower}
    Okej, så den stora frågan är. HUR gjorde du?
  • apsolut
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 10:12:50 följande:
    ja vad fan peta han hål i den eller vad jag låg och småfnissade efter detta, ba... eh va? "jag måste bara gå på toa med den här" behövde kådisen kissa?
    Ha ha ha jag skulle nog skratta rätt ut och fråga varför.
    Snacka om förspelsdödare. 
  • apsolut
    Anonym (Lyckades!) skrev 2011-11-13 10:35:33 följande:
    Haha ja det är en riktigt bra fråga! Skrattande Jag träffade på en riktig idiot innan, såklart, men jag sa till mig själv att jag tänker inte ge upp pga ett pucko. Så jag la fram korten direkt på bordet till min sambo när vi började prata ganska bra på MP. Jag letade ett förhållande och någon som lekt färdigt och redo att satsa seriöst. Och han sprang inte iväg så Flört Haha
    Ett tips är också att inte begränsa sökandet till en viss speciell ort bara. Man vet inte var i landet ens stora kärlek kan vara någonstans. Och om det så är 100 mil ifrån, som för mig, så ordnar det sig alltid! Glad
    Vad skönt att det blev så bra för er . Alltid roligt att höra solskenshistorier.

• apsolut
    Anonym (Lyckades!) skrev 2011-11-13 10:40:36 följande:
    Oj! Nevermind, jag trodde du skrev till mig. Sorry!! Skrattande
    Huh? Det gjorde jag ju, haha.
  • apsolut
    Anonym (h) skrev 2011-11-13 11:31:38 följande:
    Börjar bli nervös nu, ska snart iväg på dejt
    Ååh, roligt. Lycka till!
  • apsolut

På den vänstra sida av kartan. Du då?

• apsolut
    racer x3000 skrev 2011-11-13 13:02:15 följande:
    På rätt sida alltså .. Långt i söder för min del, Trelleborg för att vara exakt.
    Åhå.Ganska långt ifrån ändå
  • apsolut
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 13:11:41 följande:
    En kille på HP håller på och mailar mig, han började med ett "hej, avr jobbar du någonstans, jag undrar för jag söker jobb"

jag svarade ganska artigt med att vi inte söker någon alls just nu men att jag tidigare jobbat för Dfind och ElanIT.

Då skriver han två mail till i rad där han vill veta vart jag jobbar nu...

suck. Skrev tillbaks att han fick ha förståelse för om jag inte vill lämna ut vart jag jobbar till random folk på nätet.      
    Det är ungefär som killar som börjar skriva, som uppenbarligen har läst min profil och sen avslöjar att de är allergiska. WTF. Det står klart och tydligt att jag har katter. Vill du att jag ska döda de så att det kan bli vi eller?
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2011-11-13 13:16:30 följande:
    Jag har skrivit att jag har katter och om hon är allergisk så har vi ett stort problem. ;)
    vill de (dejterna då) riskera livet så fine. Eller det är kanske detsamma som "jag har inga vänner" kortet.... Allergi är ett bra antimedel när det börjar kännas ointressant.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!