Vanilla ice queen skrev 2012-04-13 11:15:12 följande:
Det är nedtrappning på dem och man kan må ganska pissigt då... Aldig testat ECT? Jag är seriöst chockad över effekten av ECT och kommer defenitivt att skriva min uppsats i höst om något som rör ämnet.
Nej har inte testat ECT och vill inte göra det heller, Jag har ingen depression längre- Hurvida det beror på tabletterna eller om jag naturligt kommit ur den vet jag däremot inte- Jag tror dock det senare för jag minns klart och tydligt när den släppte.
Däremot kan jag svänga i stämningen lite ibland så vissa dagar (men det har blivit längre och längre intervall imellan dom) som man känner sig ganska nedstämd.
Och ärligt är/var jag inte speciellt positiv inställd till mediciner som påverkar signalsubstanser överhuvudtaget speciellt med tanke på att det är oklart hur dom fungerar och biverkningarna är naturligtvis en sideffekt av att man skjuter hagelbössa i huvudet med signalsubstanserna.
Kliniska undersökningar är heller inte jätteövertygande det är absolut inte så att man magiskt mår bättre av dom, utan samtalsterapi eller dyl är det minimal skillnad mellan placebo och piller.
Det är jättesvårt att säga om dom hjälpt mig; Men jag tänker inte chansa nu utan fullföljer den här kuren.
Jag hade ganska naturliga (och klara när jag kom underfund med hur det låg till egentligen) anledningar att vara nedstämd och det är tom möjligt att tabletterna gjorde att jag mådde ändå sämre. Men som sagt nu är läget hyffsat stabilt och det enda är att försöka undvika backspegeln ett tag.