Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-04-13 10:31:00 följande:
    Ja alltså jag kan ju inte svara på om det är det ena eller det andra men vet att det är väldigt vanligt när man äter ssri. Har många patienter som skämtar om att de är i klimakteriet just pga värmevallningarna, både män och kvinnor hahaha
    Jo gäller även SNRI kan jag intyga. (Men det är nog mycket av samma anledning)
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-13 10:49:32 följande:
    Äter du det? (du behöver inte svara). De kan ju ha riktigt dryga biverkningar.
    SNRI ja - Venlafaxin förtillfället och några månader till.
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 10:56:58 följande:
    Oki Hoppas det hjälper Fredrik  {#emotions_dlg.flower}
    Ja det kan man tvista om, Jag vet faktiskt inte. Kanske mått samma utan, Men jag har samtidigt inga (eller iallafall som besvärar mig undergivna omständigheter) besvärliga bieffekter så jag har inget problem med att äta det. Men jag har läst att det ska vara riktigt jobbigt att sluta med dom så får väl se hur det blir med det :p
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-13 11:39:04 följande:
    Det är ju nästan samma sorts preparat, förutom att SNRI även verkar på nor-adrenalinets återupptagning i synapserna.
    Nästan samma sorts preparat ungefär i bemärkelsen att båda är mediciner som påverkar signalsubstansnivåerna, och båda råkar vara selektiva- Annars är SNRI betydligt närmare TCA än SSRI men folk tycker och reagerar olika på det. 
    Venlafaxin blir dock först nor-adrenalin påverkande vid 150mg eller högre doser (jag ligger på 150mg nu iofs).

SSRI hade ingen effekt på mig alls- (Iallafall inte sertralin) bara en massa bieffekter, var av den jobbigaste var att jag var trött hela tiden, Och speciellt om man drack någon kulturdryck en öl så var det bara att leta reda på en säng.

Venlafaxinet är iprincip tvärtom, speciellt i början kunde vara vaken 40 timmar utan att vara trött. 
  • FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-13 11:15:12 följande:
    Det är nedtrappning på dem och man kan må ganska pissigt då... Aldig testat ECT? Jag är seriöst chockad över effekten av ECT och kommer defenitivt att skriva min uppsats i höst om något som rör ämnet.
    Nej har inte testat ECT och vill inte göra det heller, Jag har ingen depression längre- Hurvida det beror på tabletterna eller om jag naturligt kommit ur den vet jag däremot inte- Jag tror dock det senare för jag minns klart och tydligt när den släppte. 
    Däremot kan jag svänga i stämningen lite ibland så vissa dagar (men det har blivit längre och längre intervall imellan dom) som man känner sig ganska nedstämd. 

Och ärligt är/var jag inte speciellt positiv inställd till mediciner som påverkar signalsubstanser överhuvudtaget speciellt med tanke på att det är oklart hur dom fungerar och biverkningarna är naturligtvis en sideffekt av att man skjuter hagelbössa i huvudet med signalsubstanserna.
    Kliniska undersökningar är heller inte jätteövertygande det är absolut inte så att man magiskt mår bättre av dom, utan samtalsterapi eller dyl är det minimal skillnad mellan placebo och piller.

Det är jättesvårt att säga om dom hjälpt mig; Men jag tänker inte chansa nu utan fullföljer den här kuren. 
    Jag hade ganska naturliga (och klara när jag kom underfund med hur det låg till egentligen) anledningar att vara nedstämd och det är tom möjligt att tabletterna gjorde att jag mådde ändå sämre. Men som sagt nu är läget hyffsat stabilt och det enda är att försöka undvika backspegeln ett tag.
  • FredrikCA
    Niklas2k skrev 2012-04-13 15:22:09 följande:
    Jag har ätit många olika sorter SSRI och SNRI. Ingen effekt alls. Väldigt begränsat med biverkningar också. Venlafaxinet hade kunnat vara sockerpiller. Man får prova helt enkelt och väga fördelarna mot nackdelarna. Målet är ju att må bättre och då kanske man får ta ev. biverkningar. Ingen skillnad om jag råkade inta alkohol samtidigt och ingen påverkan på andra... ställen men det där kan ju variera...

Just nu är jag fri från lyckopiller och det känns bra.  
    Jo skulle kunna vara så här också, Men som sagt svårt att säga eftersom man inte kan jämföra med något. 
    Och jag vill inte chansa heller. Jag tycker min alkohol tolerans är något lägre nu, dvs jag kan bli kalasful på 3-4 stark öl och så tycker jag bakfyllan verkar bli värre om man får sådan. 

Och som sagt alla reagerar och fungerar något olika och det är inga precisions mediciner så effekt och bieffekter kan nog variera stort.

Min största biverkning är helt klart att vissa drifter blivit betydligt lägre men om det är en nackdel eller fördel går ju tvista om; Så något gör dom ju iallafall- Frågan är bara hur mycket dom bidragit till dom positiva effekterna.
    Iövrigt känns allt normalt och alla system fungerar vad jag kan notera. 
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 17:15:20 följande:
    Alltså..det är en kille som jag svarade till på HP alldeles i början. Men såg snabbt att det inte va ngt av intresse.Så jag avböjde vidare kontakt. Han har nu besökt min profil 78 ggr.  Han har varken sett mig eller fått veta ngt om mig. Knasboll!
    Det är så hanen gör när han uppvaktar honan.
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 17:27:03 följande:
    Det var ju nästan gulligt om det hade varit så....Men hur länge ska han hålla på?   Jag ser ingen anledning att blocka han heller för han har inte gjort mig ngt..
    Ignorera bara om du inte är intresserad. Annars väcker du hans intresse och då spänner han fjäderdräkten.
    Det är ett tydligt tecken på just rasen Gophus Intressus att försöka återinitera kontakt genom att frekvent återbesöka gamla parningsplatser.
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 17:33:59 följande:
    Flört Jag har ignorerat honom varje gång.har aldrig skrivit ngt efter det att jag avböjde.Man kanske måste vara direkt otrevlig för att en del ska fatta?  Det vill jag inte vara sålänge han som sagt var inte gjort mig ngt..
    Jo eftersom du utesluter alla tänkbara sätt att hantera det på så vet jag inte, Knäppa händerna och be en bön kanske? ;)
  • FredrikCA

Undra om jag lever i uppochnervända världen- För mig har detta varit en fantastisk dag än så länge :) 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!