Legacy skrev 2012-04-24 10:07:08 följande:
...usch hade en sån jobbig diskussion igår med J, han tyckte mitt liv är perfekt för att jag tjänar bra (anligt honom) har en bra bil, kul jobb osv. Jag hatar att höra att något är perfekt, om något ska räknas som perfekt så är det ju att få dela sitt liv med någon man tycker om! Inte materiella saker. Hur får man in det i någons hjärna? Jag skrev det i ett mess igår att det är isåfall perfekt för att han finns där, inte för att jag har en massa saker....
Vad har ni (gäller alla i tråden) för åsikt när det gäller syftet med att vara tillsammans med någon, ett fast förhållande?
Är det att båda två ska var sin lika fin bil. Båda två ska tjäna lika mycket. Båda två ska bidra med lika mycket pengar in i familjen. Båda två ska helst göra samma saker ihop...
... eller ska man bidra med det man kan, genom pengar eller arbete. Att båda två kan utveckla var sin sida av intressen, att man är två individer.
Nu när jag tänker på dig Legacy och J, så tänker jag på att han har en villa på Hisingen för fyra miljoner. En fantastisk bostad om man vill bo där. Du har ett jobb som ger en stabil och hög inkomst, fin bil. Varför kan han inte se det som att ni bidrar med olika saker till ert gemensamma hushåll. Han kan fortsätta att jobba med sin musik. Det kanske inte ger så mycket pengar just nu men han är lycklig med det han gör. Du älskar ditt jobb. Det här är fantastiskt för er båda två.