Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (cocacola) skrev 2012-04-23 19:48:12 följande:

Ingen lera, vi tar choklad istället...
    Bara det inte innehåller spår av nötter så...
  • Glädje58
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 21:54:32 följande:
    Hej igen :) Skrev för ett par dagar sen och frågade er proffs om hur pass körd jag är om jag inte har bild. Jag skulle haja om ingen hörde av sig till mig (vilket killar ändå gör, trots ännu ingen pres. eller bild...) anyway, nu har jag hittat en kille som ser så oerhört söt ut att jag inte kunde låta bli att maila och han svarade inte, köper det rakt av men nu mailade jag igen (varning på det?) och frågade om det fanns nåt sätt att skicka en bild ändå utan att ha profilbild här... Är det helt galet? Känns det psykovarning på sånt? Vad skulle ni svara på något sådant?  

Har han varit inne på din profil och tittat?
  • Glädje58
    Glädje58 skrev 2012-04-23 22:12:09 följande:

Har han varit inne på din profil och tittat?

Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 22:15:44 följande:

ja, och hittade då varken presentation eller bild...

Ditt svar lät som du beskrev hans profil, är det så? Eller var det dig själv du pratade om?

Om det var dig själv du beskrev, varför har du ingen presentation?

• Glädje58
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 22:32:31 följande:

Han har ingen pres., jag har heller ingen då jag blev medlem under helgen och inte fixat till det ännu, har inte en susning om vad jag ska skriva i nuläget. Han har bild, det är det enda. Konstigt nog nu på msn har jag bild men inte han, ombytta roller... :)
    Det är väl rättvist

Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 22:34:48 följande:

vilket leder mig in i tankarna att det kanske inte är han på den bilden han har, de vore ju för tråkigt... :S men så värst vanligt kan det ju inte vara att man fejkar sin bild?!

Du känner dig redan tveksam inför honom?

Känns det som magkänslan vill få dig att backa lite?

• Glädje58
    Legacy skrev 2012-04-24 10:07:08 följande:
    ...usch hade en sån jobbig diskussion igår med J, han tyckte mitt liv är perfekt för att jag tjänar bra (anligt honom) har en bra bil, kul jobb osv. Jag hatar att höra att något är perfekt, om något ska räknas som perfekt så är det ju att få dela sitt liv med någon man tycker om! Inte materiella saker. Hur får man in det i någons hjärna? Jag skrev det i ett mess igår att det är isåfall perfekt för att han finns där, inte för att jag har en massa saker....
    Vad har ni (gäller alla i tråden) för åsikt när det gäller syftet med att vara tillsammans med någon, ett fast förhållande?

Är det att båda två ska var sin lika fin bil. Båda två ska tjäna lika mycket. Båda två ska bidra med lika mycket pengar in i familjen. Båda två ska helst göra samma saker ihop...

... eller ska man bidra med det man kan, genom pengar eller arbete. Att båda två kan utveckla var sin sida av intressen, att man är två individer.

Nu när jag tänker på dig Legacy och J, så tänker jag på att han har en villa på Hisingen för fyra miljoner. En fantastisk bostad om man vill bo där. Du har ett jobb som ger en stabil och hög inkomst, fin bil. Varför kan han inte se det som att ni bidrar med olika saker till ert gemensamma hushåll. Han kan fortsätta att jobba med sin musik. Det kanske inte ger så mycket pengar just nu men han är lycklig med det han gör. Du älskar ditt jobb. Det här är fantastiskt för er båda två. 
  • Glädje58

Min fru hade de senaste sju åren en lön på runt 50k och jag låg runt 25k. Under en treårsperiod hade jag också 50k. Vi hade två bilar, hon den stora jag den lilla. Mig spelade det ingen roll. Jag hjälpte henne en del med hennes jobb och gjorde mycket hemma, så bidrog med mycket båda två, fast olika saker.

• Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-24 12:33:45 följande:
    Vad kul!!! Jag är ochså väldigt intresserad av skönhet mm=)) Har en hel del kroppsliga projekt på g Vad sliter minst på håret då? Jag led av näringsbrist förra sommaren och hösten vilket gjorde att mitt hår blev jättetunt tyvärr och då köpte jag träns för att kompensera det
    Vad är träns för något?
  • Glädje58
    Night sky skrev 2012-04-24 12:35:35 följande:
    ...Och det där med egna intressen är väl viktigt. Men om man råkar ha samma intressen och man trivs i varandras sällskap medan man pysslar med nåt intresse är väl inte det fel det heller?!
    Självklart inte fel Solig

Blir bara så ledsen när jag hör Legacy berätta om hennes samtal med J. De har olika saker och kompletterar varandra bra, både ekonomiskt och praktiskt. Men han vill ha samma ekonomi från jobbet men missar att han redan sitter på en bostad som är värd väldigt mycket. Sen när det gällde bilen har jag för mig att han hade en likadan, men jag kanske har missuppfattat det. Hon har ett kul jobb men han jobbar med musik som han älskar. Vad är problemet?
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-24 12:43:46 följande:
    Jag har ett clip jag aldrig använder. Det är bara en slinga. Synttofs kanske? Funkar platinablondt tror du?
    Jag skulle vilja ha lite mer håriga armar och ben, finns det clips för sånt?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!