Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

nu står jag här igen...en trevlig kille men inte alls min stil utseendemässigt...ska man testa att träffas ändå eller ska man lägga ner??

• Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-02 19:39:17 följande:
    Åh sånt är svårt... händer mig ofta... alla säger, träffa honom utseendet är inte allt och det är det ju inte MEN han måste ha nåt som du ändå fastnar för annars tror inte jag att det funkar i längden ändå... så har det iallafall aldrig funkat för mig.
    Men det är bara du som kan bestämma hur intresserad du är. Har du träffat honom nån gång? Om inte så tycker jag nog att man kan träffas en gång iallafall och ge han en ärlig chans. 
    nä vi har inte träffats men jag är väldigt intresserad av honom för han verkar väldigt bra som person. har allt jag söker egentligen.
    Jag har haft 2 längre förhållanden och förhållande nr 1 var en kille jag inte ALLS skulle tittat mig efter på stan. Inte alls min stil men blev tokkär. Tyckte aldrig han såg riktigt bra ut även när vi var tillsammans men jag var verkligen jättekär.
    kille nr 2 (nyseparerad ifrån) är APSNYGG! ALLA tjejer tycker han är snygg. Jag föll som en fura! Å andra sidan har jag ju insett att ett snyggt yttre inte behöver spegla insidan o sedan tyckte jag att det var rätt jobbigt att vara tillsammans med någon där andra tjejer trodde det var legitimt att stöta på honom för att han hade ett visst utseende. Det var väldigt jobbigt att vara tillsammans med honom o han hade ju INTE de där inre kvaliteterna som jag letade efter. Då spelar det ju ingen roll hur snygg han är...

Skitsvårt, har sett båda sidorna men just nu jämför jag ju med mitt senaste x som är en 10 poängare...men kanske måste ändra min syn och tänka på hur dåligt det var trots att han var snygg haha
  • Anonym (ny)
    Anonym (e) skrev 2011-11-02 19:58:56 följande:
    Får jag verkligen hoppas det inte är! han råkar inte vara ifrån Örebro?
    dejtar ni samma personer eller haha

Vilken sida är de flesta inne på?
  • Anonym (ny)
    Lilly11 skrev 2011-11-02 20:16:13 följande:
    Det yttre går att ändra på =) Eller är det ett hopplöst fall?

Om inte utseendet känns åt skogen fel så skulle jag ge det en liten chans. Men jag hoppas han har mer än att bara vara trevlig?
    nä han är inte alls FUL på nåt sätt. han ser "vanlig" ut men det är inte min "stil".
  • Anonym (ny)
    Lilly11 skrev 2011-11-02 21:22:00 följande:
    Usch, idag är det en skitjobbig dag. Jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna lita på en man igen. Så jag är bara blasé och smått otrevlig mot alla som tar kontakt
    Inte för att det är nån tröst just nu men dessa känslor har vi alla gått igenom som haft en separation från någon som det verkligen varit allvar med.
    Det gör fruktansvärt ont i början!!

I dag hade jag t ex ett samtal med mitt x om en tjej som kom i mellan oss när vi var på upphällningen. Eller kom i mellan oss gjorde hon väl inte men det gick rykten om henne och mitt x och jag hade varnat honom för denna tjej ett helt år innan men han lyssnade inte på mig.  Jag kände mig rejält sviken när ryktena började gå. Han tog bort henne från fb för han lovade mig det...i dag la han till henne igen! Det stang till ordentligt i hjärtat kan jag säga!!
    Jag var bara tvungen att ringa upp honom! Jag sa till honom att nu vill jag ha ÄRLIGA svar på TRE frågor!! Riktigt ärliga för annars kan han glömma min vänskap och hjälp (han mår dåligt så jag försöker hjälpa honom med barnen).
    Jag frågade HAR det varit nåt mellan er? ÄR det nåt mellan er? är du INTRESSERAD av att det ska bli nåt mellan er?
    Han svarade nej på alla tre frågor och jag sa tre ggr att han fick chans att ändra sig om han inte hade varit ärlig för OM jag får reda på att han ljuger så kommer jag ALDRIG förlåta honom mer och aldrig prata med honom mer!!
    Han bedyrade att så inte var fallet!

Det är 7 månader sedan vi gjorde slut och 4 månader sedan vi flyttade isär! Ändå gör vissa saker hemskt ont. Att bara läsa hennes namn bredvid hans gjorde att jag fick fysiskt ont i hjärtat!!
    Jag har haft väldigt svårt att lita på nån. Har ju haft en del dejter på nätet men nä jag vet inte, INGEN känns bra, INGEN känns ok... försöker hitta allehanda fel för att jag nog inte VÅGAR!

Det kommer! Låt det ta tid!
  • Anonym (ny)
    Cosan skrev 2011-11-02 22:18:55 följande:
    Attan fick lite väl mycket ångest när jag kollade runt på HP, Hur i hela friden ska man kunna hitta någon där man passar med? Helst sjukt alla gillar resa, shoppa, mysiga hemma kvällar. Tror inte kvinnor som jag passar ihop med registrerar sig på sådana sidor. Vart hittar man freaks som är normala känslomässigt?
    vad är det som är fel? vad vill du träffa för tjejer då?
  • Anonym (ny)
    Lilly11 skrev 2011-11-02 22:32:20 följande:
    Inte nog med det. Jag har dessutom lyckats skrämma iväg alla intressenter på två sajter. Det kallar jag ett dagsverke =)

Applåder tack!! Och tjejer....jag gör det här för er skull....jämfört med mig så blir ni ännu mycket bättre...haha
    hur har du lyckats med det då??
  • Anonym (ny)

Har ju kontakt med en kille som jag inte träffat än som ni vet, planerar dejten till nästa vecka då jag är barnfri en dag. Han verkar väldigt trevlig och jag börjar bli lite intresserad fast vi inte setts.

hur ärlig brukar ni vara med vad ni är ute efter?
    jag vet väldigt exakt vilken slags kille jag vill ha (personlighetsmässigt) och det känns viktigt för mig då jag har flera kraschade förhållanden bakom mig och då jag inte skulle sätta mig i ett liknande förhållande igen så vet jag vad jag vill/inte vill ha.
    Jag är nog ganska tydlig med det redan innan vi ses, frågar frågor som jag vill ha reda på. För mig spelar det liksom ingen roll hur trevlig en person är om vissa "egenskaper" finns för det är ändå inget alternativ för mig. Har ju barn också så jag kan liksom inte bara leka och ha kul ett tag. Den tiden finns inte tyvärr...

• Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-03 18:27:22 följande:
    Det beror nog lite på vilka frågor det är du syftar på? Vissa frågor kan ju vara väldigt pressande precis i början. Vill du gifta dig? Vill du ha barn? Kan du tänka dig att flytta? O.s.v.
    Men jag är nog också ganska tydlig med vad jag är ute efter. Sen tror jag att ens bild av vad man vill ha kanske inte riktigt alltid stämmer..
    fast jag kan nog tycka att t ex "vill du ha barn i framtiden?" är högst relevant eftersom t ex jag som redan har barn träffar en kille som inte vill annat än att ha barn och jag inte vill ha fler...då är det ju liksom meningslöst att ens fortsätta...
    det behöver ju inte betyda att man vill ha barn i morgon liksom
  • Anonym (ny)
    Lilly11 skrev 2011-11-03 19:24:01 följande:
    Det svåra med att ställa frågor tycker jag är att man kanske inte får ett ärligt svar. Jag menar inte att personen ljuger men antingen kan det vara så att personen inte har självinsikt, inte vågar erkänna eller har andra kriterier....
    möjligt men jag tror det är större chans att man är ärlig när man skriver än när man ska säga det face-to-face så att säga...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!