Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-20 21:39:25 följande:
    Jo, Fast han kan ju ha dyslexi eller något :) Blanda aldrig ihop stavning med kunskap och tankeförmåga :)
    Ja tänk om han har det.Skäms
  • lemonina
    takida skrev 2012-04-20 21:41:57 följande:
    Okej Lemonina här kommer lite tips från coachenSkrattande
    I första stycket av ditt personliga brev ska du beskriva vad du vill: VILL
    I andra stycket vad du kan bidra med: KAN
    I tredje vem du är som person: ÄR
    Och i sista bara lite kort vad du gör privat. 
    Ok jätte bra.Glad Tänkte fråga om jag ska skriva: Mitt namn är xxx och jag söker ovanstående nämnda position... När jag börjar det presonliga brevet? Tänkte att det kanske blir lite kaka på kaka när jag även slutar brevet med vänliga hälsningar xxx. Ska jag lämna ute mitt namn i början helt kanske?
  • lemonina

målar havet blått skrev 2012-04-20 21:47:18 följande:
    Det har hänt att jag faktiskt frågat det om det är ngn som verkar intressant men stavar dåligt..Alltså om han har problem med att stava...
    FredrikCA skrev 2012-04-20 21:47:52 följande:
    Fråga honom fråga vad hans åsikt om kvantmekanik är ;)

Ok kollade en gång till. Han är inte från Sverige det förklarar det hela.
  • lemonina
    takida skrev 2012-04-20 21:54:33 följande:
    Ett bra sätt att börja brevet ja!
    Du är inte med i något fack då? Typ Jusek?
    Om du är det så har de så att man kan skicka in personligt brev, cv plus annonsen så kollar de över hur man skrivit och ger feedback. Ska tydligen vara riktigt braGlad

Jag är inte med i Jusek men jag kanske kan kolla med dem ändå på något sätt. Tack för tipset!Glad
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-20 21:58:45 följande:
    Hmm en ren etisk fråga... Är det okej att återanvända delar av en låt man skrev till någon om denna någon aldrig hört låten? :p

I vilket syfte?
  • lemonina
    takida skrev 2012-04-20 22:05:30 följande:
    De flesta facken har den typ av hjälp. Annars har ni säkert ett karriärcentrum på skolan? 
    Annars kostar det bara 100 kr för hela studietiden att gå med i Jusek.

Nu känns det pinsamt att erkänna att jag knappt vet vad vi har på universitetet. Men jag var med i kåren förra terminen iallafall och det kostade 100 kronor också. Jag tror att jag ska vara med i ett fack som heter sesam som är för ekonomer. Men är inte helt säkert. Men det känns definitivt värt att betala 100 kronor om de kan bidra med sin hjälp.
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-20 22:09:24 följande:
    Syftet är väl mest att skapa något nytt men ta idéer ifrån det- Jag gjorde aldrig något av originalet egentligen utan det blev bara ett proof of concept... ( 

-ANyQ är melodin jag tänker på )

Anledningen till att jag just funderar på den är för den stämmer ganska bra in hur jag vill att sinnestämmningen ska vara, Just nu blir det bara massa djäkla moll melodier om jag improviserar. 
    Men då gör det väl inget om du tar av det gamlaGlad trodde nästan du skulle skriva en kärlekssång till någon tjej som var menad till en annan från början.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-20 22:20:47 följande:

Jag tycker absolut att du ska ditt förnamn med i början. Man vill väl veta vem det är som söker jobbet.

Mitt namn är xxx låter väldigt förmellt. Jag heter  xxx... låter väl lite mer avslappnat.
    Ok det kanske jag kan hålla med om. Tänkte även på det som när jag beskriver mina egenskaper, som att jag är noggrann. Att jag kanske bör beskriva varifrån jag fått den egenskapen eller hur den kommer i uttryck. Vet inte men det känns som att det blir väldigt mycket att skriva då.

• lemonina
    Madida skrev 2012-04-20 22:23:16 följande:
    Wiiieee! Jag ska få hångla!
    En riktig kvinna tar minsann saken i egna händer och fixar själv  
    Jag vill också hångla loss! Men ha det så trevligt, hoppas han är bra på det.
  • lemonina
    takida skrev 2012-04-20 22:32:23 följande:
    Ja det är alltid bra att konkretisera hur dina egenskaper tar sig uttryckGlad annars blir det ju bara tomma ord. 
    Ja men vad bra. Behöver bara få det bekräftat så jag inte är ute och cyklar.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!