Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-04-20 22:36:01 följande:

Du lemonina, du vet om att du befinner dig i dejtingtråden. Låt därför din ansökan vara indränkt av influenser från den världen Glad

Det låter knäppt när man först tänker på det. Men vänd på det lite grann. Hur skulle det se ut om du lät din ansökan låta som du söker ett jobb med speciella egenskaper. Här är det inte frågan om att du ska vara så himla glad över att få deras jobb. Det är de som ska leverera ett bra erbjudande till dig.
    Menar du att jag ska skriva att jag önskar att de erbjuder mig både det ena och det andra?
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-20 22:35:14 följande:
    Jag vill inte hångla.jag vill ÄLSKA .......Tungan uteHjärta{#emotions_dlg.flower}SkålSolig     Flört
    Inte det ordet igenFlört fast bättre än att para sig iallafall haha.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-20 22:45:40 följande:

Det här kom bara helt plötslig över mig så jag har inte hunnit tänka så mycket själv...

Du ville vara annorlunda, eller hur?

I brevet skriver du att du hoppas att de har något bra arbete som motsvarar dine kvalifikationer

Jag har skrivit något i stil med att jag har kvalifikationerna och egenskaperna de söker
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-20 22:49:00 följande:

lemonina... Tänk på hur du resonerar när du skriver en kontaktannons, eller mer vad du vill ha. Du söker en man som har de och de egenskaperna. Och du har dina egenskaper och tycker om ditten och datten.

Överför detta till jobbannonsen nu. Du vill inte ha vilket jobb som helst, du vill ha ett jobb som stimulerar dig och utvecklar dig

Aha nu börjar jag få igång tankeverksamheten. Det låter bra jag skriver nedGlad
  • lemonina
    takida skrev 2012-04-20 22:54:37 följande:
    Om du skriver att du har vad de söker måste du också skriva varför du har det, exempelvis vi söker en person som kan hålla många bollar i luften. Då skriver du att på mitt förra jobb/ under studierna så gör jag si och så... 
    Dåligt exempel men du fattar tänket. 

Det låter vettigt! Vad många bra tips jag har fått här idag. Har en massa lappar här nu, i morgon ska jag nog lyckas få ihop det där personliga brevet.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-20 23:03:25 följande:

Jag tror att du skriver historia just nu lemonina. Det finns ingen tidigare som har skrivit till ett företag och frågat om de har jobb som motsvarar dina önskningar. Det här är så grymt Cool

Man kan säga mycket om mig, jag är trögtänkt, ej smart, bortkommen, omedveten, ja bakom flötet helt enkelt. Men ibland blommar jag ut och då händer mirakel Flört
    HAHA tidernas bästa jobbansökanFlört Nej men bakom flötet tycker jag inte att du verkar.
  • lemonina
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-20 23:08:01 följande:

Tror nog att du får ihop ett jättebra, hoppas du får jobbet!

TackGlad Ååå det hoppas jag med. Vill så gärna!
  • lemonina
    FridaGBG skrev 2012-04-21 15:37:02 följande:
    Är det någon som har lyckats träffa någon på Mötesplatsen? Jag tycker att hela sidan bara är full av bittra deprimerade människor.
    Ingen aning. Jag vet iallafall att de lägger ut din bild i reklamsyfte på lite diverse sidor, exempelvis blocket. 

• lemonina
    lemonina skrev 2012-04-21 16:57:08 följande:
    Ingen aning. Jag vet iallafall att de lägger ut din bild i reklamsyfte på lite diverse sidor, exempelvis blocket. 

Oj ursäkta nu menade jag inte att jag sett just din bild. Men jag har sett någon i min närhet, när jag gick in för att kika på blocket.
  • lemonina
    FridaGBG skrev 2012-04-21 17:03:03 följande:
    Men hur kan man tro att någon ens vill skriva till en när man inte ens kan bemöda sig med att vara lite glad.
    Om man mår så dåligt kanske man ska jobba lite med sig själv innan man letar partner?

Låter som du har dåliga erfarenheter från sidan. Menar du att du bara blivit kontaktad av bittra människor?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!