• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:21:19 följande:
    Det verkar inte riktigt som ni är kapabla att förstå problematiken här...

Jag vill INTE ha en kvinna som vill ha sex på första dejten men detta kan jag ju inte veta såvida hon inte inbjuder till detta vid det tillfället. Att vi har sex på första dejten diskvalificerar alltså kvinnan omedelbart men för att "testet" skall räknas kan jag ju inte vara den som säger nej eller hur? Hur skall jag annars veta om hon tillhör de lössläppta kvinnor jag inte vill ha i mitt liv?

Sedan förstår jag inte varför ni drar in mitt beteende i det hela. Jag söker ju inte en som är som jag för då kunde jag ju lika gärna förblivit ensam.

Jag tror inte ni vill förstå helt enkelt för vad jag söker är en kvinna att dela resten av mitt liv med.
    Men räcker det inte då att du när du märker att det barkar åt sex hållet, säga nej tack. .. utan du MÅSTE verkligen ha sex med alla du träffar. 
    Skulle det inte vara ärligare från din sida att tacka nej och sen gå på dejt med nån annan istället?
    Men du svarar väl så att som kille så vill du ha sex och tackar inte nej till de tillfällen du får... men då är du ju inte bättre än tjejerna.
    Tänk om tjejerna har samma mål med dejten, att testa dig. Och de dagen efter tänker "nähä, så hände det igen, jag träffar bara killar som vill ha sex och de vill jag inte ha ett förhållande med"
    Om du säger nej, att du inte vill ha sex på första dejten så kanske den tjejen blir jätteimponerad av dig och vill träffas mer utan sex i första hand? 
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-10-26 11:36:13 följande:
    en kvinna som inte ligger första dejten och är bra nog åt dig dumpar dig som skräp om hon får veta hur DU gör.
    Haha, nej det gör hon inte.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 11:36:36 följande:
    Men räcker det inte då att du när du märker att det barkar åt sex hållet, säga nej tack. .. utan du MÅSTE verkligen ha sex med alla du träffar. 
    Skulle det inte vara ärligare från din sida att tacka nej och sen gå på dejt med nån annan istället?
    Men du svarar väl så att som kille så vill du ha sex och tackar inte nej till de tillfällen du får... men då är du ju inte bättre än tjejerna.
    Tänk om tjejerna har samma mål med dejten, att testa dig. Och de dagen efter tänker "nähä, så hände det igen, jag träffar bara killar som vill ha sex och de vill jag inte ha ett förhållande med"
    Om du säger nej, att du inte vill ha sex på första dejten så kanske den tjejen blir jätteimponerad av dig och vill träffas mer utan sex i första hand? 
    Men varför skulle jag inte ha sex med henne? Uppenbarligen finner jag henne attraktiv för annars skulle jag ju aldrig gått ut med henne från början. Det är ju inte hennes fysiska attribut som fäller henne utan de mentala.

Om kvinnan "testar" mig på samma sätt som jag testar henne och hon därigenom har sex med mig första kvällen så misslyckas hon ju i mitt test. Hur hon ser på det är ju fullständigt egalt efter det.

Varför hänger ni upp er på mitt beteende? Varför skulle jag inte få sikta på någon som är "bättre" än vad jag är?
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:50:55 följande:
    Haha, nej det gör hon inte.
    Jag ligger aldrig på första dejten och jag har dumpat killar för att de legat runt. Jag vill ha en man i min standard, inte en strykarkatt.
  • uniMog
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 10:44:15 följande:
    Och så hände det igen... Jag var på en dejt där kvinnan verkade riktigt trevlig med både integritet och stil men likt f-rbannat slutade kvällen med sex.

Finns det verkligen ingen kvar som inte är lössläppt? Någon som inte bara söker sex utan primärt någon värd att spendera resten av sitt liv med? Jag ger snart upp...
    Ja. du måste nog vara ensam resten av ditt liv.
    Forgive me, shiny special one. I beg of you to rip out my inadequate tongue.
  • uniMog
    Anonym (hoppla) skrev 2011-10-26 11:56:53 följande:
    Jag ligger aldrig på första dejten och jag har dumpat killar för att de legat runt. Jag vill ha en man i min standard, inte en strykarkatt.
    Så kvinnor/män som haft många sexpartners är inte "riktiga kvinnor/män", det är alltså vad du säger? På vilket sätt är du då bättre än Bored? Du dissar ju de här människorna precis lika mycket. Ser ner på dem på samma sätt.
  • Anonym (hoppla)
    uniMog skrev 2011-10-26 12:00:53 följande:
    Så kvinnor/män som haft många sexpartners är inte "riktiga kvinnor/män", det är alltså vad du säger? På vilket sätt är du då bättre än Bored? Du dissar ju de här människorna precis lika mycket. Ser ner på dem på samma sätt.
    Jag bryr mig inte om vad andra gör, så länge det inte är min partner som gör så. Jag vill inte vara ihop med en som ligger runt, för jag bland annat tänder inte på en person som gör det.
  • uniMog
    Anonym (hoppla) skrev 2011-10-26 12:02:57 följande:
    Jag bryr mig inte om vad andra gör, så länge det inte är min partner som gör så. Jag vill inte vara ihop med en som ligger runt, för jag bland annat tänder inte på en person som gör det.
    Men varför måste du då kalla dem öknamn? Om du nu inte bryr dig om det. Vilket jag tror du gör.
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-26 11:54:32 följande:
    Men varför skulle jag inte ha sex med henne? Uppenbarligen finner jag henne attraktiv för annars skulle jag ju aldrig gått ut med henne från början. Det är ju inte hennes fysiska attribut som fäller henne utan de mentala.

Om kvinnan "testar" mig på samma sätt som jag testar henne och hon därigenom har sex med mig första kvällen så misslyckas hon ju i mitt test. Hur hon ser på det är ju fullständigt egalt efter det.

Varför hänger ni upp er på mitt beteende? Varför skulle jag inte få sikta på någon som är "bättre" än vad jag är?
    Du får absolut göra som du vill i frågan. Men då känner iallafall jag att då får du sluta att klaga också...

Vi kan inte hjälpa dig i det här. Både jag och fler tjejer här i tråden har sagt att vi absolut inte hoppar på killen och har sex på första dejten (om vi inte skulle vilja då, och det bara är det vi är ute efter.. men vilket vi inte verkar vara) så ja, det finns tjejer som inte beter sig som tjejerna du träffar. 
    Vet inte vilka tjejer du väljer ut som dejter, som inte kan låta bli sex på första dejten. 

Bored: Vilken/vilka dejtningsiter är du medlem på? Skulle vara intressant att se din profil...

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!