• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 23:55:42 följande:

Jag är helt ny i 'nätdejtingvärlden' och ser mig väl mest omkring just nu. Som kille så ser jag ju inte det 'ni' ser heller.. Flört 
    Har kontot inställt på 'vänner' för att börja i den ändan... Men visst håller jag med dig vad gäller att automatiskt rata ngn... Åldern blir ju så absolut på nätet, jämfört med irl där man ju inom vissa gränser inte vet..
    Ja inte är det lätt.
    Jag har träffat gubbar som är 22 år också. En av mina bästa kompisar är en kille som är ca 26 år och jag är 40+.
    Allt är inte svart eller vitt. Men på något sätt verkar folk tro ibland att man lätt kan göra det svart eller vitt eftersom man kan välja bort det ena eller det andra när man ställer in sökkrierier. 

Min kompis då tex. Han som vill ilda familj. Han blir ideligen bortvald eftersom han "bara" är 162 cm lång. Han rensas bort redan i sökningarna. Och då är det världens gulligaste och trevligaste kille som dessutom ser ordentligt bra ut.  
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-27 00:07:24 följande:
    Ja inte är det lätt.
    Jag har träffat gubbar som är 22 år också. En av mina bästa kompisar är en kille som är ca 26 år och jag är 40+.
    Allt är inte svart eller vitt. Men på något sätt verkar folk tro ibland att man lätt kan göra det svart eller vitt eftersom man kan välja bort det ena eller det andra när man ställer in sökkrierier. 

Min kompis då tex. Han som vill ilda familj. Han blir ideligen bortvald eftersom han "bara" är 162 cm lång. Han rensas bort redan i sökningarna. Och då är det världens gulligaste och trevligaste kille som dessutom ser ordentligt bra ut.  

Jo, det finns vissa saker man inte vill råka ut för som kille. Båda relaterar till 'liten' på ngt sätt..

Det är som med ålder, det blir så absolut på nätdejting liksom. Det är därför jag har sökfilter och även vad jag skyltar utåt med vad jag söker ganska öppna åt båda hållen. 

Kan tänka mig ha ett barn till, men fokuserar nog realistiskt på att träffa ngn med barn ist (känns om man annars väldigt fort skall träffas och 'klicka' så starkt att man känner att barn känns rätt).  Så för mig är det en mindre fråga.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-27 00:14:15 följande:

Jo, det finns vissa saker man inte vill råka ut för som kille. Båda relaterar till 'liten' på ngt sätt..

Det är som med ålder, det blir så absolut på nätdejting liksom. Det är därför jag har sökfilter och även vad jag skyltar utåt med vad jag söker ganska öppna åt båda hållen. 

Kan tänka mig ha ett barn till, men fokuserar nog realistiskt på att träffa ngn med barn ist (känns om man annars väldigt fort skall träffas och 'klicka' så starkt att man känner att barn känns rätt).  Så för mig är det en mindre fråga.

För mig är det framförallt en trygghet att veta att den som har barn fattar vad det handlar om att ha just barn. Jag var tillsammans med en kille utan barn och han kunde aldrig förstå mina prioriteringar med mina barn. Träffar jag någon med barn så vet jag att han (oftast) fattar att jag måste sätta dom i första rummet alltid.
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-27 00:17:01 följande:

För mig är det framförallt en trygghet att veta att den som har barn fattar vad det handlar om att ha just barn. Jag var tillsammans med en kille utan barn och han kunde aldrig förstå mina prioriteringar med mina barn. Träffar jag någon med barn så vet jag att han (oftast) fattar att jag måste sätta dom i första rummet alltid.
    Träffade ngn med barn tidigare (irl). Vi var väldigt tidigt inne på hur vi ville att den andra skulle ha för roll med 'varandras' barn och så. Båda hade väl mer eller mindre dåliga erfarenheter från egen uppväxt med 'styvföräldrar' och ville försäkra sig om den andras syn på 'den andres' barn. Är själv väldigt barnkär och vill nog helst inte 'riskera' att råka träffa ngn som inte är det (eller iaf lika).
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-27 00:37:37 följande:
    Träffade ngn med barn tidigare (irl). Vi var väldigt tidigt inne på hur vi ville att den andra skulle ha för roll med 'varandras' barn och så. Båda hade väl mer eller mindre dåliga erfarenheter från egen uppväxt med 'styvföräldrar' och ville försäkra sig om den andras syn på 'den andres' barn. Är själv väldigt barnkär och vill nog helst inte 'riskera' att råka träffa ngn som inte är det (eller iaf lika).
    Ja det blir liksom första prioritet när man nu letar nytt. Jämfört med förr när man bara hade sig själv att ta hänsyn till. Det gör det hela lite svårare dessutom. Men jag prioriterar inte bort mina barn. Aldrig!
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-27 00:45:37 följande:
    Ja det blir liksom första prioritet när man nu letar nytt. Jämfört med förr när man bara hade sig själv att ta hänsyn till. Det gör det hela lite svårare dessutom. Men jag prioriterar inte bort mina barn. Aldrig!
    Det minsta nålsögat en eventuell partner skall passera igenom... Flört
  • Anonym (h)

har ju en dejt på fredag men e rädd att bli tillsammans med fel person igen. mitt ex hade stora alkoholproblem o jag vill absolut inte träffa en till som har missbruksproblem. skit jobbigt, vill ju kunna släppa loss o inte vara misstänksam.

• Anonym (Färsking!)

Hm blev uppringd igår av mitt ex "kompis" som vill ses hemma hos honom och se en film. Out of the blue bara sådär... och sen vill han att jag aldrig säger ett ord till mitt ex om att vi träffats.

TJena eller inte. Ramlade över hans profil sen av en slump på HP. (idag) där han skriver att han värderar sina vänner och ärlighet över allt annat.

Jajemen :p   

• Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-27 15:31:50 följande:
    Hm blev uppringd igår av mitt ex "kompis" som vill ses hemma hos honom och se en film. Out of the blue bara sådär... och sen vill han att jag aldrig säger ett ord till mitt ex om att vi träffats.

TJena eller inte. Ramlade över hans profil sen av en slump på HP. (idag) där han skriver att han värderar sina vänner och ärlighet över allt annat.

Jajemen :p   
    Så förbannat osmakligt!
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-27 18:35:39 följande:
    Så förbannat osmakligt!

jamen skojjar du! jag blev helt häpen fy faaaan. Så om ni hittar en på HP som har värsta söta presentationen som är så pålitlig osv... ja. Kolla här först. Han är 28 i göteborgstrakten.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!