• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 21:22:40 följande:
    Jag har en kompis som letar efter tjejer som är så pass mycket yngre. I hans fall beror det på att han vill ha barn och de flesta i vår ålder har redan det. 

Egentligen tycker jag inte åldern är så avgörande, men jag tycker att det är smått pinsamt när (framförallt) killar letar så pass mycket yngre tjejer medvetet eftersom de "känner sig så unga".

Varför är det pinsamt?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 22:44:41 följande:

Varför är det pinsamt?
    När man var 8 år var allt pinsamt när det gällde kärlek och vem som gillade vem. Särskilt om någon sa att man gillade någon som man inte gillade. Eller om någon sa att man gillade någon som man verkligen gillade. Vi gick ju i samma klass då jag och min flirt. Han kände igen mig eftersom vi gått i samma klass för 35 år sen.
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 22:56:14 följande:
    När man var 8 år var allt pinsamt när det gällde kärlek och vem som gillade vem. Särskilt om någon sa att man gillade någon som man inte gillade. Eller om någon sa att man gillade någon som man verkligen gillade. Vi gick ju i samma klass då jag och min flirt. Han kände igen mig eftersom vi gått i samma klass för 35 år sen.

Hmm, får se om jag förstår rätt nu...

Jag undrade varför det var pinsamt om man pga att man känner sig yngre än vad man är söker en yngre partner (eller ngn som också är yngre än årtalsåldern). Jag får inte ihop ditt svar till det så jag kanske var otydlig? Eller?

Det kanske var lite oklart då jag citerade nästan hela ditt inlägg. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 23:02:43 följande:

Hmm, får se om jag förstår rätt nu...

Jag undrade varför det var pinsamt om man pga att man känner sig yngre än vad man är söker en yngre partner (eller ngn som också är yngre än årtalsåldern). Jag får inte ihop ditt svar till det så jag kanske var otydlig? Eller?

Det kanske var lite oklart då jag citerade nästan hela ditt inlägg. 
    Aha - det var jag som rörde ihop tror jag.

Jag tycker att det är pinsamt om man med argumentet att man "känner sig så ung" aktivt söker kvinnor som är 15-20 år yngre. Detta baserar jag på att alla de män som kontaktat mig med den ålderskillnaden har varit bra mycket gubbigare än mina jämnåriga. För mig blir alltså ett sånt sökande bara ett sätt att inbilla sig själv att man är kroppsligt och knoppsligt yngre än vad man är. De män jag stött på har försökt bekräfta sin virilitet med hjälp av en yngre kvinna. Det tycker jag är pinsamt när man inte kan se sitt eget beteende och sin egen ålder innan man jagar yngre kvinnor. Då kan man åtminstone erkänna att man finner en yngre kvinna mer attraktiv ur fysisk synpunkt. Men det resonemanget har jag aldrig träffat på.

Sen finns det säkert undantag (som tex min kompis som vill starta en familj med någon so inte redan har barn) men jag har bara träffat på en (min kompis). De andra var gubbar med bekräftelsebehov.     
  • Anonym (jobbigt)

tro det eller ej men jag har en dejt imorgon! han verkar så himla charmig o trevlig o får det faktiskt att pirra lite, o så har jag inte känt på år och dar. O han ser ut som en riktig man!!

• Anonym (Mia)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-10-26 23:09:44 följande:
    tro det eller ej men jag har en dejt imorgon! han verkar så himla charmig o trevlig o får det faktiskt att pirra lite, o så har jag inte känt på år och dar. O han ser ut som en riktig man!!

Lycka till!
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 22:43:21 följande:
    Ditt sk "förtydligande" ändrar inget i sakfrågan angående förståelse för språkbruk och kommunikation. Men visst kan man hävda att det är OT, men det relaterar ju till ditt dejtingbeteendes grund i en förlegad kvinnosyn (som dessutom är grundad i en rejäl dubbelmoral)
    Kanske inte utifrån din subjektiva bedömning men jag tror mig nog ha förklarat tydligt nog och om du inte förstår så är det ingenting som kommer störa min nattsömn.

Att sedan hävda att det är en "förlegad kvinnosyn" att inte vilja ha en kvinna som har sex första dejten kan jag inte heller hålla med om. Vi är många som delar den synen (i båda "läger") och jag vill nog påstå att vi har lika mycket rätt som de litet mer lössläppta.

Utöver detta vill jag fortfarande framhävda att det inte är någon dubbelmoral i att inte vilja ha någon som har samma beteende som jag. Det är inte så att jag ogillar dem som personer (då hade jag ju inte haft sex med dem) utan jag vill bara inte ha ytterligare en dejt med dem om de går för fort fram...
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 23:09:29 följande:
    Aha - det var jag som rörde ihop tror jag.

Jag tycker att det är pinsamt om man med argumentet att man "känner sig så ung" aktivt söker kvinnor som är 15-20 år yngre. Detta baserar jag på att alla de män som kontaktat mig med den ålderskillnaden har varit bra mycket gubbigare än mina jämnåriga. För mig blir alltså ett sånt sökande bara ett sätt att inbilla sig själv att man är kroppsligt och knoppsligt yngre än vad man är. De män jag stött på har försökt bekräfta sin virilitet med hjälp av en yngre kvinna. Det tycker jag är pinsamt när man inte kan se sitt eget beteende och sin egen ålder innan man jagar yngre kvinnor. Då kan man åtminstone erkänna att man finner en yngre kvinna mer attraktiv ur fysisk synpunkt. Men det resonemanget har jag aldrig träffat på.

Sen finns det säkert undantag (som tex min kompis som vill starta en familj med någon so inte redan har barn) men jag har bara träffat på en (min kompis). De andra var gubbar med bekräftelsebehov.     
    Är precis över 40-strecket själv och lite i den situationen du nämner. Nu 'letar' jag ju inte 20-25 åringar direkt, men 30+ (har ingen automatisk övre gräns dock), av just den anledning du nämner. Av erfarenhet har jag sällan mycket gemensamt med kvinnor på 40+ och de finner sällan mig intressant. De flesta av mina vänner är 2-6 år yngre än mig vilket kanske påverkat mitt sätt.
    Min förra fv som var tre år yngre än mig tyckte ibland att det var besvärande att jag såg så ung ut (hon kände sig gammal). Självklart finns undantag, därför är inget helt stängt åt något håll åldersmässigt. Rent hypotetiskt skulle jag kunna finna ngn 25+ intressant också, även om jag inte ser det som så troligt. Jag kan dock erkänna att de kan vara attraktiva, men det räcker ju inte så långt.
    Kroppsligt är jag betydligt mer vältränad och ca 10 kg lättare än när jag var 30+ (och jag var absolut inte rund då heller). Tar hand om mig och tränar regelbundet. Detsamma får ju gärna gälla de jag träffar, det är inte sifferåldern som är avgörande, utan sättet man är på och hur man tagit hand om sig. Då går rökande otränade 40+ kvinnor bort.. Flört 
    Normalt tar jag det där med en klackspark, då det vanligen ordnar sig självt IRL (dvs den ålderskategorin brukar vara den som visar intresse). Med nätdejting blir det ju dock så tydligt, som du beskriver..
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 23:28:13 följande:
    Är precis över 40-strecket själv och lite i den situationen du nämner. Nu 'letar' jag ju inte 20-25 åringar direkt, men 30+ (har ingen automatisk övre gräns dock), av just den anledning du nämner. Av erfarenhet har jag sällan mycket gemensamt med kvinnor på 40+ och de finner sällan mig intressant. De flesta av mina vänner är 2-6 år yngre än mig vilket kanske påverkat mitt sätt.
    Min förra fv som var tre år yngre än mig tyckte ibland att det var besvärande att jag såg så ung ut (hon kände sig gammal). Självklart finns undantag, därför är inget helt stängt åt något håll åldersmässigt. Rent hypotetiskt skulle jag kunna finna ngn 25+ intressant också, även om jag inte ser det som så troligt. Jag kan dock erkänna att de kan vara attraktiva, men det räcker ju inte så långt.
    Kroppsligt är jag betydligt mer vältränad och ca 10 kg lättare än när jag var 30+ (och jag var absolut inte rund då heller). Tar hand om mig och tränar regelbundet. Detsamma får ju gärna gälla de jag träffar, det är inte sifferåldern som är avgörande, utan sättet man är på och hur man tagit hand om sig. Då går rökande otränade 40+ kvinnor bort.. Flört 
    Normalt tar jag det där med en klackspark, då det vanligen ordnar sig självt IRL (dvs den ålderskategorin brukar vara den som visar intresse). Med nätdejting blir det ju dock så tydligt, som du beskriver..

Fast då är det inte riktigt vad jag tänker på. Jag ser väldigt många män som är säg 47-50 år som (endast) söker efter kvinnor mellan 20-35. Du verkar ju mer öppen än så och verkar inte heller söka kvinnor som är extremt mycket yngre, men tro mig - fenomenet är vanligt.
    Man kan knappast styra över vem man faller för. Men att automatiskt rata någon för att hon inte är mer än 15 år yngre (som ett grundkrav) innan man ens brytt sig om att lära känna en person är bara löjligt.
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-26 23:44:52 följande:

Fast då är det inte riktigt vad jag tänker på. Jag ser väldigt många män som är säg 47-50 år som (endast) söker efter kvinnor mellan 20-35. Du verkar ju mer öppen än så och verkar inte heller söka kvinnor som är extremt mycket yngre, men tro mig - fenomenet är vanligt.
    Man kan knappast styra över vem man faller för. Men att automatiskt rata någon för att hon inte är mer än 15 år yngre (som ett grundkrav) innan man ens brytt sig om att lära känna en person är bara löjligt.

Jag är helt ny i 'nätdejtingvärlden' och ser mig väl mest omkring just nu. Som kille så ser jag ju inte det 'ni' ser heller.. Flört 
    Har kontot inställt på 'vänner' för att börja i den ändan... Men visst håller jag med dig vad gäller att automatiskt rata ngn... Åldern blir ju så absolut på nätet, jämfört med irl där man ju inom vissa gränser inte vet..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!