• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hmmm, ingen som vill berätta något om någon rolig dejt istället?! Solig

Utan värderingar och öknamn

• Anonym (Min tur snart?)

Jag ska träffa min dejt igen på fredag.. ska bli skoj, vi ska ut och äta och hitta på nån aktivitet (vilket vi inte riktigt än har bestämt) Men jag ser fram emot det iallafall.

Jag tycker det är lite värre så här när man träffats ett par gånger att hitta på saker att göra. Folk verkar bruka jaga upp sig så mycket över vad att göra på första dejten. Vilket jag inte ser som nåt problem. Men nu börjar jag få lite prestationsångest.
    Man har träffats ett par gånger, gjort det vanliga, fikat, promenerat, ätit mat ute och hemma osv.. men sen då liksom då kommer frågan "ja, vad vill du hitta på nästa gång då?" Och bums får jag hjärnsläpp Obestämd 

Jag vet att det är dumt och jag  försöker att inte tänka så mycket.. allt löser sig, det vet jag ju.. Skrattande 

Du då "Hopplös" inga trevligheter själv att berätta om? Glad 

• uniMog

Jag träffade ju mitt lammkött för... Ja vi började väl prata för en månad sen ungefär. Sen dess har jag inte sett någon annan. Det är sådär löjligt rosenskimrande och allt bara funkar :)

Vi skrev till varandra samtidigt på HP och redan efter hans första svar till mig så kände jag att det var något speciellt. Han är fullständigt fantastisk och inte alls vad jag trodde att jag ville ha :)

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 12:59:13 följande:
    Jag ska träffa min dejt igen på fredag.. ska bli skoj, vi ska ut och äta och hitta på nån aktivitet (vilket vi inte riktigt än har bestämt) Men jag ser fram emot det iallafall.

Jag tycker det är lite värre så här när man träffats ett par gånger att hitta på saker att göra. Folk verkar bruka jaga upp sig så mycket över vad att göra på första dejten. Vilket jag inte ser som nåt problem. Men nu börjar jag få lite prestationsångest.
    Man har träffats ett par gånger, gjort det vanliga, fikat, promenerat, ätit mat ute och hemma osv.. men sen då liksom då kommer frågan "ja, vad vill du hitta på nästa gång då?" Och bums får jag hjärnsläpp Obestämd 

Jag vet att det är dumt och jag  försöker att inte tänka så mycket.. allt löser sig, det vet jag ju.. Skrattande 

Du då "Hopplös" inga trevligheter själv att berätta om? Glad 
    Jag förstår faktiskt precis vad du menar.  Men kan ni inte kanske bowla eller spela biljard? Jag var på en dejt en gång (var kanske 5-6 dejten) och vi gick på husvisning. Skitkul! Vi låtsades vara ett par och gick runt och tittade. Nu tycker ju iofs jag att sånt är riktigt kul och han var på. Beror lite på vad det är för kille.

Eller plocka svamp? Gå tipsrunda? Visa varandra  er favorit film? Lägg ett 1000-bitars pussel?

Glömde svara på hur det går för mig.

Har faktiskt pratat lite med någon men är fortfarande livrädd efter att jag fick reda på att killen jag dejtade hade sambo och barn.
    Är rädd att bli så lurad igen..

uniMog skrev 2011-10-26 13:03:00 följande:
    Jag träffade ju mitt lammkött för... Ja vi började väl prata för en månad sen ungefär. Sen dess har jag inte sett någon annan. Det är sådär löjligt rosenskimrande och allt bara funkar :)

Vi skrev till varandra samtidigt på HP och redan efter hans första svar till mig så kände jag att det var något speciellt. Han är fullständigt fantastisk och inte alls vad jag trodde att jag ville ha :)
    Så härligt det låter! Precis så ska det kännas.
    Njut
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 14:23:32 följande:
    Jag förstår faktiskt precis vad du menar.  Men kan ni inte kanske bowla eller spela biljard? Jag var på en dejt en gång (var kanske 5-6 dejten) och vi gick på husvisning. Skitkul! Vi låtsades vara ett par och gick runt och tittade. Nu tycker ju iofs jag att sånt är riktigt kul och han var på. Beror lite på vad det är för kille.

Eller plocka svamp? Gå tipsrunda? Visa varandra  er favorit film? Lägg ett 1000-bitars pussel?
    Jo, vi har ju lite funderingar på vad vi ska göra på fredag, bara inte bestämt helt än. Men jag menar snart är ju det vi gjort på fredag också gjort.. och sen kommer frågan igen..  Haha.. jag vet att jag bara är löjlig nu och lite ironi är det ju inblandat här. Så illa är det ju faktiskt inte.. .men lite tips så som du gav kan ju vara guldvärda, så tack! Glad
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 14:24:42 följande:
    Glömde svara på hur det går för mig.

Har faktiskt pratat lite med någon men är fortfarande livrädd efter att jag fick reda på att killen jag dejtade hade sambo och barn.
    Är rädd att bli så lurad igen..
    Och jag förstår din rädsla här... men det är bara att ta det lugnt och prata vidare med killen i fråga och ta en dag i taget helt enkelt.
    Men känns det bra annars, verkar det vara en bra kille iallafall? 
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 14:34:54 följande:
    Jo, vi har ju lite funderingar på vad vi ska göra på fredag, bara inte bestämt helt än. Men jag menar snart är ju det vi gjort på fredag också gjort.. och sen kommer frågan igen..  Haha.. jag vet att jag bara är löjlig nu och lite ironi är det ju inblandat här. Så illa är det ju faktiskt inte.. .men lite tips så som du gav kan ju vara guldvärda, så tack! Glad
    Haha, måste det vara så planerat och uppstyrt då? Kan ni inte bara umgås? Köpa hämtmat och kolla film? :)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 14:36:26 följande:
    Och jag förstår din rädsla här... men det är bara att ta det lugnt och prata vidare med killen i fråga och ta en dag i taget helt enkelt.
    Ja han verkar vara en väldigt bra kille. Mn det verkade den förra också vara...
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-26 14:43:28 följande:
    Haha, måste det vara så planerat och uppstyrt då? Kan ni inte bara umgås? Köpa hämtmat och kolla film? :)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 14:36:26 följande:
    Ja han verkar vara en väldigt bra kille. Mn det verkade den förra också vara...
    Hehe.. nä, självklart inte. Vi har haft en heldag med bara "slappa" också... så det har vi också gjort Flört
    Jag tror bara det har att göra med att jag vill inte verka tråkig som inte har några roliga förslag liksom.. men nu ska vi inte dra upp det här till nåt jättestort problem för det är det naturligtvis inte Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!