Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-04-04 13:34:34 följande:
    Det vill du inte veta grynet
    Jo!! Skrattande
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-04 17:06:54 följande:
    kan ju berätta en annan grejj......en jag träffade på zoosk.......vi skrev en massa gullegull o bestämde att vi skulle träffas han bodde ca 18mil ifrån.......jag åkte dit....vi hade det mysigt på alla vis..sen när jag skulle åka fråga han om han fick komma ner till mig..ja de får du väl, om du vill det?

Varför skulle jag inte vilja det sa han......sen skrev vi på fb hela veckan o helgen kom o han hade jour så han kunde inte komma då..............men helgen efter det bestämde vi att han skulle komma ngn dag tidigare för han var ledig..........sen hörde jag inte av han förrän på lördagen när jag gick in på hans fb ......Å SE PÅ FAN står det inte där att han har en relation med en annan "blondin".....jaha grattis då men jag har aldrig blivit så lurad skrev jag till honom...sen blocka han mig från fb...vikken GRIS........alltså hade han flera samtidigt..........

Vad är problemet? Hade ni lovat varandra att inte dejta andra? Var ni ihop?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-04 17:00:10 följande:
    Ja alltså jag måste blivit nätdejtsskadad;)   på sista tiden har jag bara gått ut ifrån att killarna är antingen ute efter sex, eller så är de nå knäppstollar......inte undra på ,för de erfarenheter jag har har varit såna..några ledde till långvariga relationer men det funkade inte heller...den sista jag skrev med han ville träffas och ansträngde sig.men jag bara tjatade på att om du bara är ute efter sex är de ingen ide..............tillslut gav han upp!   eller så var det för att han bara ville ha sex;))..........

Vad är det för fel på att ha sex då?
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-04 19:53:09 följande:
    Hallooo!! vad det händer mycket här i tråden och jag som knappt vet vilka några är eller vart jag ska flika in:) Någon som har hittat den stora kärleken än? :D Hur går nätdejtandet? Vilken fegis jag är då. Spanar in på HP men vågar inte ta första kontakten:( Utan går in på deras sida i hopp om att de ska kontakta mig istället om jag stirrar tillräckligt länge på deras profil hihi.

Yep. Chicken. Om någon går in på min profil och INTE skriver så förutsätter jag att hon inte är intresserad. Annars skulle hon ha skrivit. Varför skall JAG då skriva?
  • Smecker
    Josun skrev 2012-04-04 21:15:50 följande:
    Man kan ju säga som så att man är inte särskilt van att få mail först på en dejtingsajt som man. Så utgångsläget blir ett helt annat... Med största sannolikhet till för del för dig. Så kör på :)

Är man inte? Någon måste ha glömt att tala om det för mig..
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-04 21:54:38 följande:
    Kul att se Josun i tråden igen!   

Vågar oftast inte skriva först men får väl ha det som grundkrav eller nått, att killen ska våga skriva. Kan ju skylla på det iaf.

Mitt grundkrav är att hon är framåt och initiativrik. Go figure.
  • Smecker
    Josun skrev 2012-04-04 22:41:04 följande:
    Ja... Vi har uppenbarligen olika erfarenhet angående det. Du är kanske fotogenisk eller bättre på att välja bilder eller texter eller vad det nu är. Men jag ljuger inte om mina egna erfarenheter åtminstone och det är iofs bara en gissning, men jag tror inte att jag är ensam.

Men... Good for you :)
    Fotogenisk? Eh, nej. Om det absolut måste vara något så är jag förmodligen bättre på att välja texter.

Nej jag tror absolut att du har de erfarenheter du har. Jag säger bara att allt inte är enligt en mall, tjejer skickar inte mail först osv. Det finns gott om tjejer som inte får några mail, likväl som det finns gott om killar som får mail.
  • Smecker
    Josun skrev 2012-04-04 23:25:05 följande:
    Nä, jag är ganska självmedveten. Men även om jag förstår poängen har jag svårt att tro Smecker rakt av då jag har funnits på nätet ett tag och har hunnit med de flesta vinklar då det gäller presentationstexter (som jag känt mig bekväm med) utan att det har varit någon större skillnad. Bilden / bilderna har definitivt påverkat mer isåfall men det är inte den typen av kvinnor jag är intresserad av.
    Jag har inget behov av att du tror mig rakt av. Skillnaden mellan oss verkar vara att du befinner dig i en situation du inte trivs med, medan jag befinner mig i en situation som jag trivs med. Kan det återspeglas i oss som personer? Märks denna skillnad i våra profiler och hur vi framstår på nätet? Kan det ha någon inverkan på antalet mail du och jag får?

Märk väl, jag påstår inte på något vis att jag blir överöst av mail. Jag påstår att jag FÅR mail. Jag påstår att jag FÅR mail i en omfattning som jag är nöjd med. Jag påstår att det absolut inte är någon regel att tjejer inte mailar först. Glöm sedan inte att ett mail absolut inte är en garanti för att det blir något alls av det.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-05 12:57:47 följande:
    [..] för alla Mr Wrong som lyckas ställa sig i vägen. 
    Vad fan.. jag har inte ens petat på dig! Förvånad
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-05 13:37:53 följande:
    Vem säger att du är Mr Wrong då?Flört
    Oj, Mr Wrong.. läste för fort, trodde det stod Mr Wong.

Men för att återgå till din fråga, så jag definitivt Mr Wrong
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!