Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (cocacola) skrev 2012-04-05 15:25:18 följande:
    Ha, ha... Det händer att jag tänker och gör just så, men det beror ju på till vem jag skriver och om vad. Dig har jag inga som helst planer på att dejta men tycker att de är intressant att se hur du resonerar.

Men för att svara på frågan en aning så är det väl ditt rättframma sätt, dina träffande men inte alltid så trevliga mittiprick svar, att du nästan alltid rättar folk som stavar fel, men du missar ibland...   t.ex
    Se där, och himlen trillade inte ner på ditt huvud. Tack, dina ord värmer.
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-05 15:25:18 följande:
    Förstår det! Har på känn att dejten också vet hur mycket jag tänker och med alldeles för lite information. Han är inte dum... Tycker nog att det är hans förbannade tur att höra av sig, och jobbar för fullt på att inte ringa, smsa eller skicka mejl. Det är svårt! Skrattande Frågade för den delen igår och nog lät det som att han ville ses igen, ev nästa vecka. Men jag blir ändå nojjig av den här tystnaden... *suck* Han kan ha ljugit igår, han kan retas som fan och han kan också helt enkelt vara upptagen med något annat och inte alls tänka på att höra av sig nu. Trevligt att du roas! Jag bjuder på det! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Så.. för att sammanfatta det.. så tycker du att det är bättre, och mer värt, att gå omkring och veta ingenting och tro en massa, istället för att ta reda på den information du vill ha och behöver? För att det är "hans förbannade tur att höra av sig", vilket är en regel som jag är totalt obekant med.. var står den någonstans?

I min enfald trodde jag att du ville ha någon som var naturlig och sig själv. Om det nu råkar vara så att det ingår i hans "vara sig själv" att glömma att svara på mail och/eller sms, alternativt svara när han känner för det, så skall han enligt dig inte vara sig själv längre, baserat på en regel som säger att det är "hans förbannade tur att höra av sig", en regel som han, likväl som jag, kanske inte är bekant med över huvud taget? Eller har jag missuppfattat situationen?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 15:43:35 följande:
    snygg hoj !smecker,  önskar min va lika ny ;((
    ... hoj?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 15:50:26 följande:
    oj sorry de kanske inte va din fb sida ha ha!
    Nej
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 15:58:16 följande:
    ok en miss i min slutledning då!  Men säger bara det att hade jag fått ett sånt aprilskämt så hade jag fan stämt personen för psykiskt lidande........fick hem ett brev förra veckan där det stod att jag varit i kontakt med en person med allmänfarlig blodsmitta...det var hemskt!!!!!   sånt skämtar man bara inte om....
    Äh..

• Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 16:23:28 följande:
    Nädu!!kommer aldrig att skratta åt det! jag löövar!

• Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 17:47:03 följande:
    Ja vem vill inte vara lyckligt kär? Jag vill då det iallafall..........men en sak som jag borde lyssna bättre till....är min magkänsla...den har jag trampat och klivit över på många ggr nu i hopp om att det ska va bra den här gången..man hoppas och tror att det inte är som man tror ;/..........men vad säger magen?  är det här helt rätt, eller finns det ngting som gör att det vänder sig lite lite..........?    kan vara ide att backa isåfall........fler som känner igen sig?
    Innan vi går in på själva sakinnehållet, kan du vara vänlig att upphöra med missbruket av punkter? Börja en mening med stor begynnelsebokstav. Försök även att tänka igenom vad du vill ha sagt innan du skriver det, det krävdes 5 genomläsningar innan jag insåg vad du ville ha sagt. Dina inlägg är halvt oläsliga, det börjar bli på gränsen till att kräva såpass besvär att sätta sig in i dem att det knappt är värt att försöka besvara dem. Alltså, skärpning.

För att komma in på sakinnehållet:
    Vad är magkänsla och vad är förstoppning? Förutom det så tänker du för mycket, det påverkar både matsmältningen och den andra formen av magkänsla. Om du istället för att tänka så förbannat mycket tar och GÖR det du känner, så blir det alltid rätt för DIG. Att det sedan inte alltid blir rätt för motparten är en annan femma, man kan inte passa med alla. Men då har du i alla fall varit ärligt mot dig själv och varit dig själv, istället för att spela en roll för att passa någon annan människa.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 17:55:22 följande:
    Alltså jag är en återfallsförbrytare här.har varit borta från FL i några år......nu har jag fått ett mail...går in på inbox och dubbelklickar på meddelandet men det händer ju inget?? det blir bara en bock som om man ska radera det? är de någe fel jag gör? man ska väl kunna få upp meddelandet på nå vis?
    Man klickar på meddelandet. En gång. PÅ meddelandet. Återigen, EN gång.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 18:20:03 följande:
    Alltså du får mig verkligen att skratta du Smecker ;) TACK..............sen har jag så förbannat lätt för att skriva för fort å datorns tangenter hänger inte alltid med.......Det beror inte på att jag hade 5 i Svenska.......; )
    Men interpunktuationen verkar hänga med mer än väl. Uppenbarligen läser du som du skriver med.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 18:30:56 följande:
    HMM...hur stavar du eg???
    Stavar vad?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 18:29:42 följande:
    Jag skrattar högt här ..du är såå rolig  PÖSS på dig; )

Jag älskar mina punkter.... vill lämna lite luft emellan ; )
    Jag kan upplysa dig om att dina punkter tyder på luft mellan fler ställen än orden.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!