FredrikCA skrev 2012-05-06 20:40:49 följande:
Som jag säger det är din verklighet- Om majoriteten kände som du gjorde så skulle det väl inte finnas några gifta par, Men trots detta gör det det- Mer än 50% av alla som gifter sig förblir gifta. Jag har ingen som helst inbillning om att det är en dans på rosor; Men jag är övertygad om att om man använder huvudet när man väljer i stället för organet mellan benen så håller det längre. Men trivs man med kortvariga relationer så är det ju inget problem.
Jag personligen vill inte ha det- Det är absolut inte mitt mål. Men jag inser att jag kanske inte väljer rätt iallafall men jag kommer definitivt göra mitt bästa för att det ska kännas och vara rätt på alla plan.
Oh, och om jag inte varit så förbannat säker på samma sak hade jag skilt mig för en massa år sen. I vissa lägen gör man bäst i att inte försöka, bara så att du vet.
FredrikCA skrev 2012-05-06 20:47:58 följande:
Som jag ser det så är det precis vad ett förhållande handlar om att anpassa sig efter varandra, Är det inget man vill så kommer resultatet sannolikt bli att man glider isär, Men jag har som sagt väldigt svårt att förstå varför man inte skulle vilja göra det mot någon man älskar.
Kompromisser is the shit :)
Kompromisser kan vara bra, men om man utveckas åt helt olika håll kan det innebära att ingen blir nöjd.