• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

VälforMulerad skrev 2012-09-16 11:59:25 följande:
    *puh* drygt 46000 inlägg (sic!)

Kan någon vänlig  sammanfatta de viktigaste slutsatserna utifrån rubrikfrågan: hur överleva i nätdejtingdjungeln?

...hmm...kanske det är för mycket begärt. Men mission impossible tycker vissa är roliga så. 
    Ja det är liite för mycket begärt med en sammanfattningFlört
    Men kortfattat så bara man är införstådd med att det är en djungel och att det kanske inte är sannolikt att man hittar rätt på första försöket så har man kommit en bit på väg. Glad

• takida
    gerd123 skrev 2012-09-16 11:50:36 följande:
    Nej jag har heller ingen utbildning som terapeut Jag är tyvärr väldigt snäll och artig så jag satt kvar och lyssnade i det ena fallet i två! (2) timmar. Jag tittade på klockan då och då men det märkte inte min dejt utan han malde vidare och vidare och jag bestämde mig efter 15 minuter att jag aldrig ville se honom igen. Men jag log och lyssnade.....log och lyssnade.................Ja jag är feg och falsk
    Inte illa att stå ut i två timmar med sånt babbelSkrattande
    Kan för mitt liv inte förstå varför man går på dejt och bara pratar om sitt ex?? Tokar!
  • takida
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-16 17:20:19 följande:
    Vanilla, kanske inte. Jag tycker bara det är lite märkligt. Men det kanske beror på att jag beter mig olika i sammanhanget, jag är ganska ointresserad av äldre överhuvudtaget som kanske gör att jag kanske får något beteende mönster som faller vissa i smaken. Medans jag "skärper" mig när jag befinner mig bland personer som jag kan vara lätt nyfiken på osv. Jag vet faktiskt inte, det känns bara lite olustigt på någotsätt. Det var lite som i somras då jag hade en 37åring som tjatade på mig hela tiden om att vi skulle spela osv. Och jag avböjde i flera veckor, sen kände jag mig taskig och gick med på att vi skulle ses och det var trevligt osv, men jag var inte intresserad av henne på annat sätt än som kompis. Och jag sa det till henne, vilket hon sa var ok. Men efter det så blev det bara än mer frekvent hon hörde av sig, men sedan 3 veckor tillbaka eller så har hon varit lugn nu och vi har knappt hörts av alls.
    Men du är väl runt 30 själv? Så 37 är ju inte särskilt gammalt då kan jag tycka. 
  • takida
    Madida skrev 2012-09-16 17:47:43 följande:

Håller med! Jag är 31 och mitt rekord är 14 år äldre.
    Då slår du mitt rekord med rågeFlört
    Tro jag dejtat killar +- åtta år kanske. Och jag dras nog mest till de som är ett par år yngre än mig. 
  • takida
    Madida skrev 2012-09-16 18:04:11 följande:
    Yngre killar har alltid gjort mig nervös. Vet liksom inte vad jag ska göra med dom
    Jag har alltid föredragit äldre män men nu när jag själv inte är superung så börjar man komma upp i gubb-ålder när jag dejtar i den åldergrupp jag förr föredrog. Och de känns plötsligt lite för gamla för mig...

Innan året är slut tänkta jag testa en runt 22-23, bara för att testa liksom     
    Haha, testa på för sjuttonFlört

Jag funkar bättre med yngre killar känner mig inte så gammal direkt och de över 35 jag träffat känns så himla torra och vuxna så det nästan kryper i mig.. 
  • takida
    Madida skrev 2012-09-16 18:20:55 följande:
    Men för mig tar det liksom stopp när de kommer ner i min lillasysters ålder (26). Känns som att såna inte kan hantera mig Solig
    Å andra sidan har jag ju varit på en och annan gubbig dejt där jag mer känt mig som en tonåring med ADHD. Äsch jag vet inte..  
    Tur jag inte har någon lillasyrra dåFlörtSkrattande
  • takida
    Shades skrev 2012-09-16 19:28:34 följande:
    Ungefär 39.5 :)
    UngefärSkrattande sådär mellan tummen och pekfingret baraFlört
  • takida
    lemonina skrev 2012-09-16 19:33:32 följande:

Vet inte om jag blivit bekväm i singellivet. Har bara varit singel i nio månader. Men däremot livrädd för att bli sårad därför låter jag ingen komma nära just nu. 

Det där med ålder! Jag föredrar nog också när killen är i samma ålder som mig eller några år yngre gör inget heller. Men jag vet inte vad det är men det känns läskigt när killarna börjar bli runt 40, säkert bara för att jag känner mig mycket yngre själv samt att jag nog anar att de kanske redan är färdiga med barn och jag vill gärna inte träffa någon med barn. Vet inte ens själv om jag vill ha barn.   

Madida skrev 2012-09-16 19:48:50 följande:
    Jag vet inte om jag blivit bekväm i singellivet men jag har väldigt svårt att släppa in någon. Och jag är så nöjd med de rutiner jag har o.s.v. Så skulle det dyka upp någon får han vara förbannat bra om jag ska rubba på min ordning
    Jag är inte rädd för att bli sårad för det överlever jag men jag har däremot svårt att släppa in någon i mitt liv. Tidvis spyr jag på att vara singel men samtidigt så har jag det bra, jag kan göra vad jag vill när jag vill. Vill jag ta en roadtripp själv eller med sonen en helg så gör jag det, ingen annan att ta hänsyn till . 

Men samtidigt hade det ju nån gång varit trevligt om någon nån gång hade ätit upp den där chokladbiten man sparat på till ett bra tillfälle..

• takida
    Madida skrev 2012-09-16 22:28:02 följande:
    Jag tyckte t.ex väldigt mycket om den första Saw-filmen.
    Inga monster men mycket spel med hjärnan. That I like  
    Saw var riktigt bra! Gothika som Lemonina tipsade om hade jag höga förväntningar på men blev inte skraj alls. 
  • takida
    lemonina skrev 2012-09-16 22:41:07 följande:
    Jag har aldrig sett Saw filmerna. Trodde de var övernaturliga :S
    Nopp de är psykologiska. De handlar kort om hur mycket du är beredd på att skada dig själv för att överleva. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!